Mit tettem? Jaj, jaj! Ajaj...
Folyt. köv.
Én, mint "lemezlovas", műanyagoztam. Persze nem úgy, mint némelyik tébolyodott tévelme. Nem kentem a műgyantát sem kenyérre, (hmm, egy jó kevláros kenyér) sem a karosszéria rozsda által felzabált helyeire, hanem önálló dolgot hoztam létre. Kár, hogy nem így kellett volna, de így is lehet, ha nagyon muszáj. A muszáj nagy úr, úgy mint a szükség, az meg törvényt bont, így születnek fura dolgok.
Tehát készült egy takaró, de nem negatív formába kenve, hanem csak úgy felpacsmagolva a műszerfalra. Bár ez így nem igaz, hiszen azért elő kellett készíteni a felvitelt. Kialakításra került lemezből az árnyékoló rész (Mert az csak papírból létezik az eredeti műszerfalfedélen) majd fóliát ragasztottam a felületre. Ezután kentem fel a két réteg üvegszálas műgyantát.
Mivel ezzel a módszerrel kissé egyenetlen lesz a felület, felgitteltem.
Ragasztó felkenve, az egyik remek olvasóm által küldött szivacsos anyag előkészítve.
Itt már találkozott a két dolog, de sajnos volt egy-két pity-puty. A rendelkezésre álló ragasztó nagyon "hirtelen", a szivacs meg nem szakítás álló, tehát ha rossz helyre ragad, csak darabokban jön le. A beszorult levegő buborékokat simán kivágtam, az nem volt olyan érdekes. Na, de ebből tanutam. Tehát ez a ragasztó ide nem jó, így már a bőrt célszerű lenne mással feltenni, mert azzal is előfordulhat az, hogy nem tudom igazítani. Át is mentem a ragasztóellátó helyi kirendeltségébe, és felmértem a készletet. Ezek után visszaballagtam, és elővettem a nem megfelelő ragasztót, mert az még mindig jobb volt mint a nálunk beszerezhető. Vettem egy nagy levegőt, és felhúztam a bőrt.
A műszerek felett remek redőket sikerült kialakítani, pont olyan, mintha direkt lenne ilyen, mert van ám aki szereti a húzott bőrt. Bizony... bár én azt sosem értettem meg. Mondtam, hogy ez az első verzió, szívesen megpróbálom még egyszer, de a tulajt nem zavarta, akkor meg engem sem. Az viszont igaz, hogy a sok összetákolt eredeti borítás sokkal rosszabbul néz ki, (némelyiket nem tenném be az autómba) de úgy tűnik, valahogy ez a rész nem érdekli annyira a tulajokat, mert vígan visszateszik a szétrepedt, púpos, ragyás papír, műanyag kombinációt.
Lehet, hogy drága a pótdarab? Valamin spórolni kell, egy hat-hét milliós autón...