Autóépítés

Reviczki Róbert alias Car Mandiner

Vigyázz, a szarvas alacsonyan repül!

2014. május 11. 19:10 - Car Mandiner

Valamelyik nap hallgattam a reggeli rádióműsort, ahol két műsorvezető elmélkedett azon, hogy mettől, meddig érvényes a vadveszélyre figyelmeztető tábla hatálya.

A B. fedőnevű feltette a kérdést, hogy ha ki van téve egy szarvasos tábla, és alatta az 5 kilométer kiegészítés, akkor Ő neki számolni kell a métereket, hogy tudja mikor ér véget a veszély, vagy van-e valami feloldása a hatálynak?

Jött hamar az okosító SMS: a jobbos kereszteződés feloldja!

Ezen úgy elgondolkodtam. Először is miért van jobbos útkereszteződés? A kereszt egy olyan dolog, amit mindenki ismer. Nem kell tovább elemezni tudjuk miről van szó. Na, most ha egy vonalhoz csatlakozik valami egy irányból, akkor az, hogy néz ki? I-- valahogy így (nem tudom jobban rajzolni), meg Y így. Szerintem nem kereszt egyik sem, mert az ilyesmi: +. Jól tudom, hogy van a KRESZ-ben: "Útkereszteződés: két vagy több útnak azonos szintben való kereszteződése, egymásba torkollása, illetőleg elágazása." Tehát, ha már valahogy értelmezzem, akkor azt úgy tenném, hogy TÖBB út egymásba torkolása, illetőleg elágazása. Ezek már hasonlíthatnak egy torz kereszthez, de az Y elágazás nem kereszt, így nem lehet jobbos, sem balos.

Na, miután így megkerestem a kákán (kakán) a csomót, és meg is leltem, tovább léptem a megdöbbenés felé:

Jogosítvánnyal rendelkező emberek nem tudják, hogy a tábla hatályát bármilyen betorkolló út feloldja, legyen az bármilyen irányú, hiszen ha valaki arról az útról hajt fel a másikra, az nem fogja tudni, hogy egy kilométerre milyen tábla volt kirakva a másik úton, de még azt is megkockáztatnám, hogy a száz méterre levőről sem tud. Valami rémlett az SMS írónak a kereszteződés feloldó hatályáról, meg a jobb kéz szabályról, és összemosta.

Talán az ilyen emberek vannak úgy, hogy biztos, ami biztos, a kirakott hatvanas tábla után még két kilométerre is hatvannal mennek, pedig régen elhagyták azt a betorkolló utat, ami miatt kitették a sebességkorlátozó táblát, de az balos volt.

Mindezek által feltüzelve felteszem a kérdést: - Ha én jövök erről (nem amarról) és megállok keresztanyámék házánál, és onnét visszajövök emerre, akkor én nem láthattam azt a táblát, ami keresztanyámék házán túl van, mégis számon kérik rajtam. HÁMÉ?

Vagy ha megyek mint állat, és megelőzöm azt a bazi nagy kamiont, ami kitakarja előlem még a Mátrát is, akkor  az is könnyen elképzelhető, hogy az előzés kezdetekor nem fogom tőle látni az út azon szakaszára érvényes táblát. Tessék csak belegondolni, ugye lehetséges? Aki nem tud belegondolni, annak elárulom, előfordulhat.

kresz1.pngVegyük innét a szituációt, de ha előbbről vesszük is, akkor sem látjuk a táblát. Ha képzeletben hátramozgatjuk a járműveket jelképező kockákat, víve a szemsugarat ábrázoló zöld vonalat, folyamatosan a kamion takarásában fog lenni. (Csinálhattam volna egy mozgó ábrát, de lusta vagyok.)

kresz2.pngViszont amikor előzni kezdünk... nos akkor sem látjuk.

Ezek után felteszem a kérdést, miért akart megbüntetni a rendőr egy olyan helyen, ahol átmenetileg volt kihelyezve az előzni tilos tábla, útburkolati kiegészítés nélkül. (Záróvonal)

Persze amikor az asszony zokogásban tört ki, nagyanyám meg letérdelt elé, és a lábát kezdte el csókolgatni, anyám meg megszaggatta a haját, és murvát szórt a fejére, (mármint a sajátjára) elengedett a biztos úr, instálom a kezeit.

 

 

 

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kaszni.blog.hu/api/trackback/id/tr476152218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pityubácsi 2014.05.11. 20:29:20

a kamionos táblakitakarós dolgot hótt lesz*rja a szerv, ezzel ne is próbálkozz!

van nekem is egy trükkös kérdésem:
mész a faluban, ki van téve egy 30-as tábla, majd 50 méter múlva a faluvége tábla. (kereszteződés nincs)
mennyivel mehetsz a faluvége tábla után?
- 30
- 90
- 250, mert ott szabályoz le a bmw

1kutya 2014.05.11. 21:06:11

@Pityubácsi: @Car Mandiner: nekem simán cé, már csak a bmw hiányzik :-DDD

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.05.11. 21:12:42

@1kutya: nekem is megvan már a W, meg a c, de a bm-nél más van :)

NBE 2014.05.11. 21:16:15

Azt hittem, arról lesz szó, hogy a szarvasok tudnak-e olvasni.
De így is remek. :)

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.05.11. 21:21:12

@NBE: az lesz a következő poszt, aztán meg arról értekezünk, hogy tud-e a varjú víz alatt repülni. :)

Rocko- 2014.05.11. 22:09:58

"A B. fedőnevű feltette a kérdést, hogy ha ki van téve egy szarvasos tábla, és alatta az 5 kilométer kiegészítés, akkor Ő neki számolni kell a métereket, hogy tudja mikor ér véget a veszély, vagy van-e valami feloldása a hatálynak?"
oszt a szarvas számolja-é a kilométereket?

Pityubácsi 2014.05.11. 22:18:43

pár éve a az egyik barátom elütött egy őzet esztergomból hazafelé jövet (mögötte mentem).
volt a szarvasos tábla után egy mezőgazdasági út, de ez nem hatotta meg a szervet.
azon kívül, hogy az autója kuka lett, még meg is büntették valami szemmel látható összegre.

utólag, amikor már mindenki okos, az lett volna a legjobb, ha bepakoljuk a jószágot a csomagtartóba és kussolunk róla.

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.05.11. 22:19:52

@Rocko-: A szarvas a beépített GPS-ére hagyatkozik, és ha mégis a hatályon túl gázoltatja el magát, minden vagyonát a gázolóra hagyja.

Rocko- 2014.05.11. 22:22:16

@Car Mandiner: akkor ügyelni kell, hogy az ember aranyszarvast üssön el.

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.05.11. 22:26:43

@Pityubácsi: egyik srác elütött egy nyulat, a haverok hátramentek, hogy beteszik a csomagtartóba, de nem tették, csak azt mondták a sofőrnek. Nem sokára igazoltatták őket. A nyissa ki a csomagtartót felszólításra a gyerek csak dadogott és majdnem ríva fakadt. Esküdözött, hogy nem tehet róla, és térdre borult.

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.05.11. 22:27:30

@Rocko-: én csak aranyfácánt ütöttem el, de tíz üveg után már nem vezettem :)

1kutya 2014.05.11. 23:27:55

@Car Mandiner: a bm már beolvadt az im-be, ennek ellenére pár ezren kurva rosszul érzik magukat odabent a rácson túl :-DDD

Szkotti 2014.05.12. 11:05:29

Városunk mellett van egy párházas településke, az egyszerűség kedvéért hívjuk Simagöröngyöspusztának.
Az egyik irányból megközelítve a települést, helyiségnévtábla, és 50-es tábla van kint.
A másik irányból meg egy zöld alapon fehérbetűs közigazgatási terület kezdete tábla.
Namármost, mikor arrafelé ingáztam, mindig vártam a percet, mikor majd a trafizó szervek leintenek 90-nel Simagörönygöspuszta közepén, hogy ezt így hogy? Én meg majd jól felteszem nekik a kérdést, hogy közigazgatási terület-tábla vajon kötelez-e sebességkorlátozásra? Nem? Akkor viszlá'.
De persze nem történt ilyen...

erdomester 2014.05.12. 13:04:50

Engem nemrég világosított fel valaki, hogy állítólag pár éve már lakott területen ötvennel kéne menni... de ilyen szóbeszédekre nem adunk.
Rádiót nem hallgatok kocsiban, sőt, nem is szereltem be, nem vonják el ilyen mindenféle B-k a figyelmem az összes többi közlekedő legyőzéséről.
A skalpokat a bal első ajtóra karcolom fel, külön az állatokat, külön az autósokat.

erdomester 2014.05.12. 13:07:52

Bocsánat, a rajzok igencsak lenyűgöztek, elfelejtettem megdicsérni. :)

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.05.12. 17:15:21

@erdomester: Nem gondoltam volna, hogy ilyen veterán autód van, az enyémre magától felkarcolódik a biciklis skalpja, csak a vért kell lemosni. Nekem az állatok két sorba vannak címkézve. Alul az autósok, felül a gyalogosok.
A rajzokat illetően most már örülök, hogy nem csaptam össze két perc alatt. Mondtam magamnak: - Ember! (mert az vagyok) Legyél igényes, hátha betéved egy műértő!
És láss csodát, tényleg! Most már nem sajnálom azt az öt percet amit eltöltöttem vele. :)

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.05.12. 17:28:51

@1kutya: már csak az a kérdés, hogy a rács melyik oldalán, érzik rosszul magukat többen. :)

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.05.12. 17:31:17

@Szkotti: Nálunk is van hasonló Hangoscsendpusztán. Egyik oldalról végig hatvan, a másik oldal meg ami belefér, de inkább kilencven. Sokáig agyaltam a megoldáson. Végül arra jutottam, hogy nincs értelme, sem magyarázata a dolognak.

erdomester 2014.05.13. 09:22:49

@Car Mandiner: ááá, nem veterán, még csak huszonnégy éves múlt. Arra azonban gondosan vigyázok, hogy a fék- és kormányszervek ne működjenek, mert különben rontanák a találati arányt.

Hiába, a modern technika... ezekben a mai csúcsgépekben már tömegmérős, alakfelismerős, gps-es rendszer van a motorháztetőbe építve, 98%-os pontossággal állapítja meg a letarolt ellenfél jellegét, súlyát, becsapódási irányát, automatikusan rögzíti az adatokat és tölti fel a Street Fight Hall of Fame ranglistájára. Gombnyomásra bármikor előhívható a gps-re, akár a HUD-ra is ki lehet vetíteni. Na, nekem ezt még kézzel kell.

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.05.13. 17:32:30

@erdomester: akkor most ellen frekvenciás, menetzajelnyomó, és antigravitációs fénygörbítő álcarendszer működik-e benne? Mert ha igen azt nem használhatod párzási időszakban!
süti beállítások módosítása