Breaking news! Vagy ahogy felénk mondják: bré king nyúz! Szóval a legfrissebb hír, hogy a sok kulimunka után akadt egy kis egyedi termelni való.
A menedzser bevállalt egy autót, ami ugye nem olyan furcsa, hiszen azokkal foglalkozunk. Aszondta', hogy három hét alatt meglehet csinálni, ért már hozzá annyira, hogy feltudja mérni. - Talán csak az ajtókat kellene újra gyártani, de a többi elfogadható.
Na, ez az ajtó.
Ez meg az autó...
Azt mondták, hogy egy Fiat Barchetta-ról van, szó, ami végül is igaz, mert maga a "barchetta" egy stílus, ami a szó eredeti jelentéséből kiindulva, csónakformájú, ablakkeret nélküli autók csoportját gyűjti maga alá. (Várjatok, ezt még egyszer elolvasom, mert körmönfontan fogalmaztam.)
Tehát, senki ne keressen a farán barchetta feliratot, mert azt egy későbbi autójára aggatta rá a Fiat, pedig az már nem is volt az, de ez meg itten nem is Fiat!
Ugyanis ezt egy szorgalmas fiatalember készítette darab lemezekből, a nagyobb műhely gyártmányának mintájára, egy Topolino alapjára. Azaz ez sem igaz! Bazta kutya fáját már na! Szóval az alváznak ahhoz az autóhoz már semmi köze.
Ezt már valaki más tolta alá.
Szemfüles olvasóim azonnal észrevehették, és felkiálthattak akaratlanul is - szétzavarva a legelésző teheneket - hogy, hát mi a szösz, hol van ebben a motor?
Ugyanis ez egy középmotoros versenyautó volt, mind az 500 köbcentijével! Vagyis nem ez, hanem az...
Ebbe már a mostani tulaj helyezte be a motort rakéta állásba, ami azt jelenti, hogy az egész jócskán lejt hátrafelé, amit én olajozási szempontból nem tartok egészségesnek, mert hát eredetileg nem így tervezték, és ki tudja, hogy lötyög a teknőben a kence, és ráadásul az eredeti kaszni kialakításán sem utal semmi arra, hogy billentve lett volna.
Ja, itt egy fotó az ajtóról,és a negyvenötösről, ami nem colt, hanem bakancs, és tényleg a lemezen taposok, nem előtte.
Szóval ennek a járgánynak a járművesítése lenne a három hetes projekt, mert ez így csak egy halom szar. Jaj, ez durván hangzott! Elnézést kérek, helyesbítek: Egy halom fos!
Miért keltem ki magamból? Nem is keltem ki, már valahogy megszoktam az ilyen tévedéseket. Miről is van szó?
Tessék:
Kicsomagoltuk, leégettük.
Ez az alja.
Behegesztett csomagtértető. Mindenütt darabka lemezek egymás hegyén, hátán.
Sárvédő a sárvédőn, szor' 2.
Biztos így fért a táskába a lemez.
Mindegy, rakhatnám még a sok képet (amik elég pocsék minőségűek, mert lemerült a masina, így telefonoztam) de felesleges.
Ez maradt: egy halom szemét. Új autót kell készíteni. Éljen! Csaphatnék a levegőbe, de sajnos már megint alkalmazkodnom kell, és ez a méreg. Csinálhatnék egy gyönyörű, igazi barchettát, de nem lehet, mert nagyjából úgy kell kinézni, mint amit hoztak. Ekkora ökörséget. Lehetne szépet gyártani, de nem! Le kell másolnom azt a rosszul másolt valamit, amin még olyan szükségmegoldások is voltak, mint például a motorháztető, mely még köszönő viszonyban sincs a példával, mert az ilyesmi volt:
Azért van egy árnyalatnyi különbség!
A tisztesség kedvéért, viszont el kell mondanom, hogy a hozzánk került szerkezet alkotója nem csak egy tőgyről táplálkozott ihlettel, így azt is mondhatnám a művére, hogy igazán egyedi, de szerintem jobban fedi a valóságot a ronda, vagy a rusnya szó.
Ráadásul elég gyengére sikeredett a kaszni, több helyen utólagosan erősítgették, sőt az ajtót is újra szabták, mert nem fért be rajta a lábuk.
Na, de ez már a múlt. Itt a jelen, és ebben a jelenben nekem kell valami jót alkotnom az alapanyagokból. Tehát kaptam két ülést, hogy azoknak kellene belemenni, ráadásul sínen csúsztatva, vagyis állíthatóan. Ez az egyes bukta, mert ami nem megy be, az nem megy be, kivéve, ha nem lesz olyan a kaszni, mint volt.
Aztán kaptam még Topolino padlólemezeket, amiknek a felét le kellett vágnom.
Jaj! Majd elfelejtettem! Tegyem lejjebb a kasznit! Nem, ne ültessem le a futóművet, hanem a kasznit tegyem lejjebb! Hámá hogye? Kiesik belőle az ember, ha az ülés az alvázon marad, a kasznit meg lejjebb teszem. Ott van feljebb a hónaljas kép, annyi az egész autó, mint az ajtó, meg még öt centi. Talán vágjam ki az alváz közepét, és engedjem le az egészet? Micsoda hülyeség... Hogy? Ja, hogy úgy jó lesz? Bakker...
Okés. Motor előtt, ülés után átszabtam az alvázat, így öt centivel jött minden lejjebb. Még így is 21 centiméter a has magasság borítás nélkül. Állítólag ezekkel a rugókkal három centinél többet nem enged össze, még terhelve sem. Amúgy az alváz állapota kritikán aluli. Javasolnám, hogy ha összeáll a gép, gyártsanak hozzá egy másikat, ugyanis az alváz javítását már a tulaj vállalta.
Ami azért ezt a pedál felszerelést elnézve érdekes lesz. Nem tudom, hogy miért fűzte át rajta a kipufogót, lehet fázós a lába. Szerintem jobb lesz, ha majd én elviszem valamerre a csövet, meg a pedáloknak is keresek másik helyet, mert azok ott semmiféleképpen nem lesznek jók.
Addig is jól szórakozok. Nagyon nehéz betömni az állítható üléseket, úgy, hogy a kaszni külső karaktere is megmaradjon, vagyis, hogy továbbra is rettenetesen csúnya legyen. Továbbra sem békültem ki azzal a randa motorháztetővel, bár van amin jól néz ki:
Bár ez is csak hasonló.
Azért majd a legvégén kíváncsi leszek az irányzatra, ugyanis a barchettások kétfelé hajlanak.
Egyszer,
kétszer. Ugye nem kell magyarázni?