Autóépítés

Reviczki Róbert alias Car Mandiner

A hurka ünnepe

2014. május 06. 20:26 - Car Mandiner

Régebben mesélték az etnikás' fickót, aki kivonult a többiekkel hurkát és kenyeret követelni, de amikor megtudta, hogy munkát és kenyeret a rendes jelszó, lelépett. Azóta tudom, hogy a műhelyszomszédok is a hurka ünnepét ülik... meg a kolbászét... meg az oldalasét...

Mindenesetre még nem volt annyira régen Május egyseje', hogy ne emlékezhetnék meg én is egy pár sorban az utakon hősködő munkásokról.

Már megemlékeztem az útkaparókról, akik a kis táblatartójukra akasztott jelzésekkel felvértezve úgy kalimpálnak az éppen munkatűz alá vett útszakaszon, hogy életveszély mellettük elhaladni. Az útpadkáról féktávolságon belül kiugró munkagép sofőrje faarccal úgy mutat a lapátos embert ábrázoló táblára, mint a Halálos fegyver című film Dél-Afrikába valósi diplomatája az igazolványára. Szerinte neki mindenre joga van, mert a tábla feljogosítja a mindenkivel szembeni elsőbbségre, és arra is, hogy átemelje a megrakott markolókanalat az arra haladó személygépkocsi felett, hiszen ő dolgozik. Ja, véletlenül beütötte a csomagtartófedelet? Ki gondolta volna, hogy a traktor másik végén is van egy olyan biz-basz, amivel földet lehet egyengetni, és ez érdekes módon az autót is egyengeti. - Benne van a pakliban. - mondja, de valószínűleg nem veregette meg a főnök a vállát a 300000 Forintos számla láttán, amibe a javítás került a vétlen autósnak.

Ezek után már szinte nevetséges megemlíteni az utak állandó munkásait a buszsofőröket. Na, ők azok akik igen magasról szarnak másokra. Először is a menetrend szent! Ez felülír mindent. Alárendelt útról kivágni a forgalomba, majd a főútvonalon 60-nall feltartani a kilométeres autósort egy jó buli. Kikerülni az útakadályt úgy, hogy a szembejövő az útpadkára sodródva kapjon szívinfarktus, vagy éppen az úttest teljes terjedelmét igénybe venni a minimális kis egyenetlenségek kerülgetése közben úgy, hogy mögöttük több autó is araszol, szintén természetes. Ja, és a STOP tábla? Az mi az?

Látott  már valaki kukásautót? Persze. Mindenhol úgy közlekednek a szűk utca közepén, hogy nem lehet mellettük elmenni, bár ha csak egy sávot venne igénybe akkor lenne mellette hely? Nagyon rossz lenne nekik utat biztosítani azoknak a mocskos, aljas semmirekellőknek, akik nem dolgoznak, csak autózgatnak?

És a vízművesek? Felbontanak egy sávot, és a gödör melletti szabad sávban pakolásznak a teherautóról, mert a kétemberes, robbanómotoros szivattyú olyan nehéz, hogy a zsebre tett kézzel gödöralját bámulásban edződött szakik nem bírnak vele öt lépéssel többet megtenni. Aztán meg elkezdenek beszélgetni a sofőrrel, mert a tegnapi futballmeccs olyan hihetetlen eredménnyel zárult, hogy csak na. Az a sok szemét autós meg dudál, mert menne! Hogy lehet ilyen körülmények közt értelmes munkát végezni? Hiszen ők dolgoznak! 

Végül a legfrissebb kedvenc, az emelőkosaras villamosságszerelő. Autójával szintén a szűk utca közepén halad. Vagy kukás volt előtte, vagy annyira nem lát már, hogy az út jobb feléről nem észleli a keresett villanyoszlopot. Nem zavarja, hogy mögötte több autó halad az ő 20 kilométeres tempójával. Mindez még semmi! Megleli a keresett póznát. Erre ott ahol van, az út közepén megáll, és kiszállva felszólítja a mögötte állókat, hogy na most akkor ki lehet őt kerülni a szomszéd utcákon keresztül! Egy páran nagyon csúnyán néztek rá, erre megsértődve félreállt addig, míg elhaladtak mellette.

Tehát szeressük őket, hiszen ők értünk dolgoznak szeretetből, míg mi ingyen, és bérmentve élvezzük az áldásos tevékenységük gyümölcsét. Ezért megkérném azon ismerősömet is, aki egy hatalmas, éles vasdarabbal (kard) a kocsijában jár, hogy csak az eszköz lapjával inzultálja a szerinte hülye köcsögöket!

 

 

 

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kaszni.blog.hu/api/trackback/id/tr696127950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pityubácsi 2014.05.06. 21:08:45

itt, a nagyfaluban nincs ilyen gond.
vagy megnevelődtek a dolgozó népek vagy nem tudom.

bár múltkor a sáv közepére kibaszott bólyából kettőt is elvittem, mert miért ne.

arthur877 2014.05.06. 21:10:34

16 évig taxiztam Pesten. Ezek mind megvoltak sokszor is, tudom miről beszélsz... :D

1kutya 2014.05.06. 21:15:03

anno úgy 2 éve a majdnem vadiúj kaskáj úgy szenvedte el első sérülését, hogy a Nyíl utcán az éppen a kordont felszedő "szakmunkás" a vállára vetett alomónium táblával fordult egyet és majdnem kiverte vele az első szélvédőt - szerencsére csak az A oszlopot kapta, de 50-es tempónál az sem tyúkfing! feleségem megállni sem tudott, mivel úgy 50 autó jött utána, így aztán van egy makulátlan autóm, banán alakú A oszloppal...

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.05.06. 21:18:18

@Pityubácsi: @arthur877: Na, most akkor ki hazudik? :)
@Pityubácsi: jó is a bója otthonra, bár egy palinak a kerti árnyékszékig útszéljelzővel volt kirakva az út, azért az menőbb. Amúgy meg errefelé sokkal kevesebb az olyan, aki szájon vágná őket, a nagyvárosban meg sosem lehet tudni.
@arthur: csodálkoztam is volna, ha nem találkoztál volna ilyenekkel. :)

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.05.06. 21:22:46

@1kutya: "Benne van a pakliban" "Ahol fát vágnak, ott hullik a forgács"
Vagy ez nem vigasztal?

Imi36 2014.05.06. 21:49:44

A buszos részt be kellene keretezni, és minden buszsofőrnek adni egyet! Szóról szóra, ahogy írtad! Kibaszott idegesítőek!!! És nem azért, mert kijönnek és KORMOT OKÁDNAK (a környezetvédelmi vizsgálat vajonmi??), aztán szépen beállnak a kényelmes 50-re, mondjuk a Ferihegyi(vagy Lisztferenci?)gyorsforgalmin. Ilyenkor szó szerint meg tudok bolondulni!!! Beszarás, ahogy leírom is már felbasztam magamat!

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.05.06. 22:00:51

@Imi36: Én csak a "zöldkártyások"-nak hívom őket. Egy kaptatón egy diesel sem húz olyan fekete felhőt, mint egy busz. Ja, hogy ez a közszolgálat?

Imi36 2014.05.06. 22:03:38

@Car Mandiner: Egy stadion árából pedig lehetett volna venni 1-2 normális buszt Budapestre(is), de ebben inkább bele se menjünk.

erdomester 2014.05.06. 22:10:16

Nagyon jó felsorolás, majdnem teljes. A közút(félre)kezelők narancsbőrben pompázó Transportereit, illetve azok villámkezű, nehézlábú pilótáit kihagytad, szerintem csak feledékenységből.
Többször elgondolkoztam már azon - volt rá időm, miközben negyvennel battyogtunk a szigorúan órabérben díjazott elvtárs után - hogy ha lekapnék menet közben egy csákányt a szekér oldaláról, előresétálnék és addig ütném vele a világba és a mögötte feltorlódó 2-3 kilométeres kocsisorban araszolni kénytelen autósok fejére nagyívben beleszaró kollégát, amíg életjelt ad magáról, az vajon közfeladatot ellátó személy elleni súlyos testi sértés lenne vagy csak simán önvédelem.
Miért, kérdem én, miért nem tudnak egy olyan naprakész kátyupipálós űrlapot kitalálni nekik, amit ne adj isten, hetvennél is tudnak ikszelni, hogy megvan-e még mind, ami már a múlt héten is megvolt?!

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.05.06. 22:13:06

@Imi36: ez megy minden szinten, a szórakozásra van pénz. Fizetem az útadót", út meg nincs. Önkormányzat azt mondja nincs rá keret, erre rá két hétre akkora szüreti mulatságot tartanak, hogy annak az árából le lehetne aszfaltozni két utcát is.

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.05.06. 22:23:33

@erdomester: Sajnos már a gyerekeimnek is mondtam, maikor a paraszt buszsofőrre panaszkodtak, hogy sajnos már meg sem lehet őket verni, mert közfeladatos'... de ha megmutatják ki az, szívesen megvárom a kocsma előtt :)
Valóban csak feledékeny voltam, bár ebbe főleg az játszott közre, hogy felénk oly ritkán járnak, de akkor is minek. A barmok a múltkor a problémás útkereszteződés elé kietették a főútvonalra a táblát, hogy én haladok védett útvonalon, holott nem is én hajtok ki a mellékútról jövő elé.
Viszont akkor egészítsük ki a sorozatot a rend éber őreivel is, akik lakott területen 40-nel bandukolnak, és senki nem meri őket megelőzni. A múltkor Hatvantól, Kerekharaszt végéig megyek hatvannal a sor végén. Na, mondom mifasom! Kidugom az orrom, hát elől egy rendőr. Gondoltam egy életem, egy halálom, ha már lendületben vagyok megyek. Megelőzöm a karavánt, erre mindenki utánam. Pöcs népek vannak, hallod-e.

1kutya 2014.05.06. 22:49:33

@1kutya: mint erdészt sajnos nem ;)

arthur877 2014.05.07. 06:20:15

@Imi36: A Felcsútiból a fél BKV buszparkja kicserélődhetett volna vadiújra, vagy az egész pár éves jó állapotú használtra...

castroll 2014.05.07. 12:27:24

@arthur877: Fájdalomdíjként, hogy nem lett stadionjuk, kaphattak volna egy közvetlen, saját BKV járatot. Mondjuk Stadionok végállomással!

BONTYCar 2014.05.11. 22:47:22

@Imi36:
"...És nem azért, mert kijönnek és KORMOT OKÁDNAK (a környezetvédelmi vizsgálat vajonmi??), aztán szépen beállnak a kényelmes 50-re, mondjuk a Ferihegyi(vagy Lisztferenci?)gyorsforgalmin..."

Neked gyorsforgalmi a BKV-snak szigorű 50 km/h. BKV belső szigorítás, autópályán sem mehetsz 60 fölé. Most, hogy bennük van a futár, még trafi sem kell, ugyanis a BKK-s asztal mögül pár kattintással látja, hogy mennyivel mész, és jön a levél már 51-nél is és irány a szőnyegszéle.(Sajnos) Bár egy két busz nem is menne följebb... :)
ZK és műszaki garázson belül megy, ez elmond mindent szerintem... :(
Hidd el mi is örülnénk, új vagy újabb buszoknak, de ez van, ezt kell szeretni. Hidd el ég a pofám a füstőlő buszom miatt, a belvárosban, de mit kéne csinálnom??? A családot el kell tartani, a számlákat fizetni kell...
Ha ezen felb@szod magad, Te is olyan lehetsz, mint haverom. Ha beül a volán mögé, mindenki ellene van, mindenki direkt előtte megy lassan, minden direkt ellene történik. Pár kilométer vezetés egy egész hadviselés számára. Nagyon szoktam sajnálni szegényt, mindig agyvérzés közelébe kerül mire megérkezik valahova. :)

Nekem annó az oktatóm azt mondta, 3 kocsi a varázsszám. Soha nem tolakszom, megállok és indexelek lelkesen. Általában működik, és az estek 90%-ban a harmadik autó beenged.

Egyébként furcsán változott a világ. A kisemberek egyenesen sértésnek veszik, ha be akar jönni elé a busz, sőt 20 centire autózik az előtte haladó mögött csak oda ne férj. Ellenben kb. 3-4 éve a nagy autókkal közlekedők (BMW, Merci, Porsche!!) engednek be még akár állóra fékezve is! Régen pont fordítva ment.

De itt megemlékezhetnék, a féktáv alatt bevágó, kikanyarodó autósokról (igen a TAXIsokról is) akik, szintén semmibe veszik a szabályokat és nem foglalkoznak a körülöttük autózókkal. És nem kevés van, rengeteg!!!

@Car Mandiner:

Nem a menetrend a szent, hanem itt pesten az a 6-8 perc, amit két kanyar közt kapsz, ha ne adj isten meg kell fordulni, hogy treffre állj már csak 4-5, ami alatt még esetleg pössentened is kell, vagy gyorsan elnyomsz egy cigít és persze az utas is elvárja, hogy azonnal állj be a megállóba is ahogy elment az előző busz...

Ez sem olyan egyszerű élet, nem csak vezetgetés...

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.05.12. 07:08:26

@BONTYCar: tudom, hogy nem rózsás az életetek ott a nagyvárosban, de itt a vidéki helyközi kollégáitok a mindenség urai. Munkába járás közben, éveken keresztül szívatnak. Amint írtam, stop táblánál kivágnak fékezésre kényszerítve, úgy, hogy mögöttem senki nem jön és még minden amit írtam. Persze van jó példa is, de a sok keserű tapasztalat túl tesz rajta.

Untermensch4 2014.05.27. 19:44:37

@Car Mandiner: néhai atyám több mint tíz évig volt vidéki helyijáratos buszsofőr. mondott meredek dolgokat a közlekedésről (buszvezetőkről is). ha mutatkozik érdeklődés a műértő közönség részéről, anekdotázgatok majd...

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.05.27. 20:00:07

@Untermensch4: remélem nem ő volt az, aki az első megállónál betolt egy nagyfröccsöt, aztán meg tett egy kis kitérőt, mert a disznyónak ennyi kellett annyi. (enni kellett adni):)

Untermensch4 2014.05.27. 20:42:25

@Car Mandiner: nem, ő sörözött de szigorúan munkaidőn kívül. mondjuk jóval a buszozás előtt foglalkozott sertéstenyésztéssel is de háztájinál durvább léptékben. ő inkább az volt aki az általad említettekhez hasonlóknak amikor kitört rajtuk a menőzés (merhogy a kapáláshoz képest a buszvezetés egy nyakkendős "úri" szakma) mondta hogy. "ez nem szakma csak foglalkozás." :)

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.05.27. 20:55:05

@Untermensch4: "ez nem szakma csak foglalkozás."
okos ember volt édesapád :)

Untermensch4 2014.05.27. 21:48:52

@Car Mandiner: a tőle kapott elméleti kiképzés eddig egy gyerek (ami biztos)és legalább egy kerékpáros életét mentette meg (már amennyire oda tudok figyelni a számolásra vezetés közben) :)
mostanában az asszonynak adagolom a (közlekedési)tudást és a gondolkodásmódot. kicsit olyan flash mint a "colors" c.film vége (az "urh" sz@r szinkronja nélkül). már ha láttad a filmet...

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.05.27. 23:01:15

@Untermensch4: látni láttam, de ennyi amire emlékszem belőle :)
süti beállítások módosítása