Autóépítés

Reviczki Róbert alias Car Mandiner

Motrottyozás és a végén elmegyünk kaszni

2016. április 24. 16:44 - Car Mandiner

Írok már, mert egy részről úgy cseszegetnek a nem írás miatt, mintha fizetnének a posztért.

Tudomásul kellene venni, hogy ilyenkor, a jobb időjárás beköszöntével rengeteg munka akad a kertes házak környékén, hiszen aki házat vesz, az gondot vesz. Tavasszal rögtön nőni kezd a fű, és vidéken az ember lakmuszpapírja a fű: Akinél nagy a ház előtt, azt lehet savazni.

Másrészről a kártevők elleni védekezést is el kell már kezdeni, mert ha nem, a termést ők takarítják be. Az enyhe fagy miatt különösen veszélyes lesz idén a Barnahátú kerti genyóca. Általában éjjel rajzik, és mindenevő. Az ellenük végzett védekezés szerteágazó, úgyhogy csak annyit említenék itt meg, hogy a hordóba rejtett fagyálló bár használ ellenük, veszélyes lehet a gazdára nézve is. 

Tehát ezen ház körüli teendők miatt írok ritkábban, de most végre leültem, és verem a billentyűt.

Na, aszondja, hogy...

img_20160422_083652.jpgVendégmunka érkezett.

Mostanában nem foglalkoztam motorkerékpárokkal, ezek is csak úgy begurultak a nyitott ajtón, amíg pössenteni voltam. Szóval ezek az 1940 valahányban gyártott Mátra típusú 125-ösök gerinc problémával küzdenek. Jól látható, hogy a hátsó fekete villa (Akkor ez most egy villa negra? az nem apáca zárda... Remélem Páger nem jön pengetni.) teteje egyenes, pedig amúgy nem az.

011_15.JPGFerde sárvédőtartó. Úgyis mennie kell.

014_8.JPGValahogy így nézett ki eredetileg. Igen, ha csálénak tűnik a váz, akkor nem a lencse csal. Állítólag "ezek ilyenek". Én meg hagyom, a megbízás nem új vázra szólt.

Persze aki azt gondolja, hogy nem nagy durranás betenni két kanyarvasat a vázba, az téved. Ugyanis szét kell húzni a villát, és ez csak abban az esetben nem problémás, ha a cső anyaga azonos szerkezetű. Azonban itt már hegesztgették, meg toldották, és ez azt jelenti, hogy másképpen enged a szerkezet a csavaró erőnek.

013_7.JPGMondjuk így. Ha nem mondjuk, akkor is így.

img_20160424_102417.jpgEbből eredően csavarodott az egész villa, a kerék keresztbe állt, bár nem mernék rá megesküdni, hogy előtte jó volt. Rámértem a másik motorkerékpár azonos részére, és az is hasonló. Ennek ellenére felhívtam a gazdit egy keringőre, és meggyőztem, hogy csavarjunk rajta, mert a lehetőség adva, van, én meg nem akarom visszahallani, hogy én tőlem származik az ilyen munka.

img_20160424_133436.jpgKésőbb dupla Unicum-os dobozokat kapott a szerkezet. Minden alkoholista barátom bánatára közlöm, hogy csak az egyiken marad rajta a kereszt, és abban is csak elsősegély csomag lesz, ha lesz, ha nem lesz, nem lesz.

img_20160424_135217.jpgUgyanez tankkal.

img_20160424_135304.jpgUgyanaz a másik oldalról. (Sajnálom, hogy nem poszter minőségűek a képek, de a fényképezőgépem megpihent - aszondta' vasárnap nem dolgozik, csak 100% bérpótlékért - úgyhogy ez telefon minőség)

Na ennyit a az öreg motorról, vagyis a motrottyról.

002_80.JPGVan itt ez a valami is. Na, nem a Star Wars forgatásáról szereztem a homoksiklót.

003_80.JPGMost a VW Karmann Ghia vasalásánál tartok, ha nem mással játszok.

007_27.JPGNéha előfordul, hogy egy ajtóburkolat csere után ilyen végeredményt kapunk. Az amatőrök ilyenkor gyorsan eladják a kocsit, én meg...

008_23.JPGMegtámasztom az ajtó tetejét, és betaposom az alját.

Aztán itt van még az úgynevezett Michelin-esedés. Ez a régi keletű szakszó - amit csak én használok, mert én találtam ki - arra a karosszéria építési sikeredményre utal, amikor úgy áll az egyik elem a másikhoz, hogy bár az élei találkoznak, maguk a lemezek felületei kintebb helyezkednek el.

004_53.JPGTehát, hogy ne úgy nézzen ki a járgány, mint egy Michelin figura, vagy egy kolbászlufiból hajtogatott lény, használjunk vonalzót! Ha a hézagoknál nem tartanak befelé a lemezek, az már fél siker. Ha a gittmester sem csinál belőle cipót, akkor meg megvan a másik fele.

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kaszni.blog.hu/api/trackback/id/tr878659364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2016.04.24. 20:49:52

Jó, jó, de mi van az olasz rettenettel vagy izé, mondjad már: szerkezettel?

bervas · http://mt10.blog.hu 2016.04.25. 09:15:37

A P12 és a P20 váznyúlványokban is akad 1-2-sok cm eltérés a szimmetriától gyárilag. Nemcsak a Mátra volt ilyen.

A Berva kerékagyak viccesen néznek ki a gumifalcos felnikhez.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2016.04.25. 10:25:59

Ismerős alól kiszedték az új (neki) Lexusát egy öreg Passat meg egy Transit segítségével (Passat hátulról reccs, kb 50-60-al és betolta a Transit alá) Na a Lexikán néztek így ki az ajtók (mind a 4) kármegnéző szerint ki lehet azt még húzni, szerintem is, a bontóig pont el fog érni.
Ja igen, a Passatos kezéből nem a légzsák ütötte ki a telefont, mindenki a hátsó kalaptartóra rakja menet közben, nem?

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2016.04.25. 15:44:28

@bervas: A kerékagy vicces? Látnád az első lámpát. :)

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2016.04.25. 15:51:47

@Make Valamit: Tisztelt bíróság! Védencemet csak azért vádolni telefonálással, mert a kalaptartón volt a telefonja, nem más, mint a tények megerőszakolása. Ügyfelemet eleve bűnösnek kikiáltani visszaeső volta alapján, pedig egyenesen felháborító. Ezt a dolgot súlyosbító tényként említeni balgaság, hiszen a kalaptartóra helyezett készülék pont azt bizonyítja, hogy védencem még a kísértést, és a bűn gyanúját is elakarta kerülni a nagy távolsággal.

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2016.04.30. 20:24:05

@enpera: Ja, megtaláltam a blog jelszómat :)

castroll 2016.05.24. 14:41:44

Kerékpárváz építést is vállalsz? :-)

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2016.05.24. 15:38:31

@castroll: és még léghajókosár fonását is igényeseknek. :)

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.05.24. 18:17:53

Esetleg fokker repülőgép építés? Vagy a ra1 hajó fonása? :)

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2016.05.24. 18:34:17

@enpera: éppen most ragasztom a tollakat az Ezeréves Sólyomra, majd ha végzek vele. :)

Untermensch4 2016.08.13. 10:06:18

@Car Mandiner: " Ja, megtaláltam a blog jelszómat :) "
Én meg nem tudom hány hónapja az ablakok újratelepítésénél elvesztettem a könyvjelzőket. Most hogy a régi gépet kevésbé régire cseréltem, megint. Ha furdancséknál nem szólsz hozzá a gépi lemezollóhoz akkor még most is töprengenék hogy találjak ide... :)

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2016.08.13. 17:45:14

@Untermensch4: Na, ezért is szólok néha hozzá valamihez :) Ez nem komoly, de az viszont igen, hogy néha majd százzal megugrik a lapletöltés, egy jól elhelyezett komment után. Olvastam a többi hozzászólásodat is, látom pótlod az elmaradást, lehet nekem is írnom kellene egy új posztot másfél hónap után, csak nem érek rá.

Untermensch4 2016.08.17. 17:27:44

@Car Mandiner: Jó munkához idő kell. Ennek hogy rég jártam erre az is az előnye hogy nekem most sok új poszt volt.
Noshát... izé. Így hogy már átrakták furdancsék a csettegős posztot újra feltört bennem az őrület (szerencsére főleg elméleti mert lusta is vagyok). Műszakira alkalmatlan szgk átépítése lassújárműnek illetve "egytengelyes kerti traktor a hozzá kapcsolt utánfutóval" (=rotakapa kordéval), utóbbi sebességváltóval, a hátramenet miatt... először azt gondoltam hogy kb 1,5km-re van itten egy közlekedési felügyelet és ott érdeklődök de korábban egyszer egy smkp-os kérdésen csúnyán leégette magát az egyik ügyintéző, így nem bízok bennük. Ezért alkalomadtán autószereléshez értő embereknek pendítem meg a témát. Most neked pendítem.

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2016.08.17. 17:53:23

@Untermensch4: mi is a kérdés? Lassú jármű építéshez, az illetékes hatóság ad információt, de itt már írtak erről: totalcar.hu/tanacsok/autojogasz/030318a/

Untermensch4 2016.08.17. 19:20:18

@Car Mandiner: Kösz a linket, az már látszik hogy esélytelen a dolog :)
Az alapötlet kb az volt hogy romos faros skoda kap egy 215-ös körüli (vszeg rotációs kapából való) motort, de ez a "(6) Lassú jármű összeépítés útján nem készülhet gépkocsialváz vagy karosszéria felhasználásával." alapján eleve tiltott dolog mert... még a végén lenne egy sokkal nagyobb menetteljesítménynél is biztonságos lassújárművünk, az meg hogy venné ki magát.
A kérdésem az lenne hogy valójában, a papírok varázsvilágán kívül az "autóba kiciócómotort" vagy a "sebváltót a kapába" a könnyebben kivitelezhető, szerelésileg, tárgyakkal, ohne papieren.
De holnap zaklatom közlekedési felügyelőéket is (hamá1 alapon megérdemlik, a sóhivataluk is benne van a sz@rkavarásban egy bizonyos "jogharmonizáció" kapcsán ami miatt találkozhatunk nagyon ideges nehézgép-kezelőkkel), hátha tudnak jót mondani.
Smkp kapcsán azt kérdeztem anno hogy ha egy 50ccm alatti, teljesítményazonos de nem típusazonos motort rakok bele akkor mi lesz? Annyit tudott válaszolni tétován hogy "háát... ha típusazonos motor akkor sztem nem kell műszaki vizsga" (nem ez volt a kérdés és egyébként se volt vala m.vizsgaköteles a smkp...).

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2016.08.17. 20:51:00

@Untermensch4: Kapa sebváltó észszerűbb, a kismotor könyvben meg annak idején az volt, hogy nem tehetsz át másik motort, mert nem azzal kapta meg a bizonyítványt. Büntettek is a körzetik a Simson motoros Rigáért, bár azok azért büntettek, amiért akartak.
süti beállítások módosítása