Autóépítés

Reviczki Róbert alias Car Mandiner

Fúr-e maga szaki?

2016. szeptember 20. 19:56 - Car Mandiner

Hogy hívják az ázsiai ezermestert? Ja, már leírtam a címben...

Na, és engem, hogy hívnak? - Gyere már ide, van egy kis meló!

Az... Melo... Melodráma. "Nekem melo, maguknak dráma."

Szóval: Van itt már a műhely környékén mindenféle szakember, minden mozzanatra valaki más. Asztalhoz asztalos (mily meglepő) lakathoz lakatos, fapadhoz fapados, maszathoz maszatos. Na, éppen ezért lepődtem meg, amikor az asztalra került a Fiat barchetta projekt motorja. - Ki kellene venni a beszakadt tőcsavarokat! - hallatszott az isteni szózat. Amint ránéztem az ominózus trágya tárgyra, látom ám... Megvan amikor Update Norbi nem bírta elmondani a történetet? "- Tudjátok mi a látomás? Kimegyek a kertbe, látom apám ott van és ás... Nem, várjál: Kimegyek a kertbe látom apám ás... Nem...

Tehát én nem látom ás, hanem azt, hogy már valaki ki akarta fúrni a menetes szárakat, de csak felébe találta el a dolgot.

img_20160905_063915.jpg

Na, elővettem a gépműhely kulcsát, vagyis lesöpörtem az asztalt, ahol éppen egy szétrothadt kipufogórendszerrel birkóztam. Asztalosszorítóval felfogattam egy igazán "minőségi", oszlopontosz- (görög villanyszerelő)  vagyis oszlopos fúrógépet, majd előkotortam egy különleges, a NASA által kifejlesztett, direkt a beszakadt, kiba... azaz kur... Há, né má, nem tudok kultúr szót rá, milyen erős... Ja, nagy szilárdságú acélcsavarok kifúrására alkalmas eszközt. 

img_20160905_063337.jpgAzért van ilyen egyszerű falfúrószárnak álcázva, hogy az észak- koreai kémek ki ne szimatolják a huncutságot. 

img_20160905_063214.jpgAmúgy tényleg "húsz filléres" falfúrószár, és amivel egyetlen fémfúrónk sem boldogult, nevetve, dalolva bánt el. Ezek itten benne az eredeti menetek. Nagyon tudok mi?

img_20160905_072418.jpgA fejre esett 7-esnél az ott egy gerincen fúrt acélcsavar maradványa, de nem akarom magam fényezni, ilyen magasan felszerelt technológiájú műhelyben, ilyen eszközökkel még egy előember is megoldotta volna ezt az aprócska feladatot. Nyilván ezért hozták ide a motorblokkot, és nem azért mert más nem tudta volna kivenni a három csavart. Tudom hol a helyem a dolgok rendjében, megyek vissza a rozsdás vackaimhoz.

img_20160908_123247.jpgAtya, gatya! Mekkora halom!

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kaszni.blog.hu/api/trackback/id/tr4311731501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2016.09.21. 10:55:30

Félkész Karmann? "Két hét és megyünk vele találkozóra?" ;-)

ZYLO 2016.09.21. 13:29:25

Ez most egy úgynevezett "vídia" falfúró? De annak meg nincs igazán hegye, vagyis éle... Akkor mégis hogy?

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2016.09.21. 14:47:51

@ZYLO: ennek van, de ha nincs, fogja a köszörű, bár lehet, hogy ami életlen, azt nem minden esetben éri meg élezni, mert ócska, de nekem a múltkor összejött.

Szkotti 2016.09.27. 10:32:33

A tipp tökjó (a vídiás fúró is, meg a merőlegesség betartására szakosodott oszlopos fúró is), nade az élet igazságtalan: amit félrefúrtak, azzal mit kezdesz?
És amúgy nikkelszemmértékkel pontozod be a letört csavar közepét, vagy mi a módszered?
Nálam 50%-os hatékonysággal szokott működni a törtcsavar kifúrás: vagy eltalálom középen, vagy nem...

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2016.09.27. 11:09:45

@Szkotti: sajnos a szemmérték működik, de most volt éleztetni, meg kapott egy usb 3-as csatlakozót. :)

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2016.09.27. 11:11:33

@Szkotti: ja a félrefúrás: nagyobbal kifúr, menetes dugó, újra fúr.
süti beállítások módosítása