Autóépítés

Reviczki Róbert alias Car Mandiner

A felügyelő

2017. október 18. 19:41 - Car Mandiner

Szólt a kolléga, hogy a hétvégén érkezik  herr Kirschen, vagy hívják akár hogy is. Mondtam örülök és ezúton szeretném megtudakolódzani, ki a tököm az? - Hát az, akinél voltunk a Merci alkatrészekért. - közölte a munkatársam, így már csak azt nem tudtam, minek jön, de aztán kiderült, hogy neki is van még két ilyen 170-es típusú autója, szeretné ránk bízni , de előtte szétnézne. 

- Tőlem jöhet, nincs mit szégyellni. - mondtam és rátapostam egy patkány farkára, aki az uzsonnámmal igyekezett kifelé. Szóval a vendég tiszteletére a kolléga gyönyörűen felporszívózta a műhelyt, rendesen felüdülés volt belépni, ha az ember átverekedte magát az udvari szeméthalmokon. 

Na, tehát jött az illető, hozta a féltéglányi diktafonját, abba motyogott néha halkan. Kért egy mérőszalagot lemérte ugyanazokat az elemeket, amiket én már lemértem és amikre rá is írtam a méreteket. Ugyanazokat a számokat diktálta be magának, amit írva is olvashatott, de ő inkább szorgalmasan méregetett és "gut" - olva bólogatott. Azt nem tudom mi volt neki annyira jó, mert ő nem mérhette azt amit én, mert én másképpen használom a mérőeszközt.

20171017_095007.jpg

Egy hihetetlenül ellakatolt alapról indultam, bizonyos elemet még felszerelni sem lehetett, nem hogy szép illesztési hézagokról beszéljünk. Mindez azért érdemel szót, mert ez az egész úgy kezdődött, hogy két hetes a meló, a tulajdonképpeni lakatolás, az meg talán két nap. Erre a hatodik héten érkezeik egy ember és tovább bonyolítja az amúgy sem egyszerű esetet. Nézem a kezében a kicsavart mérőszalagot és nem értem.

20171017_055022.jpgÍgy mérni pontosan nem lehet, de ő ennek ellenére még olyan következtetéseket is levont valamiből, amit le sem vonhatna, még akkor sem, ha pontosan mérne. Pár milliméteres alváz csavarodást emleget, pedig a burkolatot méri. Olyan pontos illesztéseket, felületeket vizionál, keres, amit a mostani autók nagy részén sem talál meg az ember, pedig ezeket már gépek állítják, hegesztik össze, és nem két-két csavaron lógnak, mint a Merci lemezei, amik ráadásul másik autóról keveredtek ide. Állítólag az ellenőr úr mindent sablonhoz készít, még a sablont is. Ezek szerint az Ő kezéből tökéletes párhuzamok, átlók, ezredmilliméteres pontosságú furatkiosztások kerülnek ki. Máskor már bőven kiveséztem a régi idők gyári autóin fellelhető, autentikus, centiméternyi hibákat, amiket egyesek nem hisznek el, vagy éppenséggel valamiféle mentális betegség kapcsán nem hajlandók elismerni. Most csak egyet leltem.

20171017_094930.jpgAz oldalsó motortér burkolat - bár számozása alapján egy pár - egyik oldala centiméternyi eltéréssel indul a másik oldalhoz képest és 5 milliméternyivel ér véget, és mivel most másik sárvédőhöz lett illesztve, be kellett toldani. Szóval, a gyárban megfelelt így, (az össze-vissza méretekkel) , legfeljebb a következő elemet hozzárontották. Mindenki tudja, aki ilyen autókkal foglalkozik, hogy ezeknél nem működik az, hogy bemegyünk a bontóba, veszünk egy ajtót, feldobjuk, aztán színre fújjuk. Ezért nem értem mit akar itt ez az ember a képzelt Mercedes minőségével. Aztán később kiderült, hogy van egy kis baj a nagy szakértelemével. Egy csomó alkatrész nem stimmelt, amit tőle vásároltak. Nem ment fel az önindító, mert valaki kicserélt rajta egy elemet. A párban adott zsanér két balos és például a motortér zárja...  Kezembe nyomta és közölte, hogy csak egy kampó van róla letörve.

20171017_101456.jpgNos, a kampó nem letörve volt, hanem valaki levágta, mert fordítva rakta össze a cuccot, és valahogy egy kampóval akasztotta meg a tetőt.

20171017_101806.jpgAz a biz-basz ott a tengely közepén meg szintén fordítva volt betéve, így a tetőt akárhogy is csapdostam volna, akkor sem nyomta volna be a zárat, a nyitókarral kellett "bekulcsolni". Na, mire én erre rájöttem, eltelt vagy 3-4 perc... Vagy óra. Főleg az volt a baj, hogy először azt hittem, hogy a kampót nem hegesztettem fel jól, hiszen egy szakember hozta a zárat, hogy "itt van e dik, nagyon baró" és későn kezdtem el gondolkodni, hogy valami nincs rendben a szakértőnkkel.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kaszni.blog.hu/api/trackback/id/tr2113006922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2017.10.19. 12:49:24

Nem csodálkoznék, ha megjelent volna valami német oldtimer újságban, hogy a Káeurópaiak jól lakatolnak (Mechatroniknál mondták is nekem) csak a körmükre kell nézni néha.

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2017.10.19. 13:03:22

@Make Valamit: Tapasztalatom szerint, sosem tudhatod, hogy mi jelenik meg valahol rólad, vagy a nevedben, de a tudtod nélkül. Esetleg pusztán csak lenyúlják a képeid, szöveged. Amúgy elképzelhető, hogy valami olyasmi a megszokott történet rólunk, amit említettél.

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2017.10.20. 20:50:24

Na jó, de az a Fiat vagy micsoda versenyautó elkészült-e végül?

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2017.10.25. 09:18:42

@Szabi DMC: csak észrevettem a h.sz-od, bár az értesítés megint lemaradt. Szóval: a kaszni festeni van. Az egyébb mechanikai dolgok kivitelezésével egy új kolléga lett megbízva, mert én egyéb varázslatokkal vagyok leterhelve. Természetesen elszomorít, hogy ki lettem zárva a saját projektemből, össze-vissza barmolja még azt is, amit már elkezdtem, mert nem érti (nem akarja) meg a tervet, csak a saját gondolatait követi, de hát én nem szólhatok egy volt, nagysikerű vállalkozónak.

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2017.10.30. 22:28:42

@Car Mandiner: a gmail mostmár a promóciók közé teszi a blog.hu-s értesítőket, én is csak így 5 nap után találtam meg a Tiédet.

Akkor az egy f@sza kis kocsi lesz a végére, csak a torka lesz kicsit véres :)

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2017.10.31. 06:52:57

@Szabi DMC: valahogy olyan ez az autó, mint a svéd női túrista Indiában. Mindenki meg akarja... Akkor viszont én ki állok a sorból.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2018.01.08. 13:09:26

Na, most olvastam a januári Veteránban mi is volt ez valójában. Csodálom , hogy nem küldted el az ügyfelet a francba, miután a felügyelő úr lelépett.

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2018.01.08. 13:33:33

@Make Valamit: magatartás tréningek sokasága kellett, hogy eljussak erre a fejlettségi szintre. :)
süti beállítások módosítása