Autóépítés

Reviczki Róbert alias Car Mandiner

Gyökerek közt

2015. március 17. 19:42 - Car Mandiner

Bár  minden nap gyökerek közt élünk, de most mégis azt mondom, hogy térjünk vissza a gyökerekhez, mármint a kezdetekhez, ami egy restaurálásnál a bontás.

Sógoromtól tudom, hogy a bontást a hűtőszekrénynél kezdjük, mert a bontott sör hidegen a legjobb, de az Unikum sem jó melegen.

Miután ezzel megvolnánk, kimehetünk a garázsba, és szétcsaphatjuk a kocsit. A szomszédban fejszével szokták, de mi azért használhatunk egy árnyalattal kulturáltabb megoldást, hiszen még össze is szeretnénk rakni. Mai óránkon a ponthegesztett elemekkel foglalkoznék, így azzal is fogok.

dscn1381.JPGEnnek a sárvédőnek a bontásához vékony vágókorongot, vékony vágót, és laposra köszörült fúrószárat használtam. A felső részen volt a legtöbb pontozás. Nem fúrtam teljesen át a lemezeket, csak a felső réteget próbáltam eltalálni. Az elejét leköszörültem, majd alul teljesen, felül pedig két arasznyi hosszan felpattintgattam a megfúrt hegesztéseket. Bár az ajtónál hozzá sem nyúltam a pontozásokhoz, mégis belekapaszkodtam az elembe, és egy elegáns "haúáée" kiáltással letéptem az egészet, mint tapaszt a bikinivonalról. Ugyanis ezek általában ennyire vannak feltéve. Persze minek jobban, ha eddig is kibírta így, de ez a "kibírás" addig működik, míg nem csapjuk oda az autót. Viszont ha igen, akkor szétnyílik mint az Alien tojás. Tehát bontáskor átok a jó összeállítás, "csókolom"-kor viszont áldás. Néha a két oldal közt is hatalmas a különbség. Egyik oldal széthullik, a másikat meg robbantani sem lehet.

 

Sajnos az autónk összeszerelési minősége nagyban függött mindig is a munkásokon, persze a minőség ellenőrzés fejlődésével ez a függőség csökkent, de azért megvan.

dscn1394.JPGNem tudom miért feküdt le a kép, de hagyom pihenni. Azért talán látszik, hogy néhol hat centiméterre volt a pontozás, néhol meg egymáson három is. A másik oldalon alul 15 centiméter hosszan egy árva hegesztést sem találtam, csak az áldott cín fogta a lemezt.

dscn1396.JPGÉs mi van a cín alatt? Senkinek ne higgyük el, hogy ha cínezünk az örök életű!

Na, de hogyan bontson az ember, ha nem látja a pontozást? Most nem a múltkori szemsérülésemre gondolok, ahonnét visszamaradt egy dioptria mínusz, hanem - mint ahogy itt is - valahogy eltüntették a nyomokat.

dscn1384.JPGEz az egyszerűbb eset. Lehúzzuk sík koronggal a fedőréteget, és máris előjönnek a kis kráterek. (A furatok a Karmannál alkalmazott elegáns kifolyók a sárvédő alján.)

dscn1390.JPGItt a titkos fegyver! Pszt! Maradjon köztünk ez az egész! Tudjátok, állítólag Bruclit' is azért nyírták ki, mert kifecsegte a karatérozós titkokat.

Szóval, ha lefelé kocogtatjuk az eszközt, kirajzolódik a hegesztés, ott, ahol már nem hajlik fel a lemez.

dscn1391.JPGMert ilyen... Ha szerencsénk van, akkor el is vágja a gyengébb rögzítéseket.

Amúgy ez az egész folyamat rettenetesen mocskos, és kissé unalmas. Ilyenkor magamat szórakoztatom... nem úgy.

dscn1389.JPGPéldául csodálkozok egy sort, mert ilyet ritkán látni, hogy belülről kifelé rohad el teljesen egy járgány. Elég az hozzá, hogy a tetőn befolyó vizet pangani hagyják. Ebben az autóban teljesen elrothadt a kárpit, sírba víve a lemezt is. Ugyanis aki azt gondolja, hogy egy tó fenekén előbb elrozsdásodik egy kaszni, mint egy dohos szénakazalban, az téved. Megfelelő nedvesség, meg hozzá a levegő és innét-onnét az oxigén csodákra képes.

Tehát most belülről haladok kifelé. Ilyen sem volt még.

dscn1388.JPGEbből a képből - ami a belső küszöb felnyitása után készült - több dolog kiderül. Először is az, hogy South Carolina szubtrópusi éghajlata kedvezőbb az autónk számára, mint az európai, mert itt általában rozsdahalom szokott állni. Másodszor, hogy a "murmuc" aki itten lakott, az szereti a mogyorót, és volt is neki. Meg volt még neki gyapot,

dscn1386.JPGés gyapjú, meg szalma. Ezeket tömte mindenhová. Kár, hogy nem fájt a dereka, mert akkor orvosi tanácsra talán keményebb fekhelyet is csinálhatott volna... mondjuk egy pár aranyröggel. Sajnos aranyat nem találtam, csak aranyszínű port, (érdekes, hogy arra mennyivel másabb a talaj színe, hihetetlen. Ausztráliában meg vörös, ki hinné) viszont abból egy vödörnyit. Ebből, és az előbb említett tanyasi termékekből arra következtettem, hogy a Karmannunk valamiféle farmon csapathatott. Bizony, a múltkor talált menő fésű, és a többi termény arra enged következtetni, hogy egy vidéki szívtipró zúgatott a burkolatlan utakon ezzel az amerikai autóval, ami német.

Na, ennyi fért a mai adagba, köszönöm a figyelmet!

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kaszni.blog.hu/api/trackback/id/tr827278727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arthur877 2015.03.17. 19:48:59

Nem lehet, hogy a külső küszöböt már kicserélték egyszer? Az nagyon egészséges a belsőhöz képest...

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2015.03.17. 19:56:01

@arthur877: minden hihetetlenül egészséges, és eredeti rajta... az én szememet nem csapják be :)

1kutya 2015.03.17. 21:29:15

ez a "belülről rohad szét" nem lehetett attól, hogy mondjuk fedetlen fővel kint állt esőben is (még ha ritkán is esik)???

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2015.03.17. 21:42:56

@1kutya: olyat is láttam már, de az nem ilyen. Akkor mélyebb rétegekig hatol a víz, nem csak a felületet zabálja. Ez tipikusan az , amikor van bent egy vödörnyi víz a hátsó ülésben, mert onnét indul az egész, jól lekövethetően, (valószínűleg a műanyag ablak repedt meg a naptól)majd a zárt térben megmelegszik, szétgőzölög, kicsapódik, rohad, nap süt, gőzöl, hűl, kicsapódik rohad. Ez a tudományom egy kicsit olyan mint a hullás sorozat a tévében :) de általában egész jól ismerem már a törvényszerűségeket. :)

castroll 2015.03.18. 08:51:14

Érdekes, hogy szóba merted hozni Bruszlí halálát...
Mi, itt a srácokkal, Sufnifalván a Bokor közben... szóval már a tökünk kezd tele lenni!
Rontod a renoménkat. Bármit is jelentsen ez a szó, a Mogyi mondta így és neki van sütnivalója!
Jössz itt mindig ezzel a vakerral, ilyen szerszám meg olyan faszom akármi!
Már az uncsitesóm is azzal jön, hogy az így nem lesz jó, meg úgy kéne csinálni, mert olvasta valami blokkban, hogy szaxerűen hogyan kéne élhalylitani meg pontozni meg hekkölni...
El leszel téve láb alól májsztró!
Kifecseged a szakma titkait! Féjjél!

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2015.03.18. 09:32:35

@castroll: Ilyen amatőr módon lebuktatni magatokat! Azért nem gondoltam volna, hogy Sufnifalvi csávók tették el láb aló Buclít, de azé gyanús volt. Most viszont már megvan a pontos cimetek is, már megy a kummantó Bokorközbe.
süti beállítások módosítása