Autóépítés

Reviczki Róbert alias Car Mandiner

Semmim nincsen nekem...

2014. május 08. 19:02 - Car Mandiner

Itt nem úgy van ám, mint szegény helyen, ahol ez sincs, az sincs. Itt semmi sincs.

Tenném fel az ajtót... Jobban mondva, előre gondoltam, hogy majd mi lesz,  ha fel akarom tenni, és akkor jöttem rá, hogy zsanér sincs. Tenném majd fel a motorháztetőt, vagyis a kocsi orrát, hát nincs az a monumentális rugós zsanér sem, ami mozgatná, tartaná. Jobb, ha bele sem gondolok,  még mennyi minden nincs.

Egy dolog kellene nagyon, egy varázsceruza. Azzal sokkal jobban haladnék. Már így is azt mondták egyes szemtelen emberek, hogy nem haladok, a gyárban biztos nem ennyi idő alatt készült el a járgány. De, biztosan ott is egy fószer kódorgott  az egyik sarokból a másikba, és egy rakás ócskavasból szerszámot gyártott, majd egy halom lemezből, rakat fából autót rittyentett, úgy, hogy közben még végrehajtotta a műhelykörnyéki karbantartást, nagytakarítást is.

002_71.JPGNa, ilyen batyut kapott a Tatra 57k. Nem fogjátok elhinni, de oda,elé, abba az üregbe, még az ülésvázat is nekem kell legyártanom, mert az sincs.

003_74.JPGHárom éjjel, három nap, mindhiába vártam, hogy kész legyen  ez a szép fedél, úgyhogy ugyanennyi ideig tartott míg megcsináltam. Mivel teljes felületű szerszámot nem lett volna reális készíteni, így a merész, egyenkénti préseléshez folyamodtam. Mivel záros határidőn belül nem bírtam megoldani a megfelelő leszorítást, a lemez nem csak nyúlt, hanem fodrozódott is a sarkok tájékán. A megaszuper kék lángos, propán-bután melegítőm még éppen rendelkezik olyan teljesítménnyel, hogy segítséget tudott nyújtani a visszaegyengetéshez. Mielőtt kérdeznétek: - Nem! Nem tudtam volna a préselés előtt megmelegíteni a lemezt annyira, hogy kevésbé gyűrődjön, mert a hatalmas felület úgy szippantja fel a hőt, mint politikus a fehér port.

001_93.JPGSzóval a lényeg az, hogy tovább tudtam lendülni a negyedik nap után az orr felé.

004_46.JPGKettes számú kolléga besegített a torpedó lemez legyártásában. Felhívtam a figyelmét, hogy nem mind arany, ami fénylik... de lehet, hogy azt mondtam  neki, hogy ne másolja le a másik autó egyedi alkatrészét, hanem próbálja ehhez a kiszabott darabokat. Nos, lehet, hogy csak én emlékszem erre a momentumra, mert az egyik sarkon reszelnem kellett, mert a tér-idő kontinuum pontjai találkoztak a végtelenben. Nehezen tud az ember arra ráállni, hogy a nyers fakeret óráról, órára változtatja a pozícióját. Szoktam is mondani, hogy lőjjük le, mert még mozog.

Például  a szélvédő felső összekötője, tegnap még szorult. Miután felrögzítettem a burkolatot rá, nyitott egy centit. Pedig pontosan illesztettem rá a fémet. Lehet, hogy ez a bimetál hatás. Vagy bifametál... Kár, hogy kőris a fa, mert akkor tudományosan elnevezhetném bikkfametálhatásnak.

 

25 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kaszni.blog.hu/api/trackback/id/tr946135904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

misinator 2014.05.08. 19:49:41

"...úgy szippantja fel a hőt, mint politikus a fehér port..."

Aha...politikus...
Aki a napi meló után, mellett, helyet ilyeneket tud írni, mint amit ma lenyomtál...na AZ szív valamilyen ütős cuccot!:-)

Hogy ez most flexpor, vagy hegesztőkéjgáz, netán valami ütős nitro /Én arra vagyok addikt!/, vagy ezek spéci mixe, azt nemtom', de megoszthatnád!

Azzal meg ne is gyere, hogy ez szimplán Workalholic, mer' ez nem a 2 Unlimited!
Pláne nem cucilista munkamámor!:-)

misinator 2014.05.08. 20:04:14

Az jó anyag!!!

Anno a Nagypolákomat azzal alvázvédőztem.
Tudooom, nem alkalmas rá, mert hideg, rideg, mint a Világok harca idegen lényei, de...
...de az vót' okosba'...meg olyan jó az illata...csak még egy szippantást!
Tutira mentem: mivel vékony vagyok, ezért a picit megemelt jármű alatt feküdve vittem fel az ANYAGOT a felületre, mert így a párolgása /PÁROLGÁSA!/ mintegy veszteségmentesen járta át a bronchusaimat. Onnan pedig mindenféle felesleges szűrő /vese, máj/ alkalmatlankodása nélkül fel az agyba...Mmmmm!!!...
Mibe? mondom agyb...mit is kérdeztél? ...mit is akartam az előbb mondani?

Ja!
Van itt tüdő!!!
...Mmmmmm...

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.05.08. 20:09:53

@misinator: próbáltad már szembe csöpögtetni? Isteni! Azóta vagyok a fél szememre vak, a másikra meg nem látok :)

misinator 2014.05.08. 20:26:46

Az mekkora király lehet!
Hogy ez nem jutott eszembe!?
Pedig mennyivel közelebb van a Zagysejtekhez!
Osztán' fiam autó alatt fekszel-e?
Vagy flexele?

Én meg az egyik fülemre süket vagyok, a másikra meg nem hallok.
Legalábbis ezt mutatta egy nem auditált helységben végzett audiológia vizsgálat.
A lényeg, mások okulására is.
A férfiak magas hang halló képessége 25 év felett drasztikusan romlik.
Osztán fiam hallod e még régi tévén a 15625 Hz-es sorfrekvenciás sípolást zavarónak!? Hallod e egyáltalán?
Van e régi tévéd egyáltalán?
Na ugye, hogy ugye...
Szóval 8 kHZ-ig mérnek, mer' a hallásjavítók is addig erősítenek, afelett vágnak - lásd Éretlenek c. film idevonatkozó poénját!
Kiderült, hogy én 250 Hz-1 kHz között csökkenek 5-10 decibelt a bal fülemen - ami még benne van a tűrésben.
S az oka?
A parasztklíma: a letekert ablak két évtizeden át.
Úgy kerültem képbe, hogy jártunk a Nyírségbe szűrni kis falvakba.
Csóri kis öreg traktorosok...már én hallottam a sípolást a fejükön levő fejhallgatóból, amikor még ujjuk sem rezzent, hogy bármit is hallanának:-(

De hogy vidáman zárjam a kitérőt.
Várjuk a kolleginával a pácienseket. Halljuk - érted? - hogy jönnek fel a lépcsőn az emeletre, ahol volt ez a vizsgálat, meg a szemészet.
Azt kérdi az egyik öreg /utólag róluk derült ki, hogy traktorosok voltak/ a másiktól:
-Jössz hallásvizsgálatra?
-Tessééék?
-JÖSSZ HALLÁSVIZSGÁLATRA???
-Minek? Semmi baj a hallásommal!

Pityubácsi 2014.05.08. 20:28:11

minek oda zsanér?
lehegeszted a motorháztetőt, aztán kész.
a megbízható cseszlovák technikához úgysem kell nyúlni :)

köszönöm, hogy céloztál rám a poszt elején.
értem a viccet, csak nem szeretem :)))

Pityubácsi 2014.05.08. 20:30:00

@misinator: milyen a hallása?
római katolikus.

41 vagyok, de még mindig hallom a képcsöves tévé sípolását.
alien lennék? :)

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.05.08. 20:33:03

@misinator: milyen a hallása? Római katolikus! :)

misinator 2014.05.08. 20:35:24

@Pityubácsi: Szabálytalan!
Tessék önvizsgálatot tartani, s vezekelésként a mókusok elé vetni magad!

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.05.08. 20:36:58

@Pityubácsi: akinek nem inge, ne vegye gatyára! :)
@misinator: én a középfrekvenciát nem hallom, az ugye pont az, amiből az ember értene, úgyhogy nyugodtan ordíthatsz ha találkozunk.

misinator 2014.05.08. 20:41:01

Kórházunk - akarom mondani, munkahelyünk előtt - rendszeresen térítenek a Jeh...szóval az egyik kisegyház tagjai.
Amíg azzal próbáltam hárítani, hogy görögkatolikus vagyok /az még talán súlyosbító körülmény is a szemükben/, addig - felkészülten - próbáltak jól megtéríteni is.
Amióta azt mondom, hogy Buddha tanait követem, azóta eldobnak, mint radar a fals track-et...ugyanis az ő tanításaiból nincsenek felkészülve:-)

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.05.08. 20:46:41

@misinator: fiatal korunkban:" - Hova mész? - Jehova.
Ha azt hiszed, hogy ez vicces volt, akkor nagyon Buddha vagy."

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.05.08. 22:10:28

@misinator: Tudom, hogy nem hallok, nem kell hozzá diagram :)

castroll 2014.05.09. 08:44:06

@Pityubácsi: Mindezt úgy, hogy 10 éve nincs képcsöves tévéd, ugye? :-)
Legalábbis én így vagyok vele!

ccvv 2014.05.09. 19:21:22

@misinator: hegesztőkéj...... Az már elég is, nem gáz! :D

misinator 2014.05.09. 21:14:14

@Car Mandiner: Nem is Neked linkeltem:-)
Hiszen Te - polihisztor - ebben is képben vagy.
Hogy magamat idézzem:
"...mások okulására is..."

Polihisztor; Pont erről az írásodról jutott eszembe a következő gondolatmenésem:
Fixa ideám, hogy az emberiség a tudást, a fortélyokat elfelejti.
Nyilván sok minden le van írva, de amikor az csak ott van leírva, bitekbe mentve, az addig "halott tudás".
Mire gondolok?
Akár egész egyszerű praktikákra: ecet, mint olcsó és hatásos vízkőoldó, a népi gyógyászat hiedelmektől megtisztított gyógymódjai stb.
S akkor az alkotó, működtető szakmákról nem is beszéltünk.
Az órások tudása, a tévészerelők tudása stb.
Amikor újra be kéne üzemelni/feléleszteni, netán újra fejleszteni/gyártani egy régebbi, de bevált konstrukciót, akkor derül ki, hogy az akkori szakemberek jobb esetben nyugdíjasok, vagy...halottak. /Most ezzel kínlódnak pl. az amerikaiak: Az Orion MPCV űrhajó tervezésénél szinte csak le kéne porolni az Apollo tervrajzait, de az akkori tervezőgárda már nem tud segíteni, az emberes Holdutazást szinte elölről kéne újratanulni/
A kedvenc elképzelt példám:
Állíts frissen diplomázott gépészmérnököket a műszaki rajzokat, kezelési leírásokat/utasításokat biztosítva(!) egy amúgy üzemképes gőzmozdony elé, s kérd meg őket rá, hogy üzemeljék be.
Előbb utóbb nyilván fog sikerülni, de az első felfűtést/elindulást azért inkább robbanásálló fal mögül szemlélném...
...pedig régen talán csak elemi iskolát végzett emberek kezelték őket minden magasabb termodinamikai képzettség nélkül...
Miért írtam ezt?
A századelőn minden jöttment autómanufaktúránál magától értetődő volt a fa és fém együttes alkalmazása autókarosszériáknál.
Ma? A Morgan Motor Companyt, meg pár restaurátor műhelyt leszámítva ez a tudás nincs meg - náluk meg féltve őrzött tudás.
Hiába állna össze egy átlagos kórházi karbantartó asztalos és lakatos, ezzel a feladattal, amit most készítesz, egyszerűen nem tudnának megbirkózni:-(
(Már az egyedi tervezésű, de nem bonyolult fenyőbútoraimra is alig találtam olyat, aki belemert/akart vágni az elkészítésébe, mindegyik csak a lapszabászatba jár...)

Szerintetek?

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.05.09. 21:41:06

@misinator: "a régi jó dolgokból nem maradt semmi"
www.youtube.com/watch?v=ml8ceHj641M
De azért mégis van valami. Kicsiny kis ellenálló csoportok küzdenek a galaxis mélyén, hogy legyőzzék a kopárság urait, akik sötétséget visznek az emberek szívébe, és elméjébe. Én még régi mesterektől tanultam az erő kezelését, de ehhez az kellett, hogy lássák bennem a titkot, melyet érdeklődésnek hívnak.
Ma már kit érdekel az, hogy mitől megy az autó? Az a lényeg, hogy minél menőbb legyen. Megvesznek hozzá mindent a boltban, mert van minden. Régen nem volt, csak annak volt különleges gépe, aki tudott hozzá tenni valamit saját maga. Ma az hiszi magát menőnek, aki beleöl 8 millát az autójába, de saját maga nem nyúl a piszokba.
Említetted az ecetet. Még az asszonynak sem tudom megmagyarázni, hogy ne vegyen sok pénzért csoda penészölő szereket, mert van rá egyszerű anyag is, lásd az ecetet, vagy a sima hipót.
Na, de vissza az autókhoz!
Ezt a blogot is viszonylag kevesen olvassák, de aki itt van, abban még talán pislákol a fény.
(a számláló viszonylag fals adat a sarokban, azt eddig nem mérte, aki a fő oldalon olvasott mindent, azért kellett átállnom a "tovább" verzióra)
A nagy iparosok kitalálták azt, hogy egyre specializálják a termelésüket, és mivel a tőke irányítja igényei szerint a képzést, nem érdeke, hogy a termékeit javítsák, csak összeszerelőket oktat. Fogyassz, költs, menj be dolgozni a gyáraikba, aztán vedd meg a termékeiket, majd dobd el! Ezért ha valaki egy nagy ívű tudásra vágyik, az gondba lesz, mert nem lesz képes a fortélyokat hol magába szippantani, mint ahogy én annak idején kezdtem 5 évesen a bőrök tetején ülve a suszternál.

misinator 2014.05.09. 21:54:54

Csak írjál még ilyeneket!
Majd a tudjukkik jól el is tüntetnek, mint a maláj repülőgépet!:-)
Nyilván nem így lenne, ha az embereknek úgy általában nem lenne igénye/fogadókészsége a kényelmesebb(? fogyasztási szokásokra, agymosásra /maunika sóóó/
Kényelmes alatt azt értem, hogy átmennek munkamániába/túlórába ( és itt nem a minimálbéres szalagmunkásra gondolok), elpazarolják az életüket a cégért, csakhogy megvehessék a "prémiumot".
Persze a tudás elvesztése a technológia alakulásának /figyelted? nem fejlődést írtam:-)/ természetes velejárója.
Ezzel nincs is baj, csak legyen egy-két bogaras megszállott, aki életben tartja az alakulás korábbi lépcsőfokainak tudástárát.
Ezt de szépen írtam!:-)
Jó éjt!

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.05.09. 22:34:06

@misinator: Igaz,én is olvastam, hogy ma már a tehetősebbek többet dolgoznak, mint a szegények, és régen ez fordítva volt.
Szép volt a "technológia alakulása" fordulat! :)
süti beállítások módosítása