Autóépítés

Reviczki Róbert alias Car Mandiner

Tapad a fapad

2014. december 18. 18:40 - Car Mandiner

Bár megkésve jelentkezem, de törve nem. Igaz a gerincbántalom térdre kényszerített, majd kifektetett napokra, de mégis örülök, mert legalább nem csináltam be.

Most már viszont újra a vártán állok, vagy inkább ülök, ha lehet, eddig azt sem tudtam. De ez az én bajom, a kedves olvasót inkább az érdekli, mi történt az autókkal.

Először is: Jött egy új járgány! Nem a szalonból, hova gondoltok.

dscn1315.JPGIgaz ez is szinte új. Csak 85 éves. Tatra 30.

dscn1317.JPGKárpitozott műszerfal, halhús mintázatú üveg... nem tudom mitől, még nem elemeztem ki.

Viszont most még tart a másik projekt. Az akció fedőneve fapad.

dscn1311.JPGVolt egy pár darab ilyen ülésünk.

dscn1312.JPGÁllítólag ez még jobban néz ki, mint ami benne volt, mert természetesen ezt már áthúzta egy szakember.

Nos, én nem vagyok ezen a téren szakember, csak első bálos próbálkozó. Igaz, varrtam már ráhúzható huzatot az autómba - kettőt is, huszonöt évvel ezelőtt - de ezt talán mégsem lehet rutinnak nevezni, pláne, hogy komplett ülést még nem is gyártottam. Viszont elérkezett a nagy pillanat! A kitűnő kárpitosmesterünk, kitűnőségének okán túlterheléses állapotba került, azaz elhalmozták munkával.

Így egy óvatlan pillanatban azon kaptam magam, hogy egy pár tekercs anyag közt azon kellett törni a fejem, hogy azok miképpen állhatnak össze ülő alkalmatosságnak. Anyagválasztás terén nem sok vakaródzani valóm akadt. Megmondták, hogy szürke ipari habból (polifoam) készítsem a tömést, majd húzzak rá vatelint, és takarjam be műbőrrel. A fenti képeken látható minőség elérését nem tartottam nehéznek, de persze, hogy jöttek a különböző igények, amik igencsak más kinézetet, vetítettek előre az én székemnek.

Az internet képtalálatai sokféle alakzatot dobtak ki.

A habos-babos, túlcifrázott, steppelt, bordázott, dunyhásra tömött változatokat elvetettük, mert azt nem tartottuk autentikusnak, de a sodronyra vetett matracot sem akartuk lemásolni.

Viszont van egy kedvencem:

tatra_57k_cb_03-1.jpgÍgy lett volna a legegyszerűbb, de hát ezek a primitív megrendelők mindig beleköpnek a levesbe. :)

Tehát elkezdtem. Hamarosan kiderült, hogy a süllyedős "fotelt" meg kell emelni a megfelelő üléspozíció miatt. Így kerültek be a rugók.

dscn1304.JPGA lenvászonhoz cérnával húzattam a huzatot. Ez megszokott volt abban az időben, legalábbis azokon az üléseken amit szétbontottam így volt, csak spárgával oldották meg.

dscn1305.JPGNa, ilyen lett a második. Nem vagyok rá büszke, az első kissé még rosszabbul néz ki.

dscn1314.JPGŐ az elsőszülött. Mellette az autóhoz kapott műremek.

A háttámlákkal voltam még bajban. Mint a poszt legelején láthattuk, erősen fércelve volt a huzat. Láttam olyat, aki úgy akarta megúszni a fércelést, hogy vart egy "csövet", amit felülről ráhúzott a vázra, majd visszahajtotta a tetejét.

dscf9941.jpgÍgy ni.

masik.jpgHátulra meg csak így elegánsan rávetette a sodronyra a matracot, bár teszem hozzá, ez a megoldás nem egyedi, legalább még egy ilyet találtam.

dscn1307.JPGHát én összeférceltem, ezért néz ki úgy, mint ami fércelve van.

dscn1309.JPGMegpróbáltam a gépi szegésbe ölteni, de hát a szemem már csak olyan mint a nyúlé, a fülem meg, mint a sasé.

Ennek ellenére úgy gondolom, hogy sikerült lemásolnom annak a háborús szakinak a munkáját, aki két bombázás közt, légnyomást kapva, téglától betört, vérző fejjel próbálta kiszolgálni a fronton harcoló hazafiakat.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kaszni.blog.hu/api/trackback/id/tr846995445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

románc cuvée 2014.12.18. 19:32:48

Ne vedd sértésnek, de az első képek után az jutott eszembe,hogy milyen jó áll neked a körszakáll! :D
Amúgy jó lett, én közel se varrok ilyen egyenesen, meg egyenletesen (pl. Golf 2 vátószoknyát).

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.12.18. 20:15:49

@románc cuvée: majd megsértődöm, hogyha pontosan tudom, milyen perverz hasonlat ez felétek :)

Mostanáig kerestem a fűzős váltószoknyám képét, de nem leltem.

Pityubácsi 2014.12.18. 20:30:39

papa, a gerinced is rossz meg a térded is.
a nap végén kimész a négyes út mellé, hogy gerincre vágjanak meg térdeljél? :)

vajon OT vizsgán számon kérik, hogy miért nem olyan retek az ülés, mint azt eredetileg a cseszlovák mester elgondolta?

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.12.18. 20:59:40

@Pityubácsi: arra nem emlékszem, hogy a négyesen feküdtem-e, de egy jó pár úton ledőltem motorral az biztos :)

Nem tudom, hogy Hollandiában hogy megy az OT vizsga, mert ugyi az ótó oda megy. Amúgy meg ha találsz egy olyan embert, aki tudja , hogy pontosan, hogyan is nézett ki, szóljál nekem is!

románc cuvée 2014.12.18. 23:40:25

@Car Mandiner:
ez baba, majd a kárpitosomnak megmutatom,h a mostani sasba varjon egyet
A hasonlaton gondolkozz egy kicsit, ha vizuális típus vagy, gondolj Geronazzo Máriára. Ő is növesztett néha körszakállat...így már érted?

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.12.19. 06:13:27

@románc cuvée: eddig is értettem, Fidel C. szivarral :)

castroll 2014.12.19. 08:43:38

Ha az én műhelyembe hoztak volna be egy ilyen szekeret ennyire mocskosan, úgy kihajítottam volna...! :-)
Ezen még a retek is muzeális.

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.12.19. 09:41:39

@castroll: a döglött patkány belőle már a múmiák kiállításon van :)

Make Valamit · http://make.blog.hu 2014.12.19. 11:48:33

"szakember": az, aki legalább két falu távolságra lakik :)

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.12.19. 12:50:15

@Make Valamit: és mår senki nem él, aki ellene vallana :)

ZYLO 2014.12.30. 08:44:56

Már azt hittem, hogy örökre elhallgatsz, de örülök, hogy nem.

zsebkettő 2016.12.16. 12:04:31

Tudod esetleg, hogy ez a kávédaráló itt van-e még az országban?

zsebkettő 2016.12.16. 12:33:54

Mármint a T30-as. Az valami alföldi parókián került napvilágra, tíz éve még én is fentem rá a fogamat...

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2016.12.16. 13:16:29

@zsebkettő: szerintem az szlovákiai, de nem mondja meg, hiába faggatom, csak áll a sarokban.

zsebkettő 2016.12.16. 14:53:59

Igen, ez nem lehet ugyanaz. Annak jók voltak az üvegei, meg amúgy is általánosan jó, menetképes állapotban volt. Különben meg isteni ez a blog. Megyek, olvasgatok.
süti beállítások módosítása