Autóépítés

Reviczki Róbert alias Car Mandiner

Tavaszi tekercs

2014. április 22. 18:11 - Car Mandiner

Mai szemmel nézve furcsának tűnhet ez az autószerkezet. Nem csak kora folytán, hanem a felhasznált anyagok tekintetében is. Ebben nincs kevlár, maximum is csak lekvár, de  azért ebben is van szépség.

006_26.JPGAzért valljuk be, ilyet nem minden nap látunk!

Egyértelmű, hogy valaki fát akar átcsempészni a határon, ezért rejtette el ilyen módon. Nos, ez vicc, de azért durva lenne, ha mondjuk egy külföldi kiállításra szállítás közben meglőnék röggönnyel' és felkiáltanának, hogy valamit rejtegetünk az üregekben.

Az viszont koránt sem volt volt humoros, hogy egy darabból kellett kihajtogatni a szerkezetet.

003_72.JPGSzépen kirajzoltam.

007_18.JPGMajd összegöngyöltem. Jobbára kézzel, mert a "géppel" csak indításokat bírtam hajtani. Nem volt erőm (fogalmazzunk tömören így, bár ez legkevésbé sem fedi a valóságot) szerszámot készíteni két nyomorult ajtóoszlophoz, mert az lett belőle.

008_17.JPGIlyen ni!

010_9.JPGÉs stereo!

Szóval csupa móka, dal, és kacagás.

Na, akkor mutatok valami durvát!

023_1.JPGA fát nem én ültettem, de amúgy mindent én gyártottam az első részen, bár a hátulsó keretnél is csak annyi segítségem volt, hogy valaki méretre gyalulta a léceket. Most mondhatnák egyes rossz akaratúak, hogy "Ha, ha! Persze, a csavart is te tojtad?" Nem, azt a nyuszi.

Amúgy meg lehet nevetni, de még azt is meg kellett izélni, ugyanis nem lehet autentikus facsavart kapni, így a modern cuccnak le kell hegeszteni a hornyait, és egy sima hornyot kapott, így egy füst alatt válik régiessé, hiszen még be is kékül a fej a megmunkálás hőjétől.

Viszont meg kell emlékeznem az "öt éve száradt" fa anyagról, ami méretre megmunkálva másnap reggelre centimétereket hajlott, csavarodott. Úgy látszik a kőris fának nem elég az, ha egy tető alatt leledzik. Valószínűleg jobban jártam volna, ha egy kicsit megszárítom a vákuumos szárítóban (ami  nincs) de talán a kályha melletti egy-két nap is sokat segített volna neki. Na, mindegy. Nem vagyok asztalos... Bár konkrétan azt sem tudom mi vagyok.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kaszni.blog.hu/api/trackback/id/tr536070231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

misinator 2014.04.22. 20:44:56

Az arckönyvön nem vagyok rajta, tehát LÁJK! Itt!:-)

Szabad tudnom, hogy mi lesz belőle ha elkészül?
/Tudom, ha más nem, akkor kisnyúl - így húsvét táján ugye/
Tehát neve?
Erről jut eszembe a megtörtént eset.
80-as évek vége felé. Miskolc. Belváros. Nappal. Igazoltatás.
Ismerősöm két haverjával intézkedés alatt.
A két haver történetesen tök egyforma egypetéjű ikerpár.
Nevük legyen leírásunkban mondjuk Kis Péter és Kis Pál.
A rendőrjárőr egyik tagja elkéri ismerősöm igazolványát.
Jelentőségteljes lapozás.
Gyanús méregetés.
Fénykép összehasonlítása az arccal.
Igazolvány visszaadása.
Ikerpár egyik tagjától igazolvány el.
Gyanús méregetés 2.
Neve?
Kis Péter.
Igazolvány visszaad.
Ikerpár másik tagjától igazolvány el.
Gyanús méregetés 3.
Neve?
Kis Pál.
Igazolványba visszatekint.
Felnézés Pálra.
Majd Péterre.
Majd Pálra.
Megint Péterre.
Végül Pálra.
Rejtéj'megfejtve!
Cseles keresztkérdés Pálhoz a felismerés hangján:

A barátja!?

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.04.22. 20:56:11

@misinator: ez kérlek egy tatra 57 kübelwagen a második vh-ból.
Nekem az a kedvenc közegem, aki az apjától kérte fürdőszoba előtt a papírjait: - Az apád vagyok te szerencsétlen!
- Azt bárki mondhatja!

Pityubácsi 2014.04.22. 21:19:59

azért szúrod, hogy ezt jedlinka a gyárban normaidőre szerelte össze.
te meg már mennyi ideje szenvedsz vele :)

(remélem a főnököd nem olvassa a blogot, nem akarok ötletet adni neki) :)

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.04.22. 21:27:15

@Pityubácsi: ember! Nem gondolod, hogy mindig dolgozunk? Most jöttünk meg a Húsvét szigetekről, csak a megrendelőnek adjuk le, hogy ennyi időbe kerül az építés, hagy fizessen. Miből mennénk a hétvégén a Hunaluka szigetre? :)

misinator 2014.04.22. 22:02:19

@Car Mandiner:
Tetszetős jószág lesz!

"...- Az apád vagyok te szerencsétlen!
- Azt bárki mondhatja!..."
:-):-):-)

arthur877 2014.04.23. 06:19:23

Egy szó jut eszembe erről a projektről mindig...
Odabasz vazzzzeeee, odabasz.

Szkotti 2014.04.23. 11:36:11

Kéremtisztelettel, engedje meg, hogy asztakurva.
Debazmeghogy a rejzert bepöttyölöd, és fűrészelsz bele szimpla hornyot...Nemá hogy egyik csavarnagykerbe sincs olyanfajta régi facsavar..?
Mibű vannak a te idegeid? A második után dobtam volna sarokba az egészet.

100 procentben fedi a blog címét, márminthogy "autóépítés"...

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.04.23. 19:51:26

@arthur877: köszönöm a keresetlen szavakat :)
@Szkotti: a kolléga amerre látott, vett régi módú csavarokat, nos, egy fajta sem stimmelt. Vagy a feje kicsi, vagy a menet nem jó. Amúgy meg persze, hogy fedi a címet, nem dumálok a levegőbe :)

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.04.23. 19:55:41

@Rocko-: hát igen kérem, a kultúra nagyszerű dolog. :)

1kutya 2014.04.23. 21:27:06

nabazmeg!

van egy ötvenesem, hogy ez után a poszt után a szerbek sorban fognak állni a lakatolóüzem előtt rejtekhelyet gyárttatni a heroinnak :-DDD

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.04.23. 21:35:58

@1kutya: pszt! "Ne mond a nevem ha dolgozunk!"
Hernyót nem lehet bele tenni, mer' megeszi a fát! :)

jk88 2014.04.27. 00:11:49

Lehet, hogy hülye kérdés, de ha egy autót ennyire az alapokból kell megépíteni, akkor az a későbbiekben hogy lesz legalizálva? (Alvázszámmal mi történik ilyenkor?)

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.04.27. 17:26:12

@jk88: ezeknél a motor is az alváz része, azon van az első futómű, és a sorozatszám is, így olyan gépjármű készül, amilyen alvázat tud szerezni az ember, mert általában a karosszériák mentek szét.

Töci 2014.04.29. 12:40:29

Helló! Szép munka, engem a hátsó doblemezen lévő toronymerevítő elkészítésének menete érdekelne, az egy szép kis alkatrész.

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.04.29. 19:33:02

@Töci: Nos, egyszerű az egész. Fogtam egy vaslemezt, és erre kirajzoltam a terítéket. Ez után lehajtottam a két oldalát, majd megfelelő módon beirdaltam, hogy szerszám nélkül, gyorsan tudjam meghajlítani ahol kell. Hajlítás után az irdalásokat tökéletesen áthegesztettem, és kívülről elsimítottam. Sajnos a belső merevítő formához már szerszámot kellett készíteni. Ez egy köracélból hegesztett belső forma, melybe egy keményfát ütöttem bele, így kialakítva a gyárias formát.

bexxter 2014.04.29. 19:58:01

Régen mekkora volt és most mekkora a lemezvastagság?
Ááá de mennék ilyenkor a műhely(ed)be :P tanulni, a sajátba meg gyakorolni. Sajnos egyik sem elérhető épp :(

Azt értem, hogy ahol én tanultam, nem oktatnak lemezalakítást, mert oda a többség csak papírért ment.. de rendes nappali iskolában miért nem?? Legalább is sok ismerős aki "rendesen" járt suliba, nem látott ilyesmit..

Itt a munkahelyem melletti oktatóközpontban olyan tanítja a középiskolásokat (leendő lakatosokat pl) aki velem együtt végezte a fent nevezett papíradó sulit. Azaz nem is végezte, mert csak vizsgázni jött. Minősített hegesztő állítólag, az szép is lett neki, de a hajtogatással meggyűlt a baja.. ilyenek miért jutnak ilyen pozícióba?? na mindegy, ez lényegtelen igazából.. én már beszerzetm pár régi tankönyvet és leginkább külföldi irodalmat amiben tárgyalva van az ilyesmi. Csak jobb lenne egy mestertől látni is (pl lehet, hogy rosszul fogom a kalapácsot, rossz fejűt használok, vagy csak nem jó helyre ütök, stbstb).

bexxter 2014.04.29. 20:03:25

Valamint.. az utolsó előtti képen látszik, hogy bekerült egy lemezdarab az oszlop aljába a küszöb fölött kicsivel. Ott miként lesz felület ill korrózióvédelem? Furatot nem látok rajta (bár később készülthet(ett)).

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.04.29. 20:25:00

@bexxter: Ez a karosszéria 0.8, 1, 1.25-ös lemezből áll össze jellemzően. A fő borítóelemek egyesek, csak a hátsó doboz, és ajtó borítás 0.8-as mert az nem tart. Az erősítések, bekötések vastagabbak.

Ami a tanulást illeti, olyan régi karosszériás könyvet éri meg forgatni, amiben még a teljes lemezformálást okítják. Nekem is olyan volt, van valahol, de nem tom hol. Ma már azért nem tanítják ezt, mert ki fog hozzá vízzel töltött keménygumi lufival" deszkasablonba sárvédőt préselni? (mert ilyenek is vannak benne, nem is tudom... 50' valahányas talán. Az még a hiánygazdaságot célozta meg. )

Korrózióvédelem: Lyuk nem volt rajta gyárilag sem. A háború idején nem terveztek hosszú távra :)
Amúgy, ponthegeszthető anyaggal van kiszórva, de ha kérik kerülhet rá öregvédelemhez' furat.

bexxter 2014.04.29. 21:05:01

Ez is elég régi példány, 60-as évek, a magyar könyv.
Bár, a legtöbb helyen bőr homokzsákos módszert láttam/olvastam.

Milyen márkájú a hegeszthető alapozó? Budaprimert használtam, de a leírásával ellentétben, nem csak kis felületen égett meg :( vagy csak annyira vékony rétegben bírja, ami már nem is védene semmit..

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.04.29. 21:13:39

@bexxter: Valamit megint a környezetvédelem gubancolt össze, mert a budaprimer is jobb volt régen, mint az Impa, amit mi használunk. Most már ez is másabb. Nehezebben szárad, meg nem bírja annyira a hőt. Kisebb felületre jó a drága cinkspray ami nagy tisztaságú és rá van írva, hogy jó ponthegesztéshez, de ne várj tőlem teljes termékajánlót a Magyarországon kapható összes cucchoz, mert nem ismerek mindent :)

Töci 2014.05.06. 07:52:49

Üdv!
Hegeszthető alapozónak szerintem a 2K-s wash-primer a legjobb (viszont legalább nem olcsó), sárgás vízszerű (lsd. vizelet) én mikor az autóm csináltam, azt használtam. Jól hegeszthető és szinte a varrat mellet 1-2 mm-re ég meg....

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.05.06. 21:08:46

@Töci: nem árt vigyázni a wash-primer fedőnevű dolgokkal, mert egy ismerős ezzel kezelt felnije alaposan elrohadt a pincében, hiszen ezek csak átmeneti védelemre jók... ennyi pénzért.

zsebkettő 2016.12.16. 18:13:12

@jk88: így néz ki a Tatra központi csőváz 1923 óta (napjainkban már csak teherautókban található meg): www.offroadvehicle.ru/AZBUCAR/Porsche/Tatra%20Chassis%201923-T11.jpg
süti beállítások módosítása