Autóépítés

Reviczki Róbert alias Car Mandiner

Rémálom a MÁV utcában

2016. február 22. 16:09 - Car Mandiner

Éppen egy földönkívüli mutáns vírus-baktérium támadás végső stádiumában vagyok. Két napi éber kóma után végre öntudatomra ébredtem, és az utolsó verejtékezős rémálmomon gondolkodom.

Kedvenc álombéli városomban játszódott a történet, mely hasonlít szülővárosomra, de mégsem az, szóval tipikus álomváros, de ez nem lényeges. Ami viszont érdekesebb, hogy én - mint megrögzött autóhasználó - letettem a járművemet, és vonatra szálltam volna. Aki hozzám hasonlóan a fél életét vasúton töltötte utazással, az már értheti, mitől volt rém ez az álom.

Természetesen a telefonomon nem működött a mobilnet, így célszerűen felkerestem a pályaudvart, hogy szemügyileg állapítsam meg a menetrendet. Éppen időben érkeztem hatalmas málháimmal ahhoz, hogy könnyes búcsút intsek az utolsó vonatnak, ami pontosan akkor robogott ki az állomásról. Mint megtudtam a várótermet éjszakára bezárják, de egy meggyőző erejű összeg segítségével kiharcoltam magamnak egy padnyi szállást éjszakára.

Hajnalban a takarító ébresztett, majd utána becsörtetett egy népesebb kisebbségi csoport, akik szerencsére hamarosan elhúztak a másik irányba, de előbb közlekedő szerelvénnyel. Én türelmesen vártam már több órája arra, hogy az autóval 45 perces utat végre letudjam, amikor végre mozgolódást láttam a jegypénztárban. Már itt volt az ideje, mert a hangosbemondó jelezte a vonatom érkezését, én meg nem rendelkeztem rá utazásra jogosító valamivel.

- Kérek egy jegyet Timbuktufalvára! - szólítottam meg a kellően undorító, antipatikus vasutast.

- Az nincs. - válaszolt tömören.

- Az mit jelent, hogy nincs? - érdeklődtem bambán.

- Azt, hogy nincs.

- Akkor mehetek jegy nélkül?

- Jegy nélkül nem utazhat. - jött a válasz a még mindig ellenszenves pasastól.

Tehetetlenül néztem a mellettem álló gyerekkori barátomra, kinek megjelenésén nem csodálkoztam, hiszen ez csak egy állom.

- Akkor  most mi lesz? - kérdezte a barátom.

- Gyere! - fogtam meg a csomagjaim. - Elviszlek autóval, itt állok az utca végén. - mondtam, és elindultunk kifelé, a rémálom váróteremből.

Ezért mondom, álmomban se jöjjön még egyszer elő az sok várakozás, fagyoskodás, amit valaha végigéltem.

25 kilométer megtételéhez kellett 2 busz, vagy kétszer 2 kilométer gyaloglás, vonatvárótermek, váróvonatok, késővonatok, vonatpótlók. Reggeli 4:30-as indulás, 6:15-ös érkezés, ha nem volt késés.

Éljen az autó, tömegközlekedni meg közlekedjen a "Pesti"!

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kaszni.blog.hu/api/trackback/id/tr318411146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.02.24. 13:13:33

Én Pesten is csak autózom, gyorsabb, kényelmesebb, tisztább.

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2016.02.24. 16:37:23

@enpera: na, szóval miattad pusztulnak ki a jegesmacik :)

Untermensch4 2016.08.13. 10:34:31

Három évig ingáztam, 2km busz, 45km máv (nemecseket statáriálisan kivégezném, óránként, közben kínzás, a cigiszünet idejére rajta hagynám az áramot), 1km gyalog. Történelmileg úgy alakult (hála a magyar királyi alkoholizmus nemes hagyományának ami miatt ritkán merték egyik kollégámat délután dolgozni hagyni, főnöki felügyelet nélkül) hogy sokat voltam délutános. Menetrend szerint meló vége után 40 perccel jön a vonat (annyi idő alatt 1km kényelmesen leküzdhető). Amikor beérkezik (menetrend szerint), akkor meg a vasútállomás elől 13 perc múlva indul az utolsó busz. Ezt az elméletet a gyakorlat nem ismerte. Tényleg. Amikor évente 2 (azaz kettő) alkalommal pontosan ért haza a vonat, dudálnia kellett mert "piros" volt a lámpa. A sínbohócok nem is számítottak rá hogy pontosan érkezik... (nem mondom hogy használjanak gps-t mert én sem bízok az elektronikában de ugye a menetrend...). Aztán a buszozásról leszoktam mert biciglit fel lehet rakni a máv-ra (fizikailag a "vonatra" igen, azért azt írtam "máv-ra" mert a szabályozásdiból látszik hogy nekik az utas meg a kerékpárszállítás olyan mint a monokli; elviselik hogyha van de tisztábban látnak ha nincs).
Néhány év távolságtartó máv-gyűlölet után nemrég temetésre mentem. A 60 (azaz hatvan) km-es utat vmi miatt átszállással lehet már csak megoldani, az első fázis késésével együtt alig 2óra15perc volt amíg megérkeztem. Mindezt a rejtett/titkolt költségekkel együtt drágábban mintha autóval mentem volna.
A jegesmacik miatt meg nem kell aggódni, a bolygó valaha élt állatfajainak a 90%-a már kihalt, a rendkívüli a nemkihalás. :)

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2016.11.29. 20:47:18

@Untermensch4: na, erről a hozzászólásról is lemaradtam, pedig tanulságos :)

Untermensch4 2016.12.01. 21:35:46

@Car Mandiner: Ha lesz olyan poszt aminek a témájához hozzá tudok ilyet toldani, igyekezni fogok. :)
A fagyoskodást és várakozást nem is vettem még elő...
Érkezés munkából az állomásra, este és hideg (télen). Az egyik váróterem gyakorlatilag "zárásig" (utolsó vonat utánig) hajléktalan nappali melegedőként funkcionált. A jegypénztárat is tartalmazó másik váróteremtől egy ajtó választotta el aminek koros (családi idézet: "nem minden ántik ami ócska") ajtajának résein és a "zárlyukon" keresztül a fizika törvényeinek megfelelően terjedt a bűz. Vagy ez vagy a kinti oroszos tél (nyilván minél hidegebb van kint, annál inkább belaknak a zárt helyre a csövesek, a hőmérséklet csökkenésének arányában a szag exponenciálisan nő...). Aztán jő a hír a bemondótól, a vonat előreláthatólag 5 percet késik. Időnként emelik a tétet, amikor egy óra múlva érkezik már talán túljutnak 45 perc késés bevallásán. * Egyszer volt olyan hogy az őszi ködben várhatóan tizenöt perc késéssel érkező vonat tizenkét percnél satufékkel érkezett, onnantól az évtizedes felújításelmaradást nyögő pálya sebességkorlátozásai felejtősek, padlógáz, satufék (na jó nem, de nem tudom hogy hívják tömören az azt megelőző intenzitású megállást), a "bokor melletti" megállók meg opcionálisak, gondoltam a mozdonyvezető arra gondol hogy aki nagyon le akar szállni az úgyis megállítja egy kézzel a vonatot... :) Abban az évben ez volt az egyik pontos érkezés, csekély lassítás közepette ráeküdt a pióta a dudára röpke fél percre hogy zöldet kapjon és pontosan érkeztünk. :)

* Egyik barátunk minálunk várta egyszer a 120km-ről érkező vonatot hogy felszálljon. Fél óra késésnél éppen pontosították a kiírt várható késést 30 percre amikor a mellette álló, a vonatról leszállandó barátnőjét váró fazon kapta a hívást hogy abban a percben indult el. 120 km-rel arrébb. Nem TGV...
A máv saját maga méri a saját késését. 10 perc alatt nem számít késésnek mert a mérési szabályokat is magának állítja fel. De legalább az adó néven tőlünk elrabolt pénzből kipótolva az "olcsó" jegyeket, egy utaskilométer drágább mint egy embernek autóval utazni.

Ami miatt eszembe jutott, nemrég beszéltem egyik volt főnökömmel annál a cégnél. Simán visszamehetnék oda dolgozni (az külön vicces sztori hogy anno azért rúgtak ki mert a kisebbségi tulajdonos a nagyfőnök háta mögött némi létszámcsökkentéssel akart görcsösen spórolni, miután rájött hogy csődközeli cégbe vásárolta be magát), de a máv miatt vszeg nem fogok. Annyira jól meg nem tudnak fizetni hogy megérje autóval járni 45 km-re. Mert adóban el kell venni azt a pénzt amiből a máv-ot életben tartják. :)

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2016.12.01. 22:48:50

@Untermensch4: ha két órán keresztül azt mondják, hogy fél órát késik, akkor fél órát késik. :)
süti beállítások módosítása