Autóépítés

Reviczki Róbert alias Car Mandiner

Robotkasza

2015. április 09. 20:36 - Car Mandiner

Tudom, hogy már tökön ültetek, de ismét jelentkezem. Sok jelenteni valóm nincs, de ami van, mind megteszem.

hpim2984.JPGNa. így áll valahogy az amerikai Karmann. Mint egy kiborított doboz Lego. Tudom, hogy sokan, sok pénzt adnának ezért a kis kupac játékért, de már megvan a gazdája.

 

A fénykép készülte óta nőtt a halom, sőt, már minden borítóelem megvan.

hpim2989.JPGTessék, itt már a hátsó sárvédő is felfedezhető.

hpim2985.JPGPedig még ilyeneket is kellett gyártanom: A bordás lemez a hátsó ülés keretrészéhez tartozik, ugyanis azt teljes egészében újra kellett készítenem. Aztán ott van még az a fura sárkaparó, amit az orr alsó részéhez rittyentettem, mert ami eddig volt szerszám hozzá szétment, ami nem csoda, hiszen fából volt.

hpim2988.JPGEgy sorozat a hátsó sárvédőn.

Először azt gondoltam, hogy amerikai szokás szerint kiszaggatták a kihúzószerszámmal, de amikor már jobban hozzáfértem, akkor láttam, hogy sorjás, tehát bele van fúrogatva a benyomódásba. Talán lemezcsavart hajtott be a szaki, és úgy rángatta ki nagyjából a lemezt. Nem rossz megoldás, ha nincs ellenállás-hegesztő, csak hát lyukas marad.

hpim2990.JPGMi az? Gyűrött mint a mazsola, szőrös, és a szlengben töknek hívják? Igen, ez egy világítóegység-tartó, csak nincs kiegyengetve, a testvezetéke meg szigetelését vesztette.

hpim2991.JPGUgyanaz kissé később.

hpim2996.JPGHát ez a kép nem adja ki igazán, hogy az utángyártott padlólemez mennyire gatya.

hpim2995.JPGSzóval rettenetes... Felcibáltam az asztalra. Egyik kézzel megemeltem, hogy felfeküdjön egy darab vasra, majd a másik kezemmel rátartottam egy másik acélt, a harmadikkal meg rácsaptam... Így lett volna jó, de csak két kezem van, fene a nagy spórolásba. Szóval valahogy kézzel-lábbal kínlódtam az egyengetést. Mivel nem bírtam rendesen megtartani a lemezt, ütés után rárúgott a nagyujjamra. Nagyon érzékenyen érintett, de nem annyira, mint amikor ezt még egy párszor megismételtem.

Spórolásról jut eszembe:

hpim2993.JPG- Jóska! Rövidebb a padló két centivel! - Nem baj, jól van az a köcsög veteránosnak, miért nem vesz rendes autót. Idejéből kifutja, toldja meg, úgyis csak szórakoznak az ilyenek egész nap.

Amúgy volt még egy jó képem a felhasított csővázról, amibe bele kellett építeni a hiányzó kuplunghuzal vezető csövet. Amikor ránéztem, a Terminátor jutott eszembe, amint szervót állított a karjában. Amikor a filmet néztem, akkor meg az jutott eszembe, amint gyerekkoromban egy kora nyári napon kacagva, vidáman szaladtam a méretesre sarjadt füvű mezőn. Csak kacagtam, szaladtam, meg szaladtam kacagtam, aztán meg felbuktam egy csodálatos rozsdás kaszában, amit valaki ottfelejtett. Na, akkor nézett ki úgy a lábam, mint az alváz: nagy hasíték, benne "csövek", meg rozsda.

Csak hát sajnos véletlenül letöröltem ezen alvázas képeket. Na, mindegy, több is veszett már Trianonnál.

Aki nem ismerné a történetet. annak elregélném, hogy a nagybátyámat Párizs környéki vonatozásai során fosztották ki, amikor kissé megfáradt. Hatalmas kár érte, mert nem csak az aranyait, pénzét vitték el, de az iratait is, így nem tudott megjelenni az afrikai munkahelyén dudaszóra.

Ja... A bátyó nagy fazon volt. Sajnos csak volt, mert 50 előtt letette az élet lantját. Bejárta melóügyben Afrikát, Eurázsiát. Épített kőolajvezetéket, erőművet, fúrótornyot, hidat, datolya csomagolót, meg ki tudja mit. Közben meg vonatozott. Hát azt szerette na.

Évente egyszer-kétszer hazajött, (nem értem minek... vagyis gondolom azért, mert itthon a szociban tudott vagánykodni igazán a pénzével) pedig a határon köszöntőleg, meg búcsúzólag is megverték. Eleve el kell képzelni egy majd kétméteres, hosszú hajú fickót, (Hosszú haj elvtársak!) aki sajnos ha parasztul szóltak hozzá, parasztul válaszolt, azt meg nem szerették az elvtársak.

Hát, apám sem igazán bírta. "Csak egy szaros hegesztő" (ami nem igaz, hiszen német tolmácsként is ténykedett)

Apám meg irányító volt az üzemben, de hát magyar bérért. Aztán meg jött a nagybátyám: Hozta a fehér rumot a faternak valamelyik híres párizsi club saját díszes üvegében. - Mi ez? Folttisztító? - így apám.

Hozta a Napóleon konyakot: - Mi ez? Arcszesz? - "köszönte" meg apám.

Adott apámnak Camel cigarettát: - Mi a szar? Bele esett a kölnibe?

Adott JPS cigit: - Mi a tököm? Ilyet szívtok temetésen?

Gitanes cigaretta: Mi ez? Kaporszár?

- Tudod mit sógor! - kapta már fel egy idő után a vizet a nagybátyám. - Gyerünk a kocsmába, fizetek.

- Nem! Én fizetek!

- Nem! Én fizetek!

És így tovább...

 

 

 

11 komment
Címkék: karmann bátyó

A bejegyzés trackback címe:

https://kaszni.blog.hu/api/trackback/id/tr217354414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arthur877 2015.04.09. 21:07:22

Ilyen mentalitású/életű nagybácsim nekem is van(még él, pedig már 73 éves) és most éppen itthon azzal viccelődik, hogy tanul 4 lábon járni, hogy felvegye a versenyt a patekokkal a kukáknál, mert a bohém élete alatt nemigen rakott félre egy Fillért sem, a nyugdíja meg... hehe

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2015.04.09. 21:44:17

@arthur877: Akkor tényleg olyan, mint az enyém volt. Német-magyar kettős állampolgár volt, de arra sem volt képes, hogy amikor beteg lett, a németeknél igényeljen ellátást (mert egyszer csak hazaköltözött a családjától Lipcséből) Egy pár ruha (az is kopott) maradt utána, és a két családjából, a rengeteg haverból senki nem volt a temetésén, pedig eszméletlen pénzeket elszórt rájuk.

Pityubácsi 2015.04.09. 23:12:07

a tök tudja, legalább éltek ezek az emberek és az jó.
úgyis egy szál f@szban jössz a világra és ugyanúgy távozol.

a cikkhez meg:
ehhez a legóhoz miért kell megvenni egy egész karmannt?
a projekt végére maximum a tankbetöltő fedele marad érintetlen (vagy az sem) :)

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2015.04.09. 23:21:17

@Pityubácsi: 1: úgy van
2: nem úgy van :)

Nem mindegy azért, hogy mennyire nyúlsz hozzá. Ebben az esetben nem is olyan rossza az arány, hamarosan egy durva visszaemlékezést indítok útra a blogban, na ott elszomorító az arány.

Pityubácsi 2015.04.10. 00:10:22

@Car Mandiner: isszuk szavaidat mester! :)
(egyszer blogolhatnál pálinkát is, azt is innánk) :))

Pityubácsi 2015.04.10. 09:08:43

@Car Mandiner: erre tibi atya biztos mondana valami szellemeset.
én nem szeretnélek megbántani :)

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2015.04.11. 11:35:09

Búzasör, broá...

Amúgy jók ezek az utángyártott cuccok, mindenből.

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2015.04.11. 16:04:08

@enpera: én is a kukoricasört szeretem...
Azért gyártok én sok cuccot után, hogy jó legyen, mert amit veszünk az néha kritikán aluli, de persze van jó, az meg túl drága.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2015.04.11. 21:59:36

@Car Mandiner: jaja, úgy értettem én is. Amatőr vagyok, de akár egy folytószelep poti is tud totál szar lenni utángyártottból, még a drága is. Vagy egy fényszóró, akármi.
Elolvastam az összes bejegyzésed, ritka madár vagy, én még jó kasztnist sose láttam, megleptél :)
süti beállítások módosítása