Autóépítés

Reviczki Róbert alias Car Mandiner

Vakulj Magyar!

2015. március 10. 18:30 - Car Mandiner

Megpróbálok jelenteni, de nehéz lesz, mert látássérült lettem.

Az elmúlt 30 valahány évben - amióta köszörűvel szikrát hányok - mindösszesen háromszor voltam súlyosabb szemészeti állapotban, de abból kettőt az utóbbi két évben gyűjtöttem be. Ennek az az egyszerű magyarázata, hogy.. mit tudom én. Viszont az a szomorú az egészben, hogy védőszemüveg használatával estek meg a dolgok. Régen csak olyan szemüvegeink voltak, amik egy szép vastagkeretes SZTK-ásra hasonlítottak. Ezeket viszonylag könnyen megkerülte a szikra, ha egy zárt térben nyűttük a vasat. Ugyanis kissé hátulról-oldalról behatolva, a szemüveg belső feléről gyönyörűen a szembe pattant a mini meteor. Nos, amióta vannak ezek a szuper zárt védő eszközök... hát azóta is bepattan a szikra. Ugyanis van rajtuk szellőző, ami a párásodás ellen kevésbé hatékony, de a szemét betalál. Biztosan van olyan is, ami valami szikrafogó szövettel van ellátva, de olyat nem szoktak adni a munkáltatók. Heti rendszerességgel belemegy valami a szemembe, de csak ritkán okoz maradandó elváltozást.

"Nagy kalandom az SZTK fedőnevű intézményben" című könyvem hamarosan kapható lesz, de aki nem bírja kivárni, az a poszt végén olvashat ízelítőt belőle, azonban előtte képes beszámoló következik a Traktorról!

Első kép:

dscn1372.JPGAz a baj, hogy.... "a nők vagy csúnyák"... Szóval van egy olyan jól megérthető nézet a veteránosoknál, hogy ami utángyártott, az nem eredeti, és ezt nem cáfolhatjuk. Ezért minél több az eredeti vas benne, annál inkább veterán. Nem tudom hány százaléktól számít már valami nem eredetinek, hiszen a Kossuth bicskája is Kossuth bicskája volt, bár a nyele elmállott, ezért kicserélték, aztán a pengéje is eltört, így ahelyett is másik került be, tehát már semmi nem volt benne eredeti. Na, de ezért vakaródzik az ember annyit, hogy mit mennyire foltozzon. Néha célszerűbb lenne teljesen újra gyártani mindent, de akkor belép az említett veterános tétel... Aztán meg jön a megrendelő megbízottja, és azt mondja, őt nem érdekli ez az egész, lehetett volna kicserélni mindent. Nos, ekkor már nem tudom, hogy a kommunikáció fonalában hol keveredtünk el, de összeszorítom a fogam, és kalapálom tovább a rogyadozó, de akkor is eredeti lemezt.

dscn1373.JPG

Ez az oldalsó lemez is megvolt nekik, de csak akkor derült ki, amikor már elkészítettem.

dscn1374.JPGHoztak hozzá utángyártott hűtőrácsot. Jól látható, hogy még a kiosztása sem stimmel. Ettől kisebb eltérésekért is vetettek már máglyára lakatost, na, de ez nem az én saram.

dscn1375.JPGAhogy esett, úgy puffant nekik a hajlítás is, de legalább van.

dscn1376.JPGBeépítve meg már egészen jól néz ki.

dscn1379.JPGMindjárt lehet élezni az ekét.

Na, és akkor itt a végén a szemészeti kalandom:

Nyitásra mentem az egészségügyi intézménybe. A tömeg hatalmas volt, és tömbként állt a zárt bejárat előtt. Amatőrként beálltam a végére, de ekkor az 52-es busszal öregasszonynak maszkírozott dzsungelharcosok érkeztek, és mint a lézernyalábok közt cikázó akcióhősök, benyomultak az emberek halmazába. Ahol nem bírtak keresztül törni, ott a csíkos szatyorba rejtett kovácsüllővel csináltak utat. Lassan én is közel kerültem az adminisztrációs pulthoz. Nem kellett csak egy pár perc ahhoz, hogy hangosan kezdje el valaki emlegetni az Isten szerszámját. "Nem mondja, hogy két perce nyitottak, és nincs már sorszám!" De mondta...

Aztán hamarosan még egy ordítozó csörtetett ki a sor elejéről majd jött a kultúrember, aki a lányát kísérte el: - Mi a baj kislányom? Nincs már mára hely? Semmi gond, akkor adjon holnapra! Hogy nem lehet csak az aznap megjelenteknek? Tudja mit? Akkor tényleg az Isten...

Szerencsére a szemészetre tíz embertől több is mehetett naponta, bár nem tudom miért van lent az az okos gép, ha utána fent meg sorszámot kell húzni. Azaz csak kellett volna, de az nem volt kitéve. Majd egy fél óra múlva, ha kezd a rendelés. Addigra már mindenki felmászott a harmadikra, így sokkal élvezetesebb a féllábbú ketrecharcossal, vagy a fehér bottal hadonászó ravatalozó szökevénnyel megküzdeni a helyért.

Jött az acictens' és kidobott egy adag fecnit, amin találomra szerepelt egy pár számjegy. Viszonylag jól jöttem ki a csatából. A hatost sikerült megszereznem, bár harmadiknak érkeztem. Nem baj, gondoltam, még így is hamar végzek. Ja, a doki nem jött csak bő egy óra múlva, mert a kórházban vizitelt.

A mellettem ülő nő tiszta extázisban volt, hogy kinél van az egyes sorszám, mert ő a kettest marta fel, de nem lelte a tulajt. Hamarosan megjelent egy fiatalember, akit addig nem láttunk, és nála volt az ominózus első hely. Hogy miképpen szerezte nem tudni, vannak még csodák... vagy egy jó ismerős bent a rendelőben.

Ja, hogy a szememmel mi van? Nos, azért mentem el a rendelésre, mert a szokott három nap pislogás után nem javult a helyzet, hanem romlott. Lassan ráhúzódott egy szürke fólia a látóteremre, és egyre jobban sötétedett. Két mocsok volt beégve a pupillám mellé (alig bírta kipajszerolni a doki, aztán még polírozni is kellett) de nem ez a fő oka a látásromlásnak, hanem a fertőzés. Nem is értem, hogyan történhetett, hiszen én soha nem törölgetem a szemem a szutykos kezemmel. Fogok egy gyönyörű tiszta papír zsepit... a szutykos zsebemből, a szutykos kezemmel...

Ültem az autóban, vártam, hogy levehessem a kötést, és haza bírjak jönni. Levettem egy óra múlva, de akkor sem láttam jobban. Csörgött a telefonom, az asszony hívott, és érdeklődött, miképpen fogok hazajönni. Megnyugtattam, hogy jártam arra már eleget, emlékszem merre megy az út.

Ja, és a végére egy találós kérdés:

dscn1380.JPGA "South Carolina" Karmannban leltem a fenti eszközt. A kérdés: Mitől amerikai ez a fésű?

Az egyszerű kínaitól nem csak a Made in U.S.A. felirat különbözteti meg a jobb oldalon. hanem a bal oldalán látható, sajnos már elmállott, golyóstollakon megszokott zsebre rögzítő rugóacél fülecske is. Rock and roll! Jeee!

 

 

18 komment
Címkék: traktor szem

A bejegyzés trackback címe:

https://kaszni.blog.hu/api/trackback/id/tr537257451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pityubácsi 2015.03.10. 20:07:06

a dokiknál sokat szokott segíteni, ha rinyálsz.
múltkor a sebészeten is rögtön behívtak egy nőt, akit megharapott a kutyája. semmi baja nem volt, de erősen hisztis állapotban volt.

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2015.03.10. 20:11:29

@Pityubácsi: A múltkor jött két more'. Az egyik felfeküdt egy üres hordágyra, a másik odatolta, hogy rosszul lett.

kersys 2015.03.10. 20:50:21

@Car Mandiner: ..és senki nem tolta le a proszektúrára??

ZYLO 2015.03.10. 20:52:03

A múltkor bedagadt a térdem, és a háziorvos táppénzre vett, mert így elvileg még aznap meg kell vizsgálniuk a reumatológián. Ez elég kalandos lett, mert a betegfelvételes hölgyeket ilyen helyzetek kezelésére nem képezték ki, ők az időpontra érkezetteknek adják a sorszámot. Volt néhány plusz kör, mire 17:30-kor bejutottam...

1kutya 2015.03.10. 21:22:50

miért nem mondtad, hogy "elütött egy traktor!"? :-DDD

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2015.03.10. 21:29:34

@kersys: remélhetőleg azóta már jó helyen van

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2015.03.10. 21:32:04

@1kutya: @ZYLO: nem is rossz ötlet: Elütteted magad a zebrán, aztán amikor bevisznek a balesetire , megmutatod a térded... ja, és "a szemembe is belement valami" :)

arthur877 2015.03.11. 06:43:00

Én tegnap kértem időpontot a szemészetre.
2015.04.24.-re kaptam, ami pontosan 45 nap!!!
Jó, nem ambuláns ellátásra hanem csak éves kontrollra megyek, de akkoris...
A Diabetológiára már csak Május 06.-ra tudtak időt adni! Még jó, hogy csak Júliusban jár le a jogsim, így van időm intézni addig a szükséges vizsgálatokat...
Minden esetre jobbulást!!!

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.03.11. 08:31:56

Nem férfi, aki még nem volt szemészeten flex következtében..
Anno én nagyon lebasztam a kórházban a "pultost", ott állok egy darab vassal a szememben, az meg teleronálgat a haverjainak. De nem lett gond, gyorsan megjött a doktor, aki vasárnap délután rángattatott be, enyhén bebaszcsizva, aztán olyan jól megkaparta a szememet, hogy még egyszer kellett.

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2015.03.11. 16:55:48

@arthur877: Mire elértem gerinc CT-re, már azt is elfelejtettem miért megyek. Ez van kérem...
@Aranyba mártogatott étnyúl: Az ügyeletre bemenni nem életbiztosítás. A volt kolléga majdnem kinyúlt, mert elnéztek neki egy mellhártyagyulladást. Amikor reklamált az orvosnál, az azzal mentegetődzött, hogy ő szemész.

Szkotti 2015.03.12. 11:36:52

Fateromnak sikerült egy favágás alkalmával emberesen elvágnia a kezét.
Bementünk a városi kórház ügyeletére, ahol összeragasztották, bekötötték, majd közölték, hogy azért menjünk be a megyeszékhelyre, mert ők nem tudják összevarrni...

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2015.03.12. 16:28:39

@Szkotti: Bezzeg Rambo magának is összevarrta...

ata2k6 2015.03.19. 11:56:38

Ém a jobbkezemen komplett inszalagszakadást vittem véghez, az ügyeletről viszont elzavartak egy tubus Diclofenac kenőcs kíséretében, hogy attól megjavul....
miután 3 nap múlva csak műtétileg tudták visszakönyörögni 3-an az alkar közepéből a hüvelykujjam inszalagját,(kész szolidabb asszisztensnő fogott engem illetve a karom, míg a doki vmi csipesszel két kézzel cibálta vissza a kábeleket) a szakorvos a műtét után a megmaradt műtőeszközökkel le akart indulni az ügyeletre, csak a főasszissztens állította le, hogy legalább fertőtlenítse le a cuccokat, mielőtt szájon keresztüli vakbélműtétre szánná el magát az ügyeleteseken.

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2015.03.19. 16:31:40

@ata2k6: látod ezért nem szabad félmunkát végezni. A leszakadt ujjamat rögtön észrevették, mihelyt kicsomagolták :)
A kórházi sterilitásról meg nagyon rosszak a hírek, sajnos. Mondjuk a fogorvosnál is voltam már úgy, hogy megkérdeztem a doktornőt, hogy dohányzik-e. A nemleges válasz után megjegyeztem, hogy örülök, hogy csak dohány- és nem szarszagú a keze.

Elmés téveszmés 2015.04.01. 21:01:01

Szemészeti ügyeleten én is szemtelenkedtem már,átlátszó üvegszilánk után kutatgatott két hölgy az optikámban.Mindkettő külön-külön kikanalazta a szemem,majd feladták...és közölték,h ők rezidensek,rezisztensek... vagy mi,majd jön egy szakorvos,csak nem akarták felébreszteni rögtön...
Amikor meg egy papírtekerő géppel kezet fogtam,s két ujjamat letekerte,akkor 2 és fél órát vártam a balesetin a dupla nyílt ficammal..szerencsére gyorsan telt az idő,az előttem lévő öregasszony végighisztizte,mert megharapta a kezét a macskája,és annyira fájt neki..jah,máskor meg,amikor meg az üveg által levágott ujjam helyére bőrt varrtak,az szépen elfertőződött.A doki meg fogta a szélét egy fogóval,és szépen letépte érzéstelenítés nélkül,h uccse' nőt oda rendesen,nem fájhat...

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2015.04.01. 21:54:15

@Elmés téveszmés: Akkor úgy jártál mint én, amikor leszakadt az ujjam. Ügyesen visszaragasztottam egy szig'szalaggal, mert még egy cafat tartotta. Betekertem egy kis gézzel, aztán beültem az ügyeletre. Jöttek a "súlyos" sérültek, például aki maszekban vetette le a szemölcsét. Én csendben üldögéltem, félig kómában, majd végighallgattam a nővérkét, hogy azzal a kis vacakkal miért kellett bemennem. Aztán kicsomagolta az ujjam, ami a kezében maradt...

Jonathan 2015.04.16. 10:42:41

B@tok+ engem siman kirugnak a munkahelyemröl, ha megegyszer a monitorra köpöm a kavet csukot szajon at!

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2015.04.16. 17:54:23

@Jonathan: tán csak nem olyan rossz az a kávé
süti beállítások módosítása