Autóépítés

Reviczki Róbert alias Car Mandiner

"Ezt megcsíptük Oszi!"

2017. május 16. 19:45 - Car Mandiner

"Ezt megcsíptük Oszi!" - Hangzott el gyakran a régi, népszerű televíziós sorozatban, de ahogy ők sem, mi sem sűrűn csípjük meg valójában, amit meg kellene. 

Időnként azt gondolom, hogy az idő kereke körbejár és néha reccsenve ismétli a világunk önmagát. Tavaly ilyentájt is hasonló dologgal szembesültem egy reggel, mint most. Ha valaki látatlanban azt mondja - "Fogadjunk, egy trágya Karmann!" - az nyert.

img_20170514_095943.jpg

Kivételesen most nem egy ellakatolt járgányról van szó.

img_20170514_095907.jpgMivel lakatolás egyáltalán nem volt, pusztán csak rohadt a drága, amit szerető gazdája műgyantával és üvegszállal palástolt. 

img_20170515_080654.jpgAhogy szokták mondani, nincsen hülye pár nélkül. Ez esetünkben is így van, hiszen bizonyos nyomokból arra következtetek, hogy azon az egyszerű emberen kívül, aki a műanyagozást végezte, akadt egy másik széllel bélelt is, aki megvette tőle. Viszont ő hamar rájött, hogy rossz lóra tett, mert csak egy pár helyen szaggatta fel a tapaszt,

img_20170515_080803.jpgvágott fel küszöböt sárvédőt és máris meghirdette eladásra.

img_20170515_080736.jpg

És lássunk csodát! Még van a mese tovább! Hát tényleg létezik egy olyan ember ezen a földtekén, aki nem retten meg a tűzokádó sárkánytól, vagy a kakamanótól, ki bűzös száján nem tüzet, hanem szart hány.img_20170515_080709.jpgNem zavarja, hogy ennek a volt autónak még a teteje is el van rohadva, mivel pár évtizede egy markológép kanalával csippentették össze, hogy eltegyék valami félreeső polc tetejére, ahol csak a feledés homálya hárfázik rozsdás bordáin.

- Na, ebből kellene csinálni egy kabriót! - hangzik a felszabadító szép üzenet, arra a felvetésre, hogy ennek a szarnak még teteje sincs. 

Ó, hát akkor megnyugodtam! Pedig már kétségbe estem, hogy miként fogom a tető lemezét kijavítani, de így már értem a vásárló vízióját. Le a tetővel, készíteni egy teljesen új ponyvatetős belsőrészt - mert az ugye más mint a merev tetősé - majd a rozsdától megmentett maradék 8 százaléknyi karosszériából rittyentsek egy szép nyitott autócskát, amivel lehet parádézni a Riviérán. 

Nem is értem, miért nem nekem jutnak ilyen remek ötletek az eszembe. Ez tuti biztos jó üzlet lesz, két hét alatt összedobom, aztán mehet a habzsi-dőzsi. Megyek is gyorsan, kitörlöm a taligát, hogy legyen miben hazahozni a fizetést. 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kaszni.blog.hu/api/trackback/id/tr7412509705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2017.05.17. 19:18:09

@enpera: azt csak hordjad te, én már túl léptem az ilyen dolgokon, itt csak az rohangászik tátott szájjal, aki fizet :)

GregDzsi 2017.05.18. 08:44:25

A nagytiszteletű megrendelő ennyi erővel hozhatta volna csak az alvázat meg a motort, nem?
Mester, lehet, hogy jobban járnál, ha nekiállnál teljes Karmann kasznikat gyártani talonba, he évente két ilyen majom beesik a rozsdakupacával a gyárkapun:)
Ha már újragyártod, nem lehetne saját típusnéven kiadni - VW Karmann Diner:)

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2017.05.18. 08:58:37

@GregDzsi: pont ezt beszélgettük. Sorozatban kinyomni a kasznikat, majd amikor jön valaki, akkor megkérdezni, hogy milyen számot parancsol bele, hányas évjárat legyen papíron? Mert bizony, sok autó kaszni 5 éves szórással született a papírhoz képest.

Szkotti 2017.05.18. 12:52:07

Höhh.
"Figyumá, asztat nem-e lehetne-e, hogy így csinász belőle egy olyan nyitottat. Tudod, az a karbigyó, vagy mi. Akkó nem kő még a tetőt is megcsinánod, aszt, akkó olcsóbb is lesz, nem-e?"

Kéééét héééét? Az ilyeneket a Gázmajmosok 2x45 perc alatt befejezik, és akkor abba még tuningmotor is kerül, mit piszmogsz vele hetekig?

Komolyságot félretéve, cimborámnál egy '65-os Muszti áll kicsontozva, csóválja is a fejét rendesen, de ez is az a kategória. Ha rendőr lennél, most föltolnád a tányérsapkát a fejed tetejére..."mos' magával micsinájak?"

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2017.05.18. 13:06:13

@Szkotti: ebben is tuning motor van. 5.1 -es SEMI (HEMI után szabadon) Amúgy meg nem kell itt vakarózni, meg kell csinálni, oszt jó van. :)

kkn 2017.05.18. 23:05:06

Egyszer majd sosem, ha lenne időd , valami saját kasztnit is csinálhatnál, ami kijön a fejedből, kezed alól.
Vajon milyen stílus lenne? Valami 60-s féle sportkocsi, vagy egy régi túraautó?
Persze, ha lenne ennyi idődnegyszer, meg pénzed, akkor a lehető legmesszebb töltenéd az időt a hegesztőtől valami pálmafák alatt.

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2017.05.18. 23:29:26

@kkn: ezen már sokat gondolkodtam. Néha hagynám a francba a szerszámokat, néha meg egy Ferrari Dino szerű valamit építenék.

Szkotti 2017.05.19. 10:37:22

Erről jut eszembe: szakmai kérdést küldenék privátba'

W123qp 2017.05.19. 10:58:03

@Szkotti:
Ja, csak rendőrnek egyszerűbb dolga van, ő mondhatja:
- Na menjen innen...

Szerintem az itt nem működik.

Meteurológus 2017.05.19. 20:09:04

@Car Mandiner: Üdvözletem!
Egy klasszikus 1993-as Audi 80 2.6 V6 Avant quattrot szeretnék rendbe rakatni. A rendbe rakás az alábbiakból állna (minimum): bal első ajtó cseredarab felhelyezése, beállítása, V6-os motor hengerfej csere felújított cseredarabokkal, motor átnézése, ami cserés, azt cserélni, futómű átnézése, szilentek cseréje, toronycsapágy, satöbbi cseréje. A kocsi nem taknyolt.
Tudom, hogy ez nem éppen a profiljába vág (karosszériázás), azért megkérdezem, mert igényesen dolgozó szakembert nehéz találni. Egy hozzávetőleges kalkulációt is szeretnék kérni. Nem sürgős munka, mert hobbiautó. Várom válaszát, előre is köszönöm bármi is lesz az. :)

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2017.05.19. 20:52:43

@Meteurológus: a következő öt év biztos, hogy tele lesz és valóban 80-ast 90-ben csináltam utoljára :)
tehát ragozhatnám, de a lényeg az, hogy még csak ígérni sem tudok. Azért fel a fejjel, tudom, hogy van még jó szakember az országban. Mindenesetre, ha egyszer ráérek, mindenki tudni fog róla, mert meghirdetem és akkor egy pár szerencsés bejuthat a kalapba.

Szkotti 2017.05.22. 10:28:59

Az itteni levelezőfelületről küldtem, de akkor mindegy is, mert nagyon hasonló lett volna a kérdés az időjós kollégáéhoz, csak idősebb autóról, és karosszériás témában :o)))
Az ottani kommented nekem is válasz :o/

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2017.05.22. 11:04:39

@Szkotti: ez van emberek :) .
Már leírtam, de ism. a tud. any. :
Otthon bezártam a műhelyt bizonyos okok miatt, itt viszont nem én menedzselem a dolgokat, de igazából alkalmazott sem vagyok. Néha bekerül egy- egy profilba illő meló tőlem is, de nem jellemző.

Krisztina Szabovik 2017.06.05. 08:03:49

Férjemmel vagy 5 Karmann-t vettünk,soha többet.Pár ezer dollár Californiában,de nem ért semmit,nem szabad felújítani.
Amíg a lakatos munka,festés,sokszor az alkatrész is ugyanannyi mint egy Porsche 356-on,addig a Karmann eladhatatlan -vagy csak max 3-4 millió,addig a Porsche 356 rögtön elmegy,és 100e euro felett!
Kedvenc:
festőt kérdezzük,mennyi egy elem,mondja 15-20 e,ez az átlagos számla nélkül,akrilba.
Matek,kb 12-14 elem,ebbe a lökhárító is benne van..max 300 e ft/autó.
Vesszük le a trailerről,látja hogy Porsche...ja,akkor egy millió!:)

Kárpitos detto.Egy ülés teljes kárpit 10-15 e ft,abba benne a szivacs is,a műbőrt/bőrt természetesen mi visszük.Ha Porsche,duplája..lenne.

Ha emocionális elem van a felújításba(nagypapáé volt,stb)akkor lehet bármennyit rákölteni,de ha üzlet,el kell felejteni a bogár(kivéve a ovál ablakost),Ghiat...csak T1 Samba(a többi értéktelen),Porsche 356,911,912....a többi semmit sem ér.

trainmodeller · http://www.trainmodeller.hu 2017.06.14. 19:06:55

Homokszóróhoz vittem a felniket, előtte telefonban kérdi a mester, milyen felni? ATS, VW-n meg Audin van ilyen. Okés, hozzad, 15 körül megleszünk. Elvittem, időben kész, telefonál. Kérdem, hogy akkor mennyi, jók vagyunk? "Látom Porsche felni ez, 25 lett, mert tudod, azon a festés más és nehezebben jön le. De nagyon szép lett."

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2017.06.14. 19:25:54

@trainmodeller: nevetni fogsz, de ezt már nekem is mondták, hogy keményebb rajta a felületvédelem, persze homokszórós volt az illető...
süti beállítások módosítása