Autóépítés - Utolsó kommentek
blfr2@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://kaszni.blog.hu/2018/01/11/se_szeri_se_szerszama/full_commentlist/1#c35891825
Válasz erre: Se szeri, se szerszáma
2018-09-27T14:56:29+02:00
2018-09-27T14:56:29+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="https://kaszni.blog.hu/2018/01/11/se_szeri_se_szerszama?full_commentlist=1#c35891709" class="reply_nick_39094" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35891709 );">@FrundsbergW201</a>: Szerintem se
https://kaszni.blog.hu/2018/01/11/se_szeri_se_szerszama/full_commentlist/1#c35891709
Válasz erre: Se szeri, se szerszáma
2018-09-27T14:37:24+02:00
2018-09-27T14:37:24+02:00
FrundsbergW201
http://blog.hu/user/39094
Nekem einhell volt, sok ève működik, persze gyenge, ritkán ha kell 12es luk akkor azt 4 lèpcsőben lehet kiszenvedni vele.De most vettem egy gèpszöv gyártmányú bèkebelit na azzal lehet fúrni vidáman.Pedig 380ról kondival 230ra lett alakítva így gyengèbb de mèg mindig 4x eroősebb.Szerintem egy profi műhely ne vegyen barkács minősègű gèpeket
https://kaszni.blog.hu/2017/01/25/10_kulonos_dolog_ami_kikeszit/full_commentlist/1#c35207518
Válasz erre: 10 különös dolog, ami kikészít
2018-05-13T07:50:24+02:00
2018-05-13T07:50:24+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/01/25/10_kulonos_dolog_ami_kikeszit?full_commentlist=1#c35207268" class="reply_nick_208785" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35207268 );">@SwedishRunner</a>: én használnék, ha volna
https://kaszni.blog.hu/2017/01/25/10_kulonos_dolog_ami_kikeszit/full_commentlist/1#c35207268
Válasz erre: 10 különös dolog, ami kikészít
2018-05-13T01:42:25+02:00
2018-05-13T01:42:25+02:00
SwedishRunner
http://blog.hu/user/208785
Dremelt használnak a lakatosok finom vágásoknál?
https://kaszni.blog.hu/2014/04/02/a_doktor_valaszol/full_commentlist/1#c35195878
Válasz erre: A doktor válaszol
2018-05-10T17:47:22+02:00
2018-05-10T17:47:22+02:00
=tatrafan
http://blog.hu/user/710465
<a href="http://kaszni.blog.hu/2014/04/02/a_doktor_valaszol?full_commentlist=1#c35195860" class="reply_nick_698775" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35195860 );">@Car Mandiner</a>: hát.... akkor meg törik. Valami acél öntvény, legalábbis a teherautókon az.
https://kaszni.blog.hu/2014/04/02/a_doktor_valaszol/full_commentlist/1#c35195860
Válasz erre: A doktor válaszol
2018-05-10T17:43:16+02:00
2018-05-10T17:43:16+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2014/04/02/a_doktor_valaszol?full_commentlist=1#c35195702" class="reply_nick_710465" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35195702 );">@=tatrafan</a>: csak a megfelelő erő kérdése
https://kaszni.blog.hu/2014/04/02/a_doktor_valaszol/full_commentlist/1#c35195856
Válasz erre: A doktor válaszol
2018-05-10T17:42:50+02:00
2018-05-10T17:42:50+02:00
=tatrafan
http://blog.hu/user/710465
Amúgy Pali bácsi nálunk is volt a kollégiumban. Az orvos válaszol: <a rel="nofollow" href="https://www.hazipatika.com/eletmod/tudomanyos_erdekessegek/cikkek/mindenki_pali_bacsija_a_felvilagositas_atyja/20110309112726">www.hazipatika.com/eletmod/tudomanyos_erdekessegek/cikkek/mindenki_pali_bacsija_a_felvilagositas_atyja/20110309112726</a>
https://kaszni.blog.hu/2014/04/02/a_doktor_valaszol/full_commentlist/1#c35195702
Válasz erre: A doktor válaszol
2018-05-10T17:01:35+02:00
2018-05-10T17:01:35+02:00
=tatrafan
http://blog.hu/user/710465
Eztet nem csavarja, hiszen pont ez a csőalváz lényege, hogy nem tekeredik.
https://kaszni.blog.hu/2018/01/11/se_szeri_se_szerszama/full_commentlist/1#c34811220
Válasz erre: Se szeri, se szerszáma
2018-03-16T10:54:59+01:00
2018-03-16T10:54:59+01:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2018/01/11/se_szeri_se_szerszama?full_commentlist=1#c34810742" class="reply_nick_476694" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34810742 );">@robijoe</a>: ezen 3-16-ig lehet f.szárat befogni, ami tényleg vicc, hiszen a kicsit - amit bírna hajtani - nem lehet befogni, a 16-ost meg nem viszi igazán.
https://kaszni.blog.hu/2018/01/04/az_igenyes_ember_nem_jar_suzuki-val/full_commentlist/1#c34810792
Válasz erre: Az igényes ember nem jár Suzuki-val
2018-03-16T09:45:22+01:00
2018-03-16T09:45:22+01:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2018/01/04/az_igenyes_ember_nem_jar_suzuki-val?full_commentlist=1#c34810618" class="reply_nick_476694" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34810618 );">@robijoe</a>: van autó rasszizmus is, de minél olcsóbb az az autó, annál kevesebb az esélye, hogy egy kisebb maffia család ugorjon ki belőle, ha szívatják, így a Suzuki- t biztonságosabb utálni. <br /><br />
Lord Lakatos Leonidász
https://kaszni.blog.hu/2018/01/11/se_szeri_se_szerszama/full_commentlist/1#c34810742
Válasz erre: Se szeri, se szerszáma
2018-03-16T09:39:24+01:00
2018-03-16T09:39:24+01:00
robijoe
http://blog.hu/user/476694
Most megnéztem az (itthoni) fúrógépem, mert bent egy kb 30 éves állványos van és kB tökéletes. Szóval az enyém work zone, ott egy fokkal jobb a szíj feszítés, három szijtárcsa van és 1,5-16(ez biztos vicc inkább) lehet befogni, 280-2350 - ig lehet fordulatot változtatni. Szerintem nem rossz, de barkács gép, mindenképpen. <br />
Tehát a másik "márka" ennyivel rosszabb :-(
https://kaszni.blog.hu/2018/01/04/az_igenyes_ember_nem_jar_suzuki-val/full_commentlist/1#c34810618
Válasz erre: Az igényes ember nem jár Suzuki-val
2018-03-16T09:21:25+01:00
2018-03-16T09:21:25+01:00
robijoe
http://blog.hu/user/476694
Az aláírás nagyon üt :-)<br />
Nem tom mire volt ez reakció, de aki azt mondja, hogy a Suzuki szar vagy igénytelen, az hülye... <br />
Megbízható autó a- b -be.<br />
Ja, tényleg igénytelen, mert szinte mindent kibír, persze azért ápolni is illik.
https://kaszni.blog.hu/2018/01/12/se_szeri_de_parkside/full_commentlist/1#c34607522
Válasz erre: Se szeri, de... Parkside
2018-02-11T08:07:19+01:00
2018-02-11T08:07:19+01:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2018/01/12/se_szeri_de_parkside?full_commentlist=1#c34607294" class="reply_nick_504842" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34607294 );">@Untermensch4</a>: na, meg egy idő után, ahogy melegszik, elforog benne a csapágy...
https://kaszni.blog.hu/2018/01/12/se_szeri_de_parkside/full_commentlist/1#c34607294
Válasz erre: Se szeri, de... Parkside
2018-02-11T01:34:45+01:00
2018-02-11T01:34:45+01:00
Untermensch4
http://blog.hu/user/504842
<a href="http://kaszni.blog.hu/2018/01/12/se_szeri_de_parkside?full_commentlist=1#c34477373" class="reply_nick_698775" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34477373 );">@Car Mandiner</a>: "Ráadásul meg sem említettem, a multicsiszolót, amiből mindig kiesett a korongtartószár, de amikor jobban meghúztam, örökre benne maradt, mert a tengelyrögzítőgomb elmállott, így nem lehetett lelazítani. "<br />
Ha ez az amire gondolok akkor hasonlóm volt. Annál mondjuk nem esett ki de mivel nagyon gyakran tévesztem a menet irányát, sikerült túlhúznom és a tengelyrögzítő gomb elmállott. Elvittem szerelő haverhoz, mondta hogy ha terveztek volna bele még némi műanyagot a házba (kb 5 gramm, helye lenne) akkor perselyezéssel egyszer gyógyítható lenne. Ha nem is feltétlenül a rugós gomb de egy, a tengely furatába kívülről elegánsan betolható fémrúd beüzemelésével. Mivel épp megint akciós volt, vettem egy másikat 6ezer pénzért. Kb ezért is nem szenvedtek a javíthatóra tervezésével. Ahol drága a munkaerő ott nem valószínű hogy megéri, ahol készül arrafelé meg kb még olcsóbb, ott azért nem éri meg (vagy a bontandókat kibelezik újrahasznosításra).<br />
De az üzem közbeni melegedése miatt az enyém csak hobbi-jellegű használatra alkalmas, ha "egy műszakot" rendesen dolgozna vele vki, ebédszünetre sztem már elfüstölne.
https://kaszni.blog.hu/2018/01/11/se_szeri_se_szerszama/full_commentlist/1#c34555630
Válasz erre: Se szeri, se szerszáma
2018-02-01T11:44:27+01:00
2018-02-01T11:44:27+01:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2018/01/11/se_szeri_se_szerszama?full_commentlist=1#c34555484" class="reply_nick_100523" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34555484 );">@Szkotti</a>: a légkulcsot kipróbálták a Totalcar-on, kettőből egy működött, ami ugye fél siker.
https://kaszni.blog.hu/2018/01/12/se_szeri_de_parkside/full_commentlist/1#c34555526
Válasz erre: Se szeri, de... Parkside
2018-02-01T11:32:11+01:00
2018-02-01T11:32:11+01:00
Szkotti
http://blog.hu/user/100523
Mosmé? Megírta a fészbúk, akkor az-úgy-van. Nem? De.<br /><br />
Az eredeti poszthoz beírtam, de ide is: a csillagkulcskészlet például tök jól működik nálam ;o)
https://kaszni.blog.hu/2018/01/11/se_szeri_se_szerszama/full_commentlist/1#c34555484
Válasz erre: Se szeri, se szerszáma
2018-02-01T11:25:26+01:00
2018-02-01T11:25:26+01:00
Szkotti
http://blog.hu/user/100523
Muhaha! Elegáns megoldás! Nekem teljesen hasonló rettenetem van, de van vagy 20 éves, és még EKTE (így monnyák, nem-e?) német Praktikerből hozta anno a kitántorgott rokonom. Tokmánypontosság stimmel, az is ilyen, a tárgyasztal mondjuk bírja, nekem az egész tengelymiskulancia lötyög az öntvényházban, de ezzel már tudok kalkulálni.<br />
Én a szíjfeszítést egy, az autómból már lecserélt vezérműszíj-feszítőgörgő beépítésével oldottam meg...<br />
A nagy múltú szerszámgépgyártó Parkside kínálatából a múltkor nem bírtam ellenállni a 9000Ft-os légkulcsnak. Azt gondoltam egyből,hogy nem lesz olyan mint apósom CP-je, ezért biztos ami biztos alapon azért a blokkot elraktam, és nem élesben tettem próbára a képességeit. Jól tettem... Tartálynyomás 6 bar, lássuk. Hát a RATATATA helyett csak olyan bizonytalan ta...ta...ta..ta.. jött belőle terhelés nélkül is, és nem próbáltam vele csavar meglazítani, de esélyem se lett volna. Szerencsére kérdés nélkül adták vissza az árát a boltban... eleve nem fűztem hozzá nagy reményeket, nade, hogy _SEMMMIRE_ nem volt jó, azért meredek. Mindegy, a csillagkulcskészlet, meg a vízmérték működik...
https://kaszni.blog.hu/2018/01/12/se_szeri_de_parkside/full_commentlist/1#c34477373
Válasz erre: Se szeri, de... Parkside
2018-01-18T09:13:24+01:00
2018-01-18T09:13:24+01:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2018/01/12/se_szeri_de_parkside?full_commentlist=1#c34477249" class="reply_nick_365123" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34477249 );">@GregDzsi</a>: Mint írtam is, engem nem kell félteni, nem azért szólamlottam fel, mert ideges lettem, csak nem értem az ilyet és végiggondoltam írásban. Úgy gondolom, mindenki aki ezeket használja, az ugyazzal szembesül, amivel én, mert ha nem, akkor abban már valami démon keze van, aki megszállta a műhelyünket. Ráadásul meg sem említettem, a multicsiszolót, amiből mindig kiesett a korongtartószár, de amikor jobban meghúztam, örökre benne maradt, mert a tengelyrögzítőgomb elmállott, így nem lehetett lelazítani.
https://kaszni.blog.hu/2018/01/12/se_szeri_de_parkside/full_commentlist/1#c34477249
Válasz erre: Se szeri, de... Parkside
2018-01-18T08:53:32+01:00
2018-01-18T08:53:32+01:00
GregDzsi
http://blog.hu/user/365123
Csak meg ne üsse a guta a kedves szerzőnket:) Le kell szarni, aki a hobbi/barkács vackokat védi, mert egyrészt a gyártók sem szorulnak rá (maguk sem állítják - sőt! - hogy ipari felhasználásra készültek), másrészt nyilvánvaló, hogy fingjuk sincs az ipari (mit ipari, csak rendszeres) használat terheléséről - ha annyira faszák lennének, akkor a kölcsönzőkben miért Makita/Hitachi/DeWalt fut?<br />
Persze nekem is van lidlis száraz-nedves-köszörűm, de arra használom, amit tudom, hogy elbír: a "finom" kövön fünyírókés évente 2x, a durva helyett meg feldobtam egy rongykorongot kés és favéső finomfenésére, felpolírozására.
https://kaszni.blog.hu/2018/01/12/se_szeri_de_parkside/full_commentlist/1#c34471811
Válasz erre: Se szeri, de... Parkside
2018-01-17T14:29:40+01:00
2018-01-17T14:29:40+01:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2018/01/12/se_szeri_de_parkside?full_commentlist=1#c34471699" class="reply_nick_763754" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34471699 );">@petrol pet</a>: nekem nagyon szubjektívnek tűnt az értelmezése. Amúgy meg nem tudhatod, kit takar a sok kamu profil, de ha még nem is kamu maga a személy, akkor sem szabad komolyan venni a válogatott, steril posztokat. Mindjárt be is nyomok ide egy szép idézetet Petőfitől: Tél végén nagy robajjal zajlik a Duna jege, aki mindig okoskodik durranjon szét a feje!
https://kaszni.blog.hu/2018/01/12/se_szeri_de_parkside/full_commentlist/1#c34471699
Válasz erre: Se szeri, de... Parkside
2018-01-17T14:08:27+01:00
2018-01-17T14:08:27+01:00
petrol pet
http://blog.hu/user/763754
Nahát, csak nem egy sértődött szerszámmárkaképviselő rosszul álcázott inkognitóban a panaszos? :)
https://kaszni.blog.hu/2018/01/08/a_facebook_buzos_bugyrai/full_commentlist/1#c34425713
Válasz erre: A facebook bűzös bugyrai
2018-01-09T10:58:14+01:00
2018-01-09T10:58:14+01:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2018/01/08/a_facebook_buzos_bugyrai?full_commentlist=1#c34425401" class="reply_nick_174989" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34425401 );">@enpera</a>: tudod hányszor gondoltam rá, hogy törlöm az egészet... Főleg amikor egy lelkinyomorék megtalál és hiába tiltod ki, egy óra múlva már másik néven cseszeget. Őket bezzeg nem szankcionálja senki. Éppen ezért nem használtam a saját nevem, hogy a hétköznapi ütközések ne jöjjenek át, mint amikor egy utcai konfliktus után a drogos gyerekek végigjárták az összes nevem alatt álló oldalt és teleszarták. A fényképalbumomnál is nagy segítség volt az admin. Mivel a saját oldalamon nem bírtam hozzászólást törölni, segítséget kértem. Még egy hónapig ott volt minden mocsok, így inkább töröltem az egész oldalt.
https://kaszni.blog.hu/2018/01/08/a_facebook_buzos_bugyrai/full_commentlist/1#c34425401
Válasz erre: A facebook bűzös bugyrai
2018-01-09T10:07:13+01:00
2018-01-09T10:07:13+01:00
enpera
http://blog.hu/user/174989
Én nem tudok jelenteni, mert nem használok ilyen fos oldalakat :) De komolyan, csak az idegrendszered megy rá
https://kaszni.blog.hu/2017/10/18/a_felugyelo/full_commentlist/1#c34421023
Válasz erre: A felügyelő
2018-01-08T13:33:33+01:00
2018-01-08T13:33:33+01:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/10/18/a_felugyelo?full_commentlist=1#c34420869" class="reply_nick_140535" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34420869 );">@Make Valamit</a>: magatartás tréningek sokasága kellett, hogy eljussak erre a fejlettségi szintre. :)
https://kaszni.blog.hu/2017/10/18/a_felugyelo/full_commentlist/1#c34420869
Válasz erre: A felügyelő
2018-01-08T13:09:26+01:00
2018-01-08T13:09:26+01:00
Make Valamit
http://blog.hu/user/140535
Na, most olvastam a januári Veteránban mi is volt ez valójában. Csodálom , hogy nem küldted el az ügyfelet a francba, miután a felügyelő úr lelépett.
https://kaszni.blog.hu/2018/01/04/az_igenyes_ember_nem_jar_suzuki-val/full_commentlist/1#c34400891
Válasz erre: Az igényes ember nem jár Suzuki-val
2018-01-04T20:59:01+01:00
2018-01-04T20:59:01+01:00
- Szerzet -
http://blog.hu/user/671710
brilliáns :-D
https://kaszni.blog.hu/2017/10/18/a_felugyelo/full_commentlist/1#c34043230
Válasz erre: A felügyelő
2017-10-31T06:52:57+01:00
2017-10-31T06:52:57+01:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/10/18/a_felugyelo?full_commentlist=1#c34042614" class="reply_nick_826599" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34042614 );">@Szabi DMC</a>: valahogy olyan ez az autó, mint a svéd női túrista Indiában. Mindenki meg akarja... Akkor viszont én ki állok a sorból.
https://kaszni.blog.hu/2017/10/18/a_felugyelo/full_commentlist/1#c34042614
Válasz erre: A felügyelő
2017-10-30T22:28:42+01:00
2017-10-30T22:28:42+01:00
Szabi DMC
http://blog.hu/user/826599
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/10/18/a_felugyelo?full_commentlist=1#c34009320" class="reply_nick_698775" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34009320 );">@Car Mandiner</a>: a gmail mostmár a promóciók közé teszi a blog.hu-s értesítőket, én is csak így 5 nap után találtam meg a Tiédet. <br /><br />
Akkor az egy f@sza kis kocsi lesz a végére, csak a torka lesz kicsit véres :)
https://kaszni.blog.hu/2017/10/18/a_felugyelo/full_commentlist/1#c34009320
Válasz erre: A felügyelő
2017-10-25T09:18:42+02:00
2017-10-25T09:18:42+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/10/18/a_felugyelo?full_commentlist=1#c33984772" class="reply_nick_826599" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33984772 );">@Szabi DMC</a>: csak észrevettem a h.sz-od, bár az értesítés megint lemaradt. Szóval: a kaszni festeni van. Az egyébb mechanikai dolgok kivitelezésével egy új kolléga lett megbízva, mert én egyéb varázslatokkal vagyok leterhelve. Természetesen elszomorít, hogy ki lettem zárva a saját projektemből, össze-vissza barmolja még azt is, amit már elkezdtem, mert nem érti (nem akarja) meg a tervet, csak a saját gondolatait követi, de hát én nem szólhatok egy volt, nagysikerű vállalkozónak.
https://kaszni.blog.hu/2017/10/18/a_felugyelo/full_commentlist/1#c33984772
Válasz erre: A felügyelő
2017-10-20T20:50:24+02:00
2017-10-20T20:50:24+02:00
Szabi DMC
http://blog.hu/user/826599
Na jó, de az a Fiat vagy micsoda versenyautó elkészült-e végül?
https://kaszni.blog.hu/2017/10/18/a_felugyelo/full_commentlist/1#c33975082
Válasz erre: A felügyelő
2017-10-19T13:03:22+02:00
2017-10-19T13:03:22+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/10/18/a_felugyelo?full_commentlist=1#c33975012" class="reply_nick_140535" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33975012 );">@Make Valamit</a>: Tapasztalatom szerint, sosem tudhatod, hogy mi jelenik meg valahol rólad, vagy a nevedben, de a tudtod nélkül. Esetleg pusztán csak lenyúlják a képeid, szöveged. Amúgy elképzelhető, hogy valami olyasmi a megszokott történet rólunk, amit említettél.
https://kaszni.blog.hu/2017/10/18/a_felugyelo/full_commentlist/1#c33975012
Válasz erre: A felügyelő
2017-10-19T12:49:24+02:00
2017-10-19T12:49:24+02:00
Make Valamit
http://blog.hu/user/140535
Nem csodálkoznék, ha megjelent volna valami német oldtimer újságban, hogy a Káeurópaiak jól lakatolnak (Mechatroniknál mondták is nekem) csak a körmükre kell nézni néha.
https://kaszni.blog.hu/2017/08/17/annyira_durva/full_commentlist/1#c33641646
Válasz erre: Annyira durva
2017-08-24T17:23:06+02:00
2017-08-24T17:23:06+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/08/17/annyira_durva?full_commentlist=1#c33641300" class="reply_nick_763754" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33641300 );">@petrol pet</a>: postai küldemény lesz, és csak 40 kilóig viszik ki
https://kaszni.blog.hu/2017/08/17/annyira_durva/full_commentlist/1#c33641300
Válasz erre: Annyira durva
2017-08-24T16:16:24+02:00
2017-08-24T16:16:24+02:00
petrol pet
http://blog.hu/user/763754
Gondolom valami tengerentúli export lesz, ha ennyire lapra kellett szerelni.
https://kaszni.blog.hu/2017/08/17/annyira_durva/full_commentlist/1#c33623136
Válasz erre: Annyira durva
2017-08-21T13:08:36+02:00
2017-08-21T13:08:36+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/08/17/annyira_durva?full_commentlist=1#c33623004" class="reply_nick_140535" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33623004 );">@Make Valamit</a>: á, dehogy. Aszondta', hogy csak meg kell egy kicsit pucolgatni.
https://kaszni.blog.hu/2017/08/17/annyira_durva/full_commentlist/1#c33623004
Válasz erre: Annyira durva
2017-08-21T12:41:13+02:00
2017-08-21T12:41:13+02:00
Make Valamit
http://blog.hu/user/140535
Valaki megint csak két flekket kért? :D
https://kaszni.blog.hu/2015/07/22/nemet-magyar-torok_fordito_bevandorloknak/full_commentlist/1#c33617856
Válasz erre: Német-Magyar-Török fordító bevándorlóknak
2017-08-20T12:57:55+02:00
2017-08-20T12:57:55+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2015/07/22/nemet-magyar-torok_fordito_bevandorloknak?full_commentlist=1#c33617538" class="reply_nick_167637" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33617538 );">@no_holy_shit</a>: szerintem nem kellene ilyesmit olvasni. A 10 centinként heftelés még viccnek is rossz.
https://kaszni.blog.hu/2015/07/22/nemet-magyar-torok_fordito_bevandorloknak/full_commentlist/1#c33617538
Válasz erre: Német-Magyar-Török fordító bevándorlóknak
2017-08-20T12:20:31+02:00
2017-08-20T12:20:31+02:00
no_holy_shit
http://blog.hu/user/167637
cinnezni kell, mert az a minosegi munka... nemet forumokon mindenhol ezt olvasom. kuszoböt ra hefetelik 5-10cm-kent majd a többit vegigcinnezik, mert az minosegi.
https://kaszni.blog.hu/2017/08/17/annyira_durva/full_commentlist/1#c33605898
Válasz erre: Annyira durva
2017-08-18T07:39:41+02:00
2017-08-18T07:39:41+02:00
- Szerzet -
http://blog.hu/user/671710
Gyönyörű! :-D :-D :-D :-D
https://kaszni.blog.hu/2017/08/17/annyira_durva/full_commentlist/1#c33605804
Válasz erre: Annyira durva
2017-08-18T07:02:21+02:00
2017-08-18T07:02:21+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/08/17/annyira_durva?full_commentlist=1#c33605734" class="reply_nick_174989" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33605734 );">@enpera</a>: na, majd csak figyeld! <br />
Amúgy nem minden áll rajtunk. Tegnap délután egy kamionos meg akart gyilkoni, mert le mertem előtte kanyarodni és ezt a manővert nem 100 km/h-val hajtottam végre. Ha én kinyúlok, lesz nagy sírás-rívás.
https://kaszni.blog.hu/2017/08/17/annyira_durva/full_commentlist/1#c33605734
Válasz erre: Annyira durva
2017-08-18T06:25:23+02:00
2017-08-18T06:25:23+02:00
enpera
http://blog.hu/user/174989
Nem mered!
https://kaszni.blog.hu/2017/07/12/ha_megengeditek_osszefoglalnam_amit_kell/full_commentlist/1#c33400277
Válasz erre: Ha megengeditek, összefoglalnám amit kell
2017-07-14T11:39:10+02:00
2017-07-14T11:39:10+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/07/12/ha_megengeditek_osszefoglalnam_amit_kell?full_commentlist=1#c33400165" class="reply_nick_826599" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33400165 );">@Szabi DMC</a>: ha megnyugtat, mi sem értjük, de már sok mindent láttunk, úgyhogy nem lesz álmatlan éjszakám miatta :)
https://kaszni.blog.hu/2017/07/12/ha_megengeditek_osszefoglalnam_amit_kell/full_commentlist/1#c33400165
Válasz erre: Ha megengeditek, összefoglalnám amit kell
2017-07-14T11:22:34+02:00
2017-07-14T11:22:34+02:00
Szabi DMC
http://blog.hu/user/826599
Rákerestem erre a típusra, és kövezzetek meg, de nem értem, miért kell valakinek egy ilyen jellegtelen kisautó, ami pont úgy néz ki, mint annak a kornak másik 100 típusa. Cseréld le a Merci csillagot Suzuki emblémára, és meg nem mondod, mi volt az eredeti :) Még esetleg tovább lehetne fokozni a helyzetet egy ilyen szemrevaló zöld festéssel: <a rel="nofollow" href="https://c1.staticflickr.com/6/5603/15457613827_c3f811d995_b.jpg">c1.staticflickr.com/6/5603/15457613827_c3f811d995_b.jpg</a><br /><br />
Persze ha az illető egy ilyen autóban fogant vagy ha fekete kabriót csinálsz belőle, amivel majd a 2032-es olimpiai megnyitón parádézhat majd Herr Tulaj, akkor valamivel érthetőbb a motiváció.
https://kaszni.blog.hu/2017/07/12/ha_megengeditek_osszefoglalnam_amit_kell/full_commentlist/1#c33392251
Válasz erre: Ha megengeditek, összefoglalnám amit kell
2017-07-13T07:03:34+02:00
2017-07-13T07:03:34+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/07/12/ha_megengeditek_osszefoglalnam_amit_kell?full_commentlist=1#c33392165" class="reply_nick_174989" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33392165 );">@enpera</a>: eleinte én sem hittem el, hogy ilyenből autó lesz, de a sokadik után be kell látni, mégis megy a dolog.<br /><br />
Hozzászólás meg nem tudom miért nem sikerült, van egy csomó bejelentkezési lehetőség.
https://kaszni.blog.hu/2017/07/12/ha_megengeditek_osszefoglalnam_amit_kell/full_commentlist/1#c33392165
Válasz erre: Ha megengeditek, összefoglalnám amit kell
2017-07-13T06:31:17+02:00
2017-07-13T06:31:17+02:00
enpera
http://blog.hu/user/174989
Durva. (Ott valamiért nem tudok kommentelni)<br />
Egy marék rozsdából ilyet gyártani...
https://kaszni.blog.hu/2017/05/24/a_nyugdijas_ne_vezessen/full_commentlist/1#c33277047
Válasz erre: A nyugdíjas ne vezessen!
2017-06-22T22:58:28+02:00
2017-06-22T22:58:28+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/05/24/a_nyugdijas_ne_vezessen?full_commentlist=1#c33276825" class="reply_nick_504842" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33276825 );">@Untermensch4</a>: szerintem a legveszélyesebb faktor, a pszichológiai azt meg nehéz szűrni.
https://kaszni.blog.hu/2017/05/24/a_nyugdijas_ne_vezessen/full_commentlist/1#c33276825
Válasz erre: A nyugdíjas ne vezessen!
2017-06-22T22:22:27+02:00
2017-06-22T22:22:27+02:00
Untermensch4
http://blog.hu/user/504842
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/05/24/a_nyugdijas_ne_vezessen?full_commentlist=1#c33175371" class="reply_nick_698775" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33175371 );">@Car Mandiner</a>: Még az is előfordulhat hogy a vezetési alkalmasságot nem kell lebutítani az "alkalmas-szemüveggelalkalmas-alkalmatlan" meg a (kétféle?) PÁV-kategóriákra. Egyszer olvasgattam a különféle, jogsiba bejegyezhető korlátozásokat, annyiféle dolgot lehetne kikombinálni belőle hogy csuda. Olyat is hogy egy bizonyos sebességnél nem mehet gyorsabban, más meg nem jut eszembe, kb 15 éve olvastam... :)<br />
PÁV-jelleggel az alkoholtoleranciát is lehetne tesztelni, regisztrálni, használni. Vannak emberek akik eleve hülyék vagy már minimális alkoholtól azok lesznek, és vannak akik képesek fejben tartani hogy jobban kell vigyázniuk mert nekik most leromlottak a képességeik. Egy ilyen utóbbi illetőnek mondta egyszer vki, hogy "láttam pénteken hogy részeg voltál". Hol láttad? A kereszteződésnél ahol megálltál a táblánál ahol soha senki... :) Nem teljesen jó példa mert egyszer mindkét visszapillantót úgy hagyta el hogy nem tudta hol és miért...<br />
Volt viszont veszélyes üzemben darus kollégám, a zéró állapot volt nála a legritkább, óránlént 1 dl alatt nem sokkal volt a normál üzemanyag-fogyasztása töményből. Kérdeztem párszor a "gyalogságot" hogy nem érzik magukat veszélyben? Mondták hogy nem. Látszik mindig a daru mozgásán hogy biztonságban vannak. Meg a statisztika is ezt igazolta. A közút persze veszélyesebb mert ott a labdázó gyerektől a bamba felnőtt zombi futóbajnokig minden van és kevésbé személyes az ismeretség. :)
https://kaszni.blog.hu/2017/06/17/fiat_barchetta_vol_sok/full_commentlist/1#c33250919
Válasz erre: Fiat Barchetta vol. sok
2017-06-18T10:44:46+02:00
2017-06-18T10:44:46+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/06/17/fiat_barchetta_vol_sok?full_commentlist=1#c33250827" class="reply_nick_174989" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33250827 );">@enpera</a>: na, közben megjött a hsz.
https://kaszni.blog.hu/2017/06/17/fiat_barchetta_vol_sok/full_commentlist/1#c33250913
Válasz erre: Fiat Barchetta vol. sok
2017-06-18T10:44:04+02:00
2017-06-18T10:44:04+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
Érdekesen működik a blog.hu. Én látom a hozzászólásod enpera, de itt nem jelent meg mostanáig. A válasz mindenesetre : eddig is kettő volt, de csak egy maradhat, az amelyik legalább hoz hasznot. A blog.hu 5 év alatt egy forintot sem hozott. Már rég bezártam volna, de nem tudom automatikusan importálni a tartalmat.
https://kaszni.blog.hu/2017/06/17/fiat_barchetta_vol_sok/full_commentlist/1#c33250827
Válasz erre: Fiat Barchetta vol. sok
2017-06-18T10:25:13+02:00
2017-06-18T10:25:13+02:00
enpera
http://blog.hu/user/174989
Mostakkó kettő blog van?
https://kaszni.blog.hu/2012/07/25/nehez-e_az_olaj/full_commentlist/1#c33250609
Válasz erre: Nehéz-e az olaj?
2017-06-18T09:44:22+02:00
2017-06-18T09:44:22+02:00
Petyka366
http://blog.hu/user/1136182
<a href="http://kaszni.blog.hu/2012/07/25/nehez-e_az_olaj?full_commentlist=1#c33250539" class="reply_nick_698775" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33250539 );">@Car Mandiner</a>: Nem akartam én ennyire belemenni, csak a hasznát szerettem volna "felmutatni". Én még egyetlen autót sem láttam ami pici olajhiánynál (pl. Indításnál, kevés olaj esetén) jelezné, hogy baj van. Nem mindenki foglalkozik hetente, 2hetente, hogy megnézze az olajszintet az autóba, és pont ezeknek az embereknek lehetne az ilyen műszer egyfajta támasz, csakhát mivel nem terjedt el, persze, hogy nem tudja a mezei autós sem, bár lehet, hogy sokan tényleg nem is foglalkoznának vele :(. A kinézetet megértem (bár én jobb szeretem ha megy az autó).
https://kaszni.blog.hu/2012/07/25/nehez-e_az_olaj/full_commentlist/1#c33250539
Válasz erre: Nehéz-e az olaj?
2017-06-18T09:24:15+02:00
2017-06-18T09:24:15+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2012/07/25/nehez-e_az_olaj?full_commentlist=1#c33250431" class="reply_nick_1136182" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33250431 );">@Petyka366</a>: van egy olyan szint, amikor már az ember (jó dolgában) a kinézettel is foglalkozik. Végül ez a kocka is el lett vetve, én készítettem a helyére egy egységet. A lámpák kapcsolói ha megfelelő nyomásnál kapcsolnak, akkor lehet rá számítani, egy mezei autós úgyse tudná, mennyi a jó nyomás. A szelepek régen is csörögtek, ha nem állították be, a hidrotőkék jellemzően meg nem az olajnyomás miatt kezdenek el csörögni, de persze ez nem csökkenti a nyomás mérő hasznosságát.
https://kaszni.blog.hu/2012/07/25/nehez-e_az_olaj/full_commentlist/1#c33250431
Válasz erre: Nehéz-e az olaj?
2017-06-18T08:51:41+02:00
2017-06-18T08:51:41+02:00
Petyka366
http://blog.hu/user/1136182
Elég régi a cikk, csak annyit reagálnék rá, hogy szerintem a bekötés tök mindegy hogy néz ki. Öregebb vasakba alap volt az olajnyomás mérő. Szerintem ha a mai kocsik óracsoportja is tartalmazná talán nem volna ennyi szelep kopogásos autó az utakon, mert bizony hallottam már egy pár benzinest, ami kerepel mint valami ócska dízel! Az meg sajnálatos, hogy egy vacak lámpára kell hagyatkozni. Ami már csak nagyon végső esetben jelez.
https://kaszni.blog.hu/2017/05/16/_ezt_megcsiptuk_oszi/full_commentlist/1#c33233749
Válasz erre: "Ezt megcsíptük Oszi!"
2017-06-14T19:25:54+02:00
2017-06-14T19:25:54+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/05/16/_ezt_megcsiptuk_oszi?full_commentlist=1#c33233639" class="reply_nick_740280" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33233639 );">@trainmodeller</a>: nevetni fogsz, de ezt már nekem is mondták, hogy keményebb rajta a felületvédelem, persze homokszórós volt az illető...
https://kaszni.blog.hu/2017/05/16/_ezt_megcsiptuk_oszi/full_commentlist/1#c33233639
Válasz erre: "Ezt megcsíptük Oszi!"
2017-06-14T19:06:55+02:00
2017-06-14T19:06:55+02:00
trainmodeller
http://blog.hu/user/740280
Homokszóróhoz vittem a felniket, előtte telefonban kérdi a mester, milyen felni? ATS, VW-n meg Audin van ilyen. Okés, hozzad, 15 körül megleszünk. Elvittem, időben kész, telefonál. Kérdem, hogy akkor mennyi, jók vagyunk? "Látom Porsche felni ez, 25 lett, mert tudod, azon a festés más és nehezebben jön le. De nagyon szép lett."
https://kaszni.blog.hu/2017/05/24/a_nyugdijas_ne_vezessen/full_commentlist/1#c33175371
Válasz erre: A nyugdíjas ne vezessen!
2017-06-05T10:29:59+02:00
2017-06-05T10:29:59+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/05/24/a_nyugdijas_ne_vezessen?full_commentlist=1#c33175201" class="reply_nick_504842" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33175201 );">@Untermensch4</a>: a statisztika máshol is hasonló számokaz dob, de mivel nem tudjuk ott sem, hogy az úton valósan közlekedők milyen életkori arányban vannak jelen, hülyeség az egész. Hiszen ugyanaz az adat több féle végkövetkeztetésre ad lehetőséget. Mindenesetre, ha a nyuggerek 18 és fél százalékban okoznak balesetet, akkor felkérném a maradék 81,5 százalékot, hogy maradjanak otthon, amikor én elindulok, mert én a kisebbik rosszat választanám.
https://kaszni.blog.hu/2017/05/24/a_nyugdijas_ne_vezessen/full_commentlist/1#c33175201
Válasz erre: A nyugdíjas ne vezessen!
2017-06-05T09:57:50+02:00
2017-06-05T09:57:50+02:00
Untermensch4
http://blog.hu/user/504842
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/05/24/a_nyugdijas_ne_vezessen?full_commentlist=1#c33112255" class="reply_nick_698775" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33112255 );">@Car Mandiner</a>: " Ez ugye abban nyilvánul meg, hogy lassúak. Ettől vágja szét a rohanó parasztot az ideg, de ez nem fizikai sérülés."<br />
Én ilyen fiatalon tötymörgő típus vagyok. Az a módszerem hogy hagyok magam előtt helyet hogy aki siet, meg tudjon előzni. Amúgy a fizika mai állása szerint, tudtommal túl gyors sebesség pl a nagy féktáv meg megcsúszás miatt okozhat balesetet. A túl lassú sebességnél nem tudok ilyenről... ja, közben rájöttem. Akiknek sietni KELL (ez nagy varázsszó) azok ütköznek...<br />
Európában van ám a lelassuló öreg vezetők problémájára egy régóta használt megoldás. A moped/smkp jogsi hozzánk hasonlóan könnyen megtartható és lehet vele vezetni mopedautót aminek kb 40 a végsebessége. És vhogy az ottani sietnikell-emberek is tudnak közlekedni... (*)<br />
Az egyéni képesség-méregetéssel persze több pénzt le lehetne nyúzni a jobbágyokról. Csak akkor olyan anomáliák is bezavarnának mint amikor apám mondta anno hogy én friss jogsival vszeg jobb eredményeket produkálnék a videójátékos-készségeket igénylő PÁV-műsorszámokban mint ő. Ő meg 2%-nyival a lélegeztetőgépes szint feletti légzésfunkcióval még lejegesedett hídra kanyargós felhajtásnál, nyári gumival vissza tudta nyerni uralmát járműve felett, mintha szándékosan driftelt volna...<br />
(*) érdekes lenne az európai baleseti statisztikákat is megnézni, ebből a szempontból
https://kaszni.blog.hu/2012/03/29/a_foltozas_lelektana/full_commentlist/1#c33174717
Válasz erre: A foltozás lélektana
2017-06-05T08:24:20+02:00
2017-06-05T08:24:20+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2012/03/29/a_foltozas_lelektana?full_commentlist=1#c33174635" class="reply_nick_1126034" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33174635 );">@Krisztina Szabovik</a>: Pont ez volt a téma a múltkor, egy belső vitában. Ha tábla lemezből megtudod csinálni, van egy halvány haszon. Amúgy nem éri meg, de vannak különcök, akiknek csak azért sem kell Porsche, mert minden hülyének az van már. :)
https://kaszni.blog.hu/2017/05/16/_ezt_megcsiptuk_oszi/full_commentlist/1#c33174639
Válasz erre: "Ezt megcsíptük Oszi!"
2017-06-05T08:03:49+02:00
2017-06-05T08:03:49+02:00
Krisztina Szabovik
http://blog.hu/user/1126034
Férjemmel vagy 5 Karmann-t vettünk,soha többet.Pár ezer dollár Californiában,de nem ért semmit,nem szabad felújítani.<br />
Amíg a lakatos munka,festés,sokszor az alkatrész is ugyanannyi mint egy Porsche 356-on,addig a Karmann eladhatatlan -vagy csak max 3-4 millió,addig a Porsche 356 rögtön elmegy,és 100e euro felett!<br />
Kedvenc:<br />
festőt kérdezzük,mennyi egy elem,mondja 15-20 e,ez az átlagos számla nélkül,akrilba.<br />
Matek,kb 12-14 elem,ebbe a lökhárító is benne van..max 300 e ft/autó.<br />
Vesszük le a trailerről,látja hogy Porsche...ja,akkor egy millió!:)<br /><br />
Kárpitos detto.Egy ülés teljes kárpit 10-15 e ft,abba benne a szivacs is,a műbőrt/bőrt természetesen mi visszük.Ha Porsche,duplája..lenne.<br /><br />
Ha emocionális elem van a felújításba(nagypapáé volt,stb)akkor lehet bármennyit rákölteni,de ha üzlet,el kell felejteni a bogár(kivéve a ovál ablakost),Ghiat...csak T1 Samba(a többi értéktelen),Porsche 356,911,912....a többi semmit sem ér.
https://kaszni.blog.hu/2012/03/29/a_foltozas_lelektana/full_commentlist/1#c33174635
Válasz erre: A foltozás lélektana
2017-06-05T08:01:53+02:00
2017-06-05T08:01:53+02:00
Krisztina Szabovik
http://blog.hu/user/1126034
Férjemmel vagy 5 Karmann-t vettünk,soha többet.Pár ezer dollár Californiában,de nem ért semmit,nem szabad felújítani.<br />
Amíg a lakatos munka,festés,sokszor az alkatrész is ugyanannyi mint egy Porsche 356-on,addig a Karmann eladhatatlan -vagy csak max 3-4 millió,addig a Porsche 356 rögtön elmegy,és 100e euro felett!<br />
Kedvenc:<br />
festőt kérdezzük,mennyi egy elem,mondja 15-20 e,ez az átlagos számla nélkül,akrilba.<br />
Matek,kb 12-14 elem,ebbe a lökhárító is benne van..max 300 e ft/autó.<br />
Vesszük le a trailerről,látja hogy Porsche...ja,akkor egy millió!:)<br /><br />
Kárpitos detto.Egy ülés teljes kárpit 10-15 e ft,abba benne a szivacs is,a műbőrt/bőrt természetesen mi visszük.Ha Porsche,duplája..lenne.<br /><br />
Ha emocionális elem van a felújításba(nagypapáé volt,stb)akkor lehet bármennyit rákölteni,de ha üzlet,el kell felejteni a bogár(kivéve a ovál ablakost),Ghiat...csak T1 Samba(a többi értéktelen),Porsche 356,911,912....a többi semmit sem ér.
https://kaszni.blog.hu/2017/05/24/a_nyugdijas_ne_vezessen/full_commentlist/1#c33112255
Válasz erre: A nyugdíjas ne vezessen!
2017-05-25T07:15:05+02:00
2017-05-25T07:15:05+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/05/24/a_nyugdijas_ne_vezessen?full_commentlist=1#c33110915" class="reply_nick_61130" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33110915 );">@kkn</a>: pont erről írtam. Ez nem matematikailag megoldható feladat. Nem lehet mindenkit büntetni egy csoport miatt. Amúgy normális kutatás is volt ebben az ügyben, ami azt hozta ki, hogy bár az öregek reflexei rosszabbak, de kompenzálnak az óvatossággal. Ez ugye abban nyilvánul meg, hogy lassúak. Ettől vágja szét a rohanó parasztot az ideg, de ez nem fizikai sérülés. Viszont, amikor reggelente megindul az alul iskolázott horda, záróvonalon, kanyarban előzve, 80-nal lakott területen, az már nem csak (tudom, a tötymörgés is veszélyes) mentális problémát tud okozni, mégsem akarja senki elvenni tőlük a jogsit, vagy pszichológia vizsgálatra küldeni őket.
https://kaszni.blog.hu/2017/05/24/a_nyugdijas_ne_vezessen/full_commentlist/1#c33110915
Válasz erre: A nyugdíjas ne vezessen!
2017-05-24T22:03:27+02:00
2017-05-24T22:03:27+02:00
kkn
http://blog.hu/user/61130
Fateromnak 12 éve súlyos agysérülése volt, relatíve jól gyógyult belőle. Visszamaradt mindkét szemén egyik oldalra látótérkiesés, egyik fülére alig hall. Persze a reflexei sem a régiek. Az agysérülések miatt vérhígító infúzióra kellene visszajárnia időnként, amit nem tesz meg. Mi tudjuk, miben tér el a régi állapotától, idegennek sokára esik le.Már a baleset előtt is kezdett romlani a vezetési stílusa. Lábadozása alatt lejárt a jogsija, de mindig újra szeretett volna vezetni. Pár éve azután csak nekifogott, és meg ismkapta újra, aminek a család nem örül, mert tudjuk, milyen hátráltató dolgok vannak, amik ok, hogy vidéken kicsi a forgalom, meg alig vezet, de egyszer kellene valamit reagálni, amit már nem úgy tudna, és kész a baj. Arról nem is beszélve, ha vezetés közben lesz valami olyan vele, mint amiért anno leesett a létráról. Most hetven évesen így indul neki a Freelanderrel az útnak.<br />
Sajnos sok öreg vezet ilyesmi képeségekkel, akiket sűrűn kellene orvosilag ellenőrizni, de az is olyan, hogy az ismerős háziorvos megadja a jogsit Pista bának, úgyis csak a faluban vezet. Azután valami miatt ki kell menni a nagyvilágba, és bekavarodik. Nem azzal van a baj, hogy az öregek vezetnek, hanem a kontroll elégtelen. Mint a műszaki.<br />
Nem mindenkinek van olyan önuralma, hogy magától letegye, mint a másod nagybátyámnak anno, amikor fejre állt a Trabival az árokba. Igaz, harmadjára törte akkor össze pár éven belül. <br />
Az ilyen esetek miatt, mivel tudják, a rendszer nem működik jól, egyszerűbb lenne az ellenzőknek mindenkinek tiltani, mint kivárni a kisebbség baleseteit.<br />
Sajna ez nem fekete-fehér-igen-nem, mégis így állnak hozzá.<br />
Nem lehet igazságot tenni, mivel egyik a még fitt hetvenes nagypapát védi, aki rendesen vezet, a másikkal meg szembejött a körforgalomban egy öreg. Mindkét félnek igaza van, csak a rossznak jobb a reklámja.
https://kaszni.blog.hu/2017/05/24/a_nyugdijas_ne_vezessen/full_commentlist/1#c33109673
Válasz erre: A nyugdíjas ne vezessen!
2017-05-24T18:26:09+02:00
2017-05-24T18:26:09+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/05/24/a_nyugdijas_ne_vezessen?full_commentlist=1#c33109505" class="reply_nick_174989" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33109505 );">@enpera</a>: néha gondban vagyok reggelente. Már nem szoktam hallgatni ezeket, de van, hogy a Poptarisznyán nyugger zenék mennek, aztán nem érek rá váltogatni, és valahogy idekeveredek.
https://kaszni.blog.hu/2017/05/24/a_nyugdijas_ne_vezessen/full_commentlist/1#c33109505
Válasz erre: A nyugdíjas ne vezessen!
2017-05-24T17:51:02+02:00
2017-05-24T17:51:02+02:00
enpera
http://blog.hu/user/174989
Te minek hallgatsz ilyen szarságokat, most komolyan?
https://kaszni.blog.hu/2017/05/16/_ezt_megcsiptuk_oszi/full_commentlist/1#c33093989
Válasz erre: "Ezt megcsíptük Oszi!"
2017-05-22T11:04:39+02:00
2017-05-22T11:04:39+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/05/16/_ezt_megcsiptuk_oszi?full_commentlist=1#c33093745" class="reply_nick_100523" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33093745 );">@Szkotti</a>: ez van emberek :) .<br />
Már leírtam, de ism. a tud. any. :<br />
Otthon bezártam a műhelyt bizonyos okok miatt, itt viszont nem én menedzselem a dolgokat, de igazából alkalmazott sem vagyok. Néha bekerül egy- egy profilba illő meló tőlem is, de nem jellemző.
https://kaszni.blog.hu/2017/05/16/_ezt_megcsiptuk_oszi/full_commentlist/1#c33093745
Válasz erre: "Ezt megcsíptük Oszi!"
2017-05-22T10:28:59+02:00
2017-05-22T10:28:59+02:00
Szkotti
http://blog.hu/user/100523
Az itteni levelezőfelületről küldtem, de akkor mindegy is, mert nagyon hasonló lett volna a kérdés az időjós kollégáéhoz, csak idősebb autóról, és karosszériás témában :o)))<br />
Az ottani kommented nekem is válasz :o/
https://kaszni.blog.hu/2017/05/16/_ezt_megcsiptuk_oszi/full_commentlist/1#c33083201
Válasz erre: "Ezt megcsíptük Oszi!"
2017-05-20T11:57:15+02:00
2017-05-20T11:57:15+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/05/16/_ezt_megcsiptuk_oszi?full_commentlist=1#c33077157" class="reply_nick_100523" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33077157 );">@Szkotti</a>: még nem jött meg.
https://kaszni.blog.hu/2017/05/16/_ezt_megcsiptuk_oszi/full_commentlist/1#c33081003
Válasz erre: "Ezt megcsíptük Oszi!"
2017-05-19T20:52:43+02:00
2017-05-19T20:52:43+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/05/16/_ezt_megcsiptuk_oszi?full_commentlist=1#c33080803" class="reply_nick_1229845" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33080803 );">@Meteurológus</a>: a következő öt év biztos, hogy tele lesz és valóban 80-ast 90-ben csináltam utoljára :)<br />
tehát ragozhatnám, de a lényeg az, hogy még csak ígérni sem tudok. Azért fel a fejjel, tudom, hogy van még jó szakember az országban. Mindenesetre, ha egyszer ráérek, mindenki tudni fog róla, mert meghirdetem és akkor egy pár szerencsés bejuthat a kalapba.
https://kaszni.blog.hu/2017/05/16/_ezt_megcsiptuk_oszi/full_commentlist/1#c33080803
Válasz erre: "Ezt megcsíptük Oszi!"
2017-05-19T20:09:04+02:00
2017-05-19T20:09:04+02:00
Meteurológus
http://blog.hu/user/1229845
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/05/16/_ezt_megcsiptuk_oszi?full_commentlist=1#c33077315" class="reply_nick_698775" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33077315 );">@Car Mandiner</a>: Üdvözletem!<br />
Egy klasszikus 1993-as Audi 80 2.6 V6 Avant quattrot szeretnék rendbe rakatni. A rendbe rakás az alábbiakból állna (minimum): bal első ajtó cseredarab felhelyezése, beállítása, V6-os motor hengerfej csere felújított cseredarabokkal, motor átnézése, ami cserés, azt cserélni, futómű átnézése, szilentek cseréje, toronycsapágy, satöbbi cseréje. A kocsi nem taknyolt.<br />
Tudom, hogy ez nem éppen a profiljába vág (karosszériázás), azért megkérdezem, mert igényesen dolgozó szakembert nehéz találni. Egy hozzávetőleges kalkulációt is szeretnék kérni. Nem sürgős munka, mert hobbiautó. Várom válaszát, előre is köszönöm bármi is lesz az. :)
https://kaszni.blog.hu/2017/05/16/_ezt_megcsiptuk_oszi/full_commentlist/1#c33077315
Válasz erre: "Ezt megcsíptük Oszi!"
2017-05-19T11:01:03+02:00
2017-05-19T11:01:03+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/05/16/_ezt_megcsiptuk_oszi?full_commentlist=1#c33077157" class="reply_nick_100523" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33077157 );">@Szkotti</a>: próbálkozzál!<br /><a href="http://kaszni.blog.hu/2017/05/16/_ezt_megcsiptuk_oszi?full_commentlist=1#c33077289" class="reply_nick_192940" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33077289 );">@W123qp</a>: de nem ám.
https://kaszni.blog.hu/2017/05/16/_ezt_megcsiptuk_oszi/full_commentlist/1#c33077289
Válasz erre: "Ezt megcsíptük Oszi!"
2017-05-19T10:58:03+02:00
2017-05-19T10:58:03+02:00
W123qp
http://blog.hu/user/192940
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/05/16/_ezt_megcsiptuk_oszi?full_commentlist=1#c33071951" class="reply_nick_100523" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33071951 );">@Szkotti</a>: <br />
Ja, csak rendőrnek egyszerűbb dolga van, ő mondhatja:<br />
- Na menjen innen...<br /><br />
Szerintem az itt nem működik.
https://kaszni.blog.hu/2017/05/16/_ezt_megcsiptuk_oszi/full_commentlist/1#c33077157
Válasz erre: "Ezt megcsíptük Oszi!"
2017-05-19T10:37:22+02:00
2017-05-19T10:37:22+02:00
Szkotti
http://blog.hu/user/100523
Erről jut eszembe: szakmai kérdést küldenék privátba'
https://kaszni.blog.hu/2017/05/16/_ezt_megcsiptuk_oszi/full_commentlist/1#c33075889
Válasz erre: "Ezt megcsíptük Oszi!"
2017-05-18T23:29:26+02:00
2017-05-18T23:29:26+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/05/16/_ezt_megcsiptuk_oszi?full_commentlist=1#c33075729" class="reply_nick_61130" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33075729 );">@kkn</a>: ezen már sokat gondolkodtam. Néha hagynám a francba a szerszámokat, néha meg egy Ferrari Dino szerű valamit építenék.
https://kaszni.blog.hu/2017/05/16/_ezt_megcsiptuk_oszi/full_commentlist/1#c33075729
Válasz erre: "Ezt megcsíptük Oszi!"
2017-05-18T23:05:06+02:00
2017-05-18T23:05:06+02:00
kkn
http://blog.hu/user/61130
Egyszer majd sosem, ha lenne időd , valami saját kasztnit is csinálhatnál, ami kijön a fejedből, kezed alól. <br />
Vajon milyen stílus lenne? Valami 60-s féle sportkocsi, vagy egy régi túraautó?<br />
Persze, ha lenne ennyi idődnegyszer, meg pénzed, akkor a lehető legmesszebb töltenéd az időt a hegesztőtől valami pálmafák alatt.
https://kaszni.blog.hu/2017/05/16/_ezt_megcsiptuk_oszi/full_commentlist/1#c33072047
Válasz erre: "Ezt megcsíptük Oszi!"
2017-05-18T13:06:13+02:00
2017-05-18T13:06:13+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/05/16/_ezt_megcsiptuk_oszi?full_commentlist=1#c33071951" class="reply_nick_100523" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33071951 );">@Szkotti</a>: ebben is tuning motor van. 5.1 -es SEMI (HEMI után szabadon) Amúgy meg nem kell itt vakarózni, meg kell csinálni, oszt jó van. :)
https://kaszni.blog.hu/2017/05/16/_ezt_megcsiptuk_oszi/full_commentlist/1#c33071951
Válasz erre: "Ezt megcsíptük Oszi!"
2017-05-18T12:52:07+02:00
2017-05-18T12:52:07+02:00
Szkotti
http://blog.hu/user/100523
Höhh.<br />
"Figyumá, asztat nem-e lehetne-e, hogy így csinász belőle egy olyan nyitottat. Tudod, az a karbigyó, vagy mi. Akkó nem kő még a tetőt is megcsinánod, aszt, akkó olcsóbb is lesz, nem-e?"<br /><br />
Kéééét héééét? Az ilyeneket a Gázmajmosok 2x45 perc alatt befejezik, és akkor abba még tuningmotor is kerül, mit piszmogsz vele hetekig?<br /><br />
Komolyságot félretéve, cimborámnál egy '65-os Muszti áll kicsontozva, csóválja is a fejét rendesen, de ez is az a kategória. Ha rendőr lennél, most föltolnád a tányérsapkát a fejed tetejére..."mos' magával micsinájak?"
https://kaszni.blog.hu/2017/05/16/_ezt_megcsiptuk_oszi/full_commentlist/1#c33070409
Válasz erre: "Ezt megcsíptük Oszi!"
2017-05-18T08:58:37+02:00
2017-05-18T08:58:37+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/05/16/_ezt_megcsiptuk_oszi?full_commentlist=1#c33070341" class="reply_nick_365123" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33070341 );">@GregDzsi</a>: pont ezt beszélgettük. Sorozatban kinyomni a kasznikat, majd amikor jön valaki, akkor megkérdezni, hogy milyen számot parancsol bele, hányas évjárat legyen papíron? Mert bizony, sok autó kaszni 5 éves szórással született a papírhoz képest.
https://kaszni.blog.hu/2017/05/16/_ezt_megcsiptuk_oszi/full_commentlist/1#c33070341
Válasz erre: "Ezt megcsíptük Oszi!"
2017-05-18T08:44:25+02:00
2017-05-18T08:44:25+02:00
GregDzsi
http://blog.hu/user/365123
A nagytiszteletű megrendelő ennyi erővel hozhatta volna csak az alvázat meg a motort, nem?<br />
Mester, lehet, hogy jobban járnál, ha nekiállnál teljes Karmann kasznikat gyártani talonba, he évente két ilyen majom beesik a rozsdakupacával a gyárkapun:)<br />
Ha már újragyártod, nem lehetne saját típusnéven kiadni - VW Karmann Diner:)
https://kaszni.blog.hu/2017/05/16/_ezt_megcsiptuk_oszi/full_commentlist/1#c33067889
Válasz erre: "Ezt megcsíptük Oszi!"
2017-05-17T19:18:09+02:00
2017-05-17T19:18:09+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/05/16/_ezt_megcsiptuk_oszi?full_commentlist=1#c33067263" class="reply_nick_174989" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33067263 );">@enpera</a>: azt csak hordjad te, én már túl léptem az ilyen dolgokon, itt csak az rohangászik tátott szájjal, aki fizet :)
https://kaszni.blog.hu/2017/05/16/_ezt_megcsiptuk_oszi/full_commentlist/1#c33067263
Válasz erre: "Ezt megcsíptük Oszi!"
2017-05-17T16:54:37+02:00
2017-05-17T16:54:37+02:00
enpera
http://blog.hu/user/174989
Szopóálarcot fel :)
https://kaszni.blog.hu/2017/05/16/_ezt_megcsiptuk_oszi/full_commentlist/1#c33063495
Válasz erre: "Ezt megcsíptük Oszi!"
2017-05-16T22:58:49+02:00
2017-05-16T22:58:49+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/05/16/_ezt_megcsiptuk_oszi?full_commentlist=1#c33063043" class="reply_nick_169616" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33063043 );">@kipe</a>: dehogy, csak egy kabriót :)
https://kaszni.blog.hu/2017/05/16/_ezt_megcsiptuk_oszi/full_commentlist/1#c33063043
Válasz erre: "Ezt megcsíptük Oszi!"
2017-05-16T21:40:28+02:00
2017-05-16T21:40:28+02:00
kipe
http://blog.hu/user/169616
b@kker, ebből autót ??????
https://kaszni.blog.hu/2017/03/27/ki_az_igazi_restaurator/full_commentlist/1#c33017813
Válasz erre: Ki az igazi restaurátor?
2017-05-09T14:37:39+02:00
2017-05-09T14:37:39+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/03/27/ki_az_igazi_restaurator?full_commentlist=1#c33017593" class="reply_nick_740280" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33017593 );">@trainmodeller</a>: igazából mindkettővel. A restaurálásnál dokumentáltan, nyilvánvalóan elkülönítik, megjelölik az új elemeket, sőt, szemmel láthatóvá teszik, de ez egy ragasztott vázánál egyértelműen megmutatható, míg autóknál furcsán nézne ki.
https://kaszni.blog.hu/2017/03/27/ki_az_igazi_restaurator/full_commentlist/1#c33017593
Válasz erre: Ki az igazi restaurátor?
2017-05-09T14:06:53+02:00
2017-05-09T14:06:53+02:00
trainmodeller
http://blog.hu/user/740280
Igazából csak egy kérdés merült fel bennem: a személyekkel vagy a tárgyakkal van a baj? Úgy értem: azzal van a baj, aki azt mondja, restaurátor, pedig gyakorlatilag koordinálja 5-10-15 ember munkáját és élvezi a végeredményt, vagy pedig azzal, amikor egy autóra azt mondják restaurált, holott a munka annyiból állt, hogy "polcról" levették a javítóelemeket és beépítették azokat?
https://kaszni.blog.hu/2016/06/21/szinezd_ujra_119/full_commentlist/1#c32834963
Válasz erre: Színezd újra!
2017-04-13T07:47:05+02:00
2017-04-13T07:47:05+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2016/06/21/szinezd_ujra_119?full_commentlist=1#c32834461" class="reply_nick_39094" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32834461 );">@FrundsbergW201</a>: régebben még foglalkoztam vele, még jó messziről is jöttek javítót kevertetni hozzám, mert a boltban áll a menyecske, kéri a kódot, beönti amit a gép kiír, aztán vagy jó vagy nem.
https://kaszni.blog.hu/2016/12/15/ev_vegi_horror/full_commentlist/1#c32834951
Válasz erre: Év végi horror
2017-04-13T07:42:37+02:00
2017-04-13T07:42:37+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2016/12/15/ev_vegi_horror?full_commentlist=1#c32834417" class="reply_nick_39094" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32834417 );">@FrundsbergW201</a>: az enyém meg azt mondta, hogy akkor van nagy baj, ha a hozzánemértés bátorsággal párosul.
https://kaszni.blog.hu/2017/01/25/10_kulonos_dolog_ami_kikeszit/full_commentlist/1#c32834945
Válasz erre: 10 különös dolog, ami kikészít
2017-04-13T07:39:27+02:00
2017-04-13T07:39:27+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/01/25/10_kulonos_dolog_ami_kikeszit?full_commentlist=1#c32834403" class="reply_nick_39094" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32834403 );">@FrundsbergW201</a>: némely koronghoz - ha dobozban veszed - adnak papír alátétet, az is nagy segítség.
https://kaszni.blog.hu/2016/06/21/szinezd_ujra_119/full_commentlist/1#c32834461
Válasz erre: Színezd újra!
2017-04-13T00:10:53+02:00
2017-04-13T00:10:53+02:00
FrundsbergW201
http://blog.hu/user/39094
Nekem kb 8éve egy fehér 4ütemű trabanthoz nem tudták kikeverni a színt. Úgy hogy odavittem az egész autót.Nem tudom lehet-e ennél egyszerűbbet kérni...
https://kaszni.blog.hu/2016/12/15/ev_vegi_horror/full_commentlist/1#c32834417
Válasz erre: Év végi horror
2017-04-12T23:57:44+02:00
2017-04-12T23:57:44+02:00
FrundsbergW201
http://blog.hu/user/39094
Ahogy régi tanárom mondta: "A hozzá nem értés nagy bátorságot ad!"
https://kaszni.blog.hu/2017/01/25/10_kulonos_dolog_ami_kikeszit/full_commentlist/1#c32834403
Válasz erre: 10 különös dolog, ami kikészít
2017-04-12T23:54:36+02:00
2017-04-12T23:54:36+02:00
FrundsbergW201
http://blog.hu/user/39094
Nekem nagyflexre (Makita 1400W) szokott úgy rászorulni a korong hogy ütni verni kellett a cserénél. Pedig próbáltam nem erőből meghúzni és a cserét is ketten csináltuk. Egyik ember stabilan tartja a gépet a msáik a saját gyári szerszámával lazít.<br />
Végül az lett a megoldás hogy rendeltem hozzá egy spéci anyát (3 hetet kellett rá várni mert nem volt sehol). Ezen van egy átbillenthető lemez fül amitől egy kissé meglazul és utána már szerszám nélkül is könnyű cserélni.<br />
Kis flexnél mondjuk sosem volt probléma.
https://kaszni.blog.hu/2017/03/27/ki_az_igazi_restaurator/full_commentlist/1#c32801597
Válasz erre: Ki az igazi restaurátor?
2017-04-08T19:52:08+02:00
2017-04-08T19:52:08+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/03/27/ki_az_igazi_restaurator?full_commentlist=1#c32801277" class="reply_nick_504842" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32801277 );">@Untermensch4</a>: ehhez már nem lehet mit hozzáfűzni. :)
https://kaszni.blog.hu/2017/03/27/ki_az_igazi_restaurator/full_commentlist/1#c32801277
Válasz erre: Ki az igazi restaurátor?
2017-04-08T18:55:03+02:00
2017-04-08T18:55:03+02:00
Untermensch4
http://blog.hu/user/504842
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/03/27/ki_az_igazi_restaurator?full_commentlist=1#c32793313" class="reply_nick_698775" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32793313 );">@Car Mandiner</a>: Akkor ugyanarról beszélünk. A k.lakatosokon belül egy szűkebb kör aki járművön restauráló jellegű beavatkozást tud végezni. És ezen a szűkebb csoporton belül is van (a munka eredményét tekintve) minőségi különbség (furcsa is lenne ha csak egybites igen/nem lenne a határ restaurátor és "sima" szakember között). Ez a gondolatmenet sztem az összes olyan szakterületre alkalmazható ami kell egy jármű teljes restaurálásához, mondjuk nagyon lepukkant állapotból.<br />
A menedzser akkor válik restaurátorrá ha össze tudja szervezni úgy a restaurátori képességű szakikat hogy elkészüljön (költséghatékonyan) a mű, és utána mindenkinek jobb lesz, több pénz és szakmai tapasztalat mint korábban.<br />
Egy hasonló példa, hogyan lehet a földmunkagépes fazon "régész". A roncskutató katona (meg akár "gyalogos" régészek) nagyon hosszú idő alatt tudta volna a világháborús roncsot kiásni kézzel/ásóval. A gépkezelőtől azt kérte a katona hogy amennyire tudja, néhány centinként próbálja lehúzni a földrétegeket hogy amint a kisebb alkatrészek felszínre kerülnek, indulhasson az gyalásós-ecsetes fázis. És a fazon 2-3 cm vastagságban "tekerte fel" az agyagos földet.
https://kaszni.blog.hu/2013/10/21/a_lyuk_hatalma/full_commentlist/1#c32801223
Válasz erre: A lyuk hatalma
2017-04-08T18:48:10+02:00
2017-04-08T18:48:10+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2013/10/21/a_lyuk_hatalma?full_commentlist=1#c32799309" class="reply_nick_671710" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32799309 );">@- Szerzet -</a>: köszöni szépen :)
https://kaszni.blog.hu/2013/10/21/a_lyuk_hatalma/full_commentlist/1#c32799309
Válasz erre: A lyuk hatalma
2017-04-08T13:16:56+02:00
2017-04-08T13:16:56+02:00
- Szerzet -
http://blog.hu/user/671710
Gratula a megoldónak! :-D
https://kaszni.blog.hu/2017/03/27/ki_az_igazi_restaurator/full_commentlist/1#c32793313
Válasz erre: Ki az igazi restaurátor?
2017-04-07T14:51:23+02:00
2017-04-07T14:51:23+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/03/27/ki_az_igazi_restaurator?full_commentlist=1#c32792975" class="reply_nick_504842" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32792975 );">@Untermensch4</a>: valóban nem tud minden lakatos -ugyanúgy, mint bármelyik szakma képviselője - helyreállítani, csak beépíteni, meg felrakni, de gondolom, sőt tudom, hogy restaurátorok közt is van különbség.
https://kaszni.blog.hu/2017/03/27/ki_az_igazi_restaurator/full_commentlist/1#c32792975
Válasz erre: Ki az igazi restaurátor?
2017-04-07T14:01:15+02:00
2017-04-07T14:01:15+02:00
Untermensch4
http://blog.hu/user/504842
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/03/27/ki_az_igazi_restaurator?full_commentlist=1#c32791765" class="reply_nick_698775" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32791765 );">@Car Mandiner</a>: Lehet hogy nem jó a definícióm a "restaurátor"-ra de van olyan érzésem hogy ha csak a karosszériázás részét tekintjük, bármelyik karosszéria-lakatos nem tudná mindegyik régi automobil külsejét helyrehozni. Tehát aki igen, az restaurátor. Más részterületeken ugyanígy.<br />
A tisztességes megcsinálás már ezen belül a minőség foka.
https://kaszni.blog.hu/2017/03/27/ki_az_igazi_restaurator/full_commentlist/1#c32791765
Válasz erre: Ki az igazi restaurátor?
2017-04-07T11:30:16+02:00
2017-04-07T11:30:16+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/03/27/ki_az_igazi_restaurator?full_commentlist=1#c32791219" class="reply_nick_504842" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32791219 );">@Untermensch4</a>: én nem tartom magam restaurátornak, csak egy olyan fickónak, aki sok mindenfélét megcsinál tisztességesen. Nem mondom azt, hogy ezt elbarmoltuk, ha egymagam dolgoztam, viszont azt sem mondom, hogy ezt jól összeraktuk, ha éphogy csak arra jártam. Viszont sajnálom azokat akik egészségtelenül magabiztosak, hiszen az angol tudósok is bebizonyították, hogy minél butább valaki, annál biztosabb a tudásában. A butaságot természetesen valamilyen magasabb rendű emberi tulajdonságra értem, nem az írástudásra, ami sokak számára az intelligenciával egyenlő.
https://kaszni.blog.hu/2017/03/27/ki_az_igazi_restaurator/full_commentlist/1#c32791219
Válasz erre: Ki az igazi restaurátor?
2017-04-07T10:16:54+02:00
2017-04-07T10:16:54+02:00
Untermensch4
http://blog.hu/user/504842
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/03/27/ki_az_igazi_restaurator?full_commentlist=1#c32724355" class="reply_nick_698775" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32724355 );">@Car Mandiner</a>: Sztem az a restaurátor aki egy régi dolgot (részben vagy teljesen) újjá tud építeni úgy hogy nem "csak" a kész alkatrészeket rakja össze. <br />
A menedzserek frusztrációja abból adódik hogy egyrészt felénk a depresszió mellett másik elterjedt népbetegség a rangkórság (az operában dolgoztam... :) ) és az "énaztjobbantudom" önteltség, de sajnos történelmi okokból (*) a menedzser is a nem helyén és értékén kezelt "rang". Ezért kompenzálnak. Normális esetben a menedzser menedzserségének fényét emelné hogy jó szakikból jó csapatot működtet, hatékony szimbiózisban, nem kellene "az állam (a cég) én vagyok"-lelkibetegnek lenni.<br /><br />
(*) erről egy nálam okosabb ember írt már, a tervgazdaság miatt nálunk nem alakult ki rendes menedzser-képzés, így mindenféle képzetek kapcsolódnak a "menedzser" szóhoz. A te helyes meglátásodhoz képest többnyire torz nézetek.<br /><br />
Sztem az a menedzser nevezehtné magát restaurátornak aki olyan szakikból tud restaurátor-csapatot szervezni akik az ő hozzáadott tevékenysége (**) nélkül külön a saját szakterületükön nem tudnák elérni a restaurátori szintet.<br /><br />
(**) a pénz nem hozzáadott tevékenység, hitelt felvenni a kárpitos is tud ha egy könyvelővel átszámolja hogy megéri-e, a munkából kifizetve a beruházási hitelt is.
https://kaszni.blog.hu/2017/03/27/ki_az_igazi_restaurator/full_commentlist/1#c32724355
Válasz erre: Ki az igazi restaurátor?
2017-03-28T20:40:44+02:00
2017-03-28T20:40:44+02:00
Car Mandiner
http://blog.hu/user/698775
<a href="http://kaszni.blog.hu/2017/03/27/ki_az_igazi_restaurator?full_commentlist=1#c32724145" class="reply_nick_174989" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32724145 );">@enpera</a>: van ettől rosszabb is.
https://kaszni.blog.hu/2017/03/27/ki_az_igazi_restaurator/full_commentlist/1#c32724145
Válasz erre: Ki az igazi restaurátor?
2017-03-28T20:12:48+02:00
2017-03-28T20:12:48+02:00
enpera
http://blog.hu/user/174989
Durva