Autóépítés

Reviczki Róbert alias Car Mandiner

10 különös dolog, ami kikészít

2017. január 25. 17:04 - Car Mandiner

Amúgy most csak kettő, de így jobb a cím, a bulvárban is így írnák.

img_20170121_112332.jpgJa, és nem is készít ki, csak nem értem, hogy mit nem lehet ezen érteni, pedig nem olyan bonyolult.

Szóval vissza az alapokhoz! Hogyan kell feltenni egy köszörűkorongot a "Flex"-re? Biztosan sokan nevetnek, de nekik mondom, hogy van alapja az írásomnak.

Lakatos cégnél láttam, amikor szétvertek egy vadonatúj köszörűgépet. Ugyanis fordítva tették fel a vágókorongot. Hogyan lehet fordítva feltenni? Mint a fenti képen látható, azon az oldalon a "lyuknál" nincs lemezbetét.

img_20170121_112344.jpgItt viszont van.

A köszörűkorongnál egyértelmű, hogy ez a része kerül az anyacsavarhoz, mivel másképp nem megy fel a helyére. Viszont a vágókorong fordítva is felmegy. A lakatos műhelyben is rosszul tette fel a bányász (mert az volt régen) és egy vágásnál hirtelen megszorult az anyagban a korong. Mivel a szemcsék felé esett az anya, olyan szinten ráékelődött a helyére, hogy a lelazítási próbálkozáskor először a rögzítőgombot nyírta el, majd amikor valahogy megfogták a tengelyt, a kulcsa mállott el. Szóval vésés, anya szétverés lett a vége a dolognak.

Tehát lemez az anya felé, könnyebb lesz. Nyugodtan lehet írni, hogy hülyeséget írok, máshol is olvastam az indokot az ellenkezőjéről, hogy "nekem is úgy mondta valaki", akkor meg tuti. Én meg még csak 30 éve verem a köszörűt, de csak azért, mert előtte nem volt. 

igen, verem, vagyis lekaratérozom'. 

korong_ki.gifSe le, se fel nem kell a kulcs, csak néha lefelé, ha sikerül befeszíteni valahova, vagy éppen felrobbantani a korongot. 

 

A másik: Hogy a fenébe lehet úgy fúró tokmányt lazítani, vagy meghúzni, hogy a fogaskoszorútól elfelé feszítem a kulcsot. Szintén alig használt szerszámnak vált szemétté a tokmánykulcsa ilyen miatt. 

kulcs_ki.gifMár kis erőkifejtésnél is kiugrik a kulcs a helyéről, de van aki ennek ellenére csak próbálkozik, meg próbálkozik, közben meg morog "Mi szar má'".

kulcs_marad.gifPedig milyen egyszerű a megoldás. A furatba dugott eszközt felfelé, a fogaskoszorú felé feszítjük. 

Jövőhéten lehet, újabb alapdolgokat veszek elő. Mondjuk: ne köszörüld a csavarhúzót vágónak, de ha mégis, ne szidd az anyját annak, aki a kurva csavart gyártotta, amiből kiugrik a szerszám!

Vagy: döntsd el, hogy kalapácsot nyelezel, vagy hajítófegyvert tárazol be a lötyögős fára, mert akkor máshova állok!

 

komment
Címkék: szerszám

A bejegyzés trackback címe:

https://kaszni.blog.hu/api/trackback/id/tr1012143751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

W123qp 2017.01.25. 18:01:24

A flexet én is hasonlóan "tárazom" be. Azt sem tudom, hol a kulcsa...
Egyedül a gyémántkorong szokott rágyógyulni.

A fúrószáraknál a nem-meg-húzás hozadéka, az elnyalt fúrószár. Én azt is szeretem... 1-2 alkalommal adtam oda a lakatosoknak őket, azóta nem tudom a készletbe visszatenni őket, úgy összebaszták...

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2017.01.25. 18:30:59

@W123qp: sajnos amikor már jól szétszarják a "fordított" kulccsal a tokmányt - mert ha nem húzod meg, nem csak a szárak nyalódnak, de a tokmány telemegy a szár forgácsával - úgy megszorul, hogy csak na, és ráadásul hiába van ráírva, hogy 1.5-13, még a 3-as is kiesik belőle.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.01.25. 20:14:27

Nekem még egyik eszköz sem volt a kezemben sosem :)

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2017.01.25. 20:18:53

@enpera: én meg ott sem voltam, sőt olyat sem ismerek, aki látta :)

ZYLO 2017.01.25. 22:20:50

Szerintem az sem teljesen üzemszerű, hogy vágás közben hirtelen megszorul a korong. Bár én amatőr vagyok: le is, fel is kulcsot használok.

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2017.01.25. 22:39:35

@ZYLO: igen, a balesetek nem üzemszerűek :)

szolnokitomi 2017.01.30. 22:21:08

S aki még a köszörűkorong "hátuljával" is köszörül azzal meg mi van?

FrundsbergW201 2017.04.12. 23:54:36

Nekem nagyflexre (Makita 1400W) szokott úgy rászorulni a korong hogy ütni verni kellett a cserénél. Pedig próbáltam nem erőből meghúzni és a cserét is ketten csináltuk. Egyik ember stabilan tartja a gépet a msáik a saját gyári szerszámával lazít.
Végül az lett a megoldás hogy rendeltem hozzá egy spéci anyát (3 hetet kellett rá várni mert nem volt sehol). Ezen van egy átbillenthető lemez fül amitől egy kissé meglazul és utána már szerszám nélkül is könnyű cserélni.
Kis flexnél mondjuk sosem volt probléma.

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2017.04.13. 07:39:27

@FrundsbergW201: némely koronghoz - ha dobozban veszed - adnak papír alátétet, az is nagy segítség.

SwedishRunner 2018.05.13. 01:42:25

Dremelt használnak a lakatosok finom vágásoknál?
süti beállítások módosítása