Autóépítés

Reviczki Róbert alias Car Mandiner

Az idő vasfoga

2014. november 07. 17:40 - Car Mandiner

Az idő vasfoga elrepült felettünk. A köztévedéssel szemben, az időt nem az óra nevű szerkezetről kell leolvasni, hanem az érintett élő, vagy élettelen dologról. Ha így teszünk, akkor azonnal rájövünk, hogy az idő nem mindenkinek egyformán telik. (Majd felállítom a képletet is, de nem találom a kék pirulát.)

1962 jó év volt, főleg a bátyámnak, mert akkor született.

20141104_125312.jpgEz a Volkswagen Karmann Ghia is abban az évben hagyta el a gyárkaput (Ez olyan buta szófordulat. Hogyan bírta volna elhagyni, be sem fér a zsebébe az a marha nagy vaskapu) mégis kevesebb baja van mint a tesómnak.

Ha visszapergetjük a blog oldalait, láthatunk ettől sokkal fiatalabb, de rosszabb állapotban lévő autókat.

002_64.JPGPéldául ez 66'-os. és ettől voltak rosszabbak is, de olyan amin nem kellett még kicserélni a levegő bevezetőt (az a profil amibe az előző képen belefényképeztem) olyan nem volt.

20141107_112221.jpg

Most meg itt van ez a kocsi a tengerentúlról, és olyat mutat, amit még nem láttunk. Az igaz, hogy a sivatagból van, vagyis Kaliforniából (vagy Nevadából?), de azért ott sem örök életű a vas. Érdekes volt látni azokat az apró különbségeket, amik a régi típus javára váltak. Egy két merevítés, erősítés - amit aztán lespóroltak - a gyári üregvédő furat a küszöbön - amit valószínűleg használtak is - de én amondó vagyok, hogy a lényeg a gazdán múlhatott. OK, valaki összetörte,  az nem vált az előnyére, de valahogy én érzek egyfajta kisugárzást a kaszni mellett, ami valami furcsa erőt éreztet. Nem akarok elmenni a misztikum felé, nem kell megérteni a filozófiám, de úgy gondolom, hogy az univerzum (mely a maga valójában halandó számára felfoghatatlan) egy egység, és mivel "porból lettünk, és porrá leszünk" (vagyis élettelen, élő, majd ismét élettelen) ki tudja ez a vas "ki" volt. Hiszen mire épülünk? Szénre! Mi van a vasban? Szén! Ugye, ugye! Persze a vas hideg, és nem mozog, mi meg nem vagyunk hidegek, és megyünk mint a mérgezett egér. Na, de ha a vasat megmelegítjük jó erősen, akkor még folyik is! Sok nép legendakörében található izzó tüzes óriás, biztosan nem véletlen!

Jól van, befejeztem az interneten található filozófusok parodizálását. :)

Mégis, némelyikünk fura módon közelít a tárgyak felé. Van aki köcsögöket gyűjt, és van aki családtagként kezeli az autóját. (Van aki többet költ a babusgatására, mint a gyerekére, már ha egyáltalán érez igényt egy olyan "felesleges valamire" mint a gyerek)

Nekem is volt túlzott kötődésem autóhoz, de az apámé volt. Az első, és egyben utolsó autója...

Így persze nem csoda, hogy kissé azonosítottam a faterral a járgányt. Sajnos egy sötét, hideg este, egy megvadult betonhíd ugrott váratlanul apám elé, és ez megpecsételte a négykerekű további sorsát. Még évekig vegetált a gép, de soha nem lett rendesen helyreállítva, mert már nem ért annyit az egész járgány. Aztán sokáig bakon állt a kertemben, várva a további sorsára, de nem volt jó alap egy restauráláshoz, csak személyes ragaszkodásom hosszabbította meg a szenvedését. Végül erőt vettem magamon, és apró darabokra vágtam a karosszériát, a motorját meg szétütöttem, hogy egyik része se kerüljön ki a hulladéktelepről, mert nem akartam, hogy apám autójának egy darabja, változatlan halmazállapotban elkerüljön valakihez.

Szóval ennyi  kóros eset volt nálam, de most megint érzek valamit ezzel a kocsival kapcsolatban. Kár, hogy nem tud mesélni...

 

 

9 komment
Címkék: idő

A bejegyzés trackback címe:

https://kaszni.blog.hu/api/trackback/id/tr26872749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HöZsö 2014.11.07. 19:09:55

Én is szoktam néha ezt érezni az amerikai autóknál. Hogy élni akar. Mindent megtesz, hogy segitsen nekem felújitani. De a legtöbb meg akar már dögleni sajnos, mire idekerül.

Pityubácsi 2014.11.07. 20:22:04

újabb karmann, újabb szopóroller.
ez nekünk, olvasóknak jó, neked - gondolom - kevésbé.

atyádnak milyen autója volt, amit szétfasíroztál?

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.11.07. 22:03:14

@HöZsö: de hiába akarnak eltávozni, mi visszahúzzuk őket az életbe.

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.11.07. 22:04:39

@Pityubácsi: semmi különös, csak egy Wartburg 353, de én szerettem.

_jk88 2014.11.08. 22:15:13

Lehet, hogy nem figyeltem eléggé kémiaórán, de én úgy tudom, hogyha a vasban szén van, az már nem vas, hanem acél. :p

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.11.08. 22:52:48

@_jk88: hol tagadtam azt én, hogy a vas szénnel nem acél? Leírtam a tényt, a vasban szén van...
az autókarosszériáknál!
Amúgy is mindenki tudja, hogy a "vas" karosszériák különböző kis széntartalmú finomlemezekből készülnek. A borítók lágyabból, a teherviselők meg erősebb ötvözetből. Ezzel szemben bemegy a paraszt a bótba' oszt mit kér? Vas lemezt, oszt adnak neki. Aztán nehogy megkérdezd, hogy milyen ötvözet, mert megvernek. De erről már írtam máskor.
Aki meg ilyen szövegkörnyezetben beleköt a vas szóba, az tudod mit keres a kákán? :) Hiszen oda is írtam: "paródia", de amúgy is...

SwedishRunner 2014.11.09. 00:45:16

Nekem belóg egy ilyen filozófus fejű figura a képbe és szöveg buborékozza, hogy kövessem a posztot...

Pityubácsi 2014.11.09. 08:19:04

@SwedishRunner: mindenkinek belóg.
ez valami új fícsör a blogponthun.
szerintem TGM-ről mintázták (Tamás Gáspár Miklós) :)

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.11.09. 08:27:38

@SwedishRunner: @Pityubácsi: Én mår megpróbáltam pofán vágni, de leborult a monitor.
süti beállítások módosítása