Autóépítés

Reviczki Róbert alias Car Mandiner

Dobozolok, de nem költözök

2014. április 29. 20:10 - Car Mandiner

A "dobozos autó" a gépjárművek egy bizonyos típusának közkeletű elnevezése, de ebben az esetben természetesen nem erről van szó, pedig egy szép kis dobozt hord a farán.

002_70.JPGItt van ez a favázas, szép kis puttony, melyre kitartó verítékezés után felkerült az első burkoló elem. Innét nézve nem egy nagy durranás, hiszen egy sima lemeztáblának tűnik, valami füllel.

001_92.JPGBelülről már zavarosabb a kép. Lóg ott valami rögzítő is a merevítések közt, de a funkcióját senki nem tudja. Mindenesetre ez sem két perc alatt készült, de az igazi mulatság az íves profilú merevítőlécek legyártása volt, mert nem létezett hozzá hajlító profilom, úgyhogy egy hirtelen változat megteremtését is hozzá kell kalkulálni a munkaidőhöz.

003_73.JPGAz igazi szórakoztató menet azonban ennek a pirinyó fülnek az előállítása volt. Aki több mint tíz perc munkaidőre tippel, az nyert.

004_45.JPGEz a hihetetlenül fejlett eszköz már egy újabb borítóelem kivitelezéséhez szükségeltetett. A kalapács által vert rúdacél darabon az nem antenna. Egyelőre nem távirányításos, bár dolgozom a probléma megoldásán, mert a vízszintes kalapálás olyan izmokat mozgatott meg az amúgy hihetetlenül kidolgozott felsőtestemen, amik létezését csak sejtettem.

Ami a szerszámot illeti: Immáron közkézre adom a titkot, mert már unom, hogy a nagyhatalmak mindig lenyúlják a találmányaimat, és az emberiség béklyóban és sötétségben tartására használja. Minden reggel azzal kezdem a napot, hogy kisöpröm az éjszaka telepített kémeszközöket, és kizavarom az ügynököket a szerelőaknából. A barmok azt gondolják, hogy ha egy kis port szórnak a fejükre, porcicának nézem őket. Végül is ez majdnem bejött a félhomályban, ha nem nyávognak le sem buknak.

005_35.JPGTehát ilyen durva peremezést lehet rittyenteni a szuper eszközömmel.

007_19.JPGA peremet még majd vissza kell peremezni, hiszen azért perem. Aztán ponthegesztés, és furat bele a szegecseknek amik tartják...

De pszt! Valaki megint motoz a bokorban. Anyjuk, hozd a puskám!

 

 

16 komment
Címkék: Tatra 57k

A bejegyzés trackback címe:

https://kaszni.blog.hu/api/trackback/id/tr756098693

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1kutya 2014.04.29. 20:35:10

kémek a Tátrában? lehetetlen! partizánok lesznek azok, meglásd...

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.04.29. 20:38:20

@1kutya: tényleg lehet, hogy partizánok. Adtam nekik enni, és azt mondták, hogy danke schön!

1kutya 2014.04.29. 21:06:51

@Car Mandiner: "Two Martini Please? Dry? Nein! Zwei!" :-DDD

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.04.29. 21:19:56

@1kutya: Két more megbeszéli, hogy kiadják magukat külföldinek, ezért amerikaiul fognak beszélni. Mennek be az ajtón, az első mondja: - Jesz' jesz'
A másik mögötte: - Jevek jevek

(Ha olvasva nem esik le: Jössz? Jövök)

De amit te írtál az magyariul is megvan:
- Sört kérnék.
- Hányat?
- Hányat? Akkor nem kérek.

Pityubácsi 2014.04.30. 07:36:23

ez a faváz mitől nem fog elrohadni 2 év alatt?

castroll 2014.04.30. 08:49:33

Én csak hápogok...
Csak szuperlatívuszok jutnak a zeszembe...
Te egy UFO vagy!
Ha ez kész lesz, láthatjuk majd valahol "élőben"?

Szkotti 2014.04.30. 10:53:48

@Car Mandiner: meg még:
-Kik vagytok?
-Barátok.
-Hányan vagytok?
-Fünf...

Egyébként: bahhhazmehhheg....
Én a helyedben ezt az autót nem posztolnám.
Vagy ha igen, minden képen feltüntetném a képen szereplő, csak emiatt legyártott célszerszámok árát, de a forintos összeg mögé EUR-jelet tennék.

palinkasa 2014.04.30. 12:22:50

Uhhh,arbeit macht frei.

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.04.30. 18:38:09

@Pityubácsi: A favédelem is sokat fejlődött, mi már nem mustárgázzal védekezünk, hanem olyan fabevonószerekkel, amik gomba, víz, és élősködő ellen is védelmet nyújtanak. Csodálkozom, hogy te ezekről még nem hallottál, javasolnék egy kis kirándulást egy festékboltba :).

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.04.30. 18:41:45

@castroll: Mivel Hollandiába fog kerülni, remélem lesz majd előtte egy kis idő, amikor csapathatunk vele egyet, lehet majd meghirdetem az eseményt :).

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.04.30. 18:45:40

@Szkotti: Ezek a művelt barátok :)

Egyébként ez a poszt is éppen arról szólt, hogy hulladékból egy ügyes mester (bárcsak ismernék olyat:)) megfelelő szerszámot tud készíteni , és ennek az ára - munkaidőt nem számítva - elhanyagolható.

Szkotti 2014.04.30. 20:04:39

@Car Mandiner: Jó, de ezeknél a szerszámoknál pont nem a beépülő félcolos csődarab, meg a maradék zártszelvény (tetszőlegesen behelyettesíthető bármi, amit felhasználsz) anyagára a lényeg, hanem az a szellemi termék, aminek hatására ezekből a hulladékokból aztán célszerszám lesz. Ez az, ami nehezen árazható, illetve inkább úgy fogalmaznék, hogy a kuncsaft nem szereti kifizetni hogy dolgoztál mondjuk 3 órát egy szerszámon, amivel aztán meg tudtad csinálni a peremezést a kívánt minőségben 30 perc alatt. Gondolom, és ez az, amire utaltam, hogy általában a fenti példából a 30 percet veszik figyelembe a fizetségnél, nem a 3,5 órát.
Lásd még: 101 Ft-os kalapácsütés....

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.04.30. 21:44:08

@Szkotti: ez a munka lényegét tekintve igaz, de a blog nem azért született, hogy leírjam, hogy mennyi melóval mennyi pénzt kerestem. Szerintem sokan azért olvassák, hogy segítségével megvalósítsák az álmaikat, vagy tovább tudjanak álmodozni. Ezért posztolok. Aki meg ebben az iparban mozog, vagy innét szeretne valamit, annak muszáj lesz lenyelni a kereskedőnél a 300 000 Forintos sárvédő árat, akár tetszik, akár nem, mert annyiba kerül. Valamikor ott is legyártotta valaki a szerszámot, és lehet, csak évente egyszer kell valakinek olyan cucc, amit leraktározott. Viszont ha nincs a szükséges termék, vagy én a feléért megcsinálom, akkor mindenki örül, akármennyit bohóckodtam is az előállítással.
Viszont ha mondjuk téged hívnak, hogy húzz meg egy csavart, az viccesen nézne ki, hogy nekiállnál csavarhúzót kovácsolni, aztán meg benyújtanád a 100 000 Forintos számlát :)

Szkotti 2014.05.01. 08:19:37

@Car Mandiner: Azzal az "én ezt az autót nem posztolnám" mondattal arra gondoltam, hogy majd ezen felbuzdulva betalálnak olyan melókkal, hogy itt egy tábla lemez, hajtanál belőle nekem egy talicskát?
Ha szereted az ilyen kihívást, akkor persze mindenkinek jó. A vevőnek, neked, és nekünk, mert leírod.
Ennek a Tatranak az építése (meg úgy az Autóépítés blog egésze) baromira érdekes, és a többiekhez hasonlóan én is nagyon szívesen olvasom, csak néha (mint most) elszörnyülködöm, hogy mekkora erőfeszítés (legyen agyi, vagy fizikai) árán lehet megoldani olyan triviálisnak tűnő dolgokat, mint mondjuk egy szépen ívelt sárvédőlemez.
Egyszóval, nehogy abbahagyd a posztolást, én sem kovácsolok csavarhúzót (csak néha, amikor nagyon kell ;o))

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.05.01. 19:48:42

@Szkotti: aki idetalál hozzánk, az általában tisztában van a helyzettel, bár fordult már elő olyan, hogy az egyedi igényre gyártott szerszámra azt mondta, hogy jó lesz az még máshova is, miért fizessen érte.
Viszont ahogy te is látod ebben a blogban, mennyi móka van, úgy talán más is, így lecsökkenthető a hasonló esetek valószínűsége.
süti beállítások módosítása