Bár megkésve jelentkezem, de törve nem. Igaz a gerincbántalom térdre kényszerített, majd kifektetett napokra, de mégis örülök, mert legalább nem csináltam be.
Most már viszont újra a vártán állok, vagy inkább ülök, ha lehet, eddig azt sem tudtam. De ez az én bajom, a kedves olvasót inkább az érdekli, mi történt az autókkal.
Először is: Jött egy új járgány! Nem a szalonból, hova gondoltok.
Viszont most még tart a másik projekt. Az akció fedőneve fapad.
Nos, én nem vagyok ezen a téren szakember, csak első bálos próbálkozó. Igaz, varrtam már ráhúzható huzatot az autómba - kettőt is, huszonöt évvel ezelőtt - de ezt talán mégsem lehet rutinnak nevezni, pláne, hogy komplett ülést még nem is gyártottam. Viszont elérkezett a nagy pillanat! A kitűnő kárpitosmesterünk, kitűnőségének okán túlterheléses állapotba került, azaz elhalmozták munkával.
Így egy óvatlan pillanatban azon kaptam magam, hogy egy pár tekercs anyag közt azon kellett törni a fejem, hogy azok miképpen állhatnak össze ülő alkalmatosságnak. Anyagválasztás terén nem sok vakaródzani valóm akadt. Megmondták, hogy szürke ipari habból (polifoam) készítsem a tömést, majd húzzak rá vatelint, és takarjam be műbőrrel. A fenti képeken látható minőség elérését nem tartottam nehéznek, de persze, hogy jöttek a különböző igények, amik igencsak más kinézetet, vetítettek előre az én székemnek.
Az internet képtalálatai sokféle alakzatot dobtak ki.
A habos-babos, túlcifrázott, steppelt, bordázott, dunyhásra tömött változatokat elvetettük, mert azt nem tartottuk autentikusnak, de a sodronyra vetett matracot sem akartuk lemásolni.
Viszont van egy kedvencem:

Tehát elkezdtem. Hamarosan kiderült, hogy a süllyedős "fotelt" meg kell emelni a megfelelő üléspozíció miatt. Így kerültek be a rugók.
A háttámlákkal voltam még bajban. Mint a poszt legelején láthattuk, erősen fércelve volt a huzat. Láttam olyat, aki úgy akarta megúszni a fércelést, hogy vart egy "csövet", amit felülről ráhúzott a vázra, majd visszahajtotta a tetejét.


Ennek ellenére úgy gondolom, hogy sikerült lemásolnom annak a háborús szakinak a munkáját, aki két bombázás közt, légnyomást kapva, téglától betört, vérző fejjel próbálta kiszolgálni a fronton harcoló hazafiakat.