Autóépítés

Reviczki Róbert alias Car Mandiner

Hátra arc!

2014. június 10. 23:24 - Car Mandiner

Hátra arc, de hiába! Némelyik autóból szinte csak lőrésnyi helyen kukucskálhatunk hátra tolatáskor, és ez bizony igen kevés egy biztonságos manőver végrehajtásához. Sajnos a tolatókamera még nem szériafelszerelés, ennek ellenére a felelősség a miénk, és nem az autógyáraké. Az én autómban is hiába csavargatom a nyakam, csak a vastag oszlopok, és fejtámlák erdejét látom. Tükörből érdekes mód több teret be tudok fogni,  de ez nem elég, egy oszlop, vagy akár egy gyalogos is el tud veszni benne, és el is veszik. Akár mi miatt is lökünk fel valakit, akkor is nekünk kell el vinni a balhét, hiszen mondjuk egy parkolóban a gyalogosnak van elsőbbsége, és kész. Kár erről elmélkedni, ezért be is fejezem ezt a témát... azaz mégsem. Azért lenne egy kérdésem. Szóval azokban az autókban, amiken az ablakok csak dizájn elemek, vagy éppenséggel csak azért vannak, hogy a kalaptartóra helyezett cserepes muskátli ne vesszen ki a fényhiány miatt, ott az az egyetlen célravezető vezetéstechnika, hogy lassan megyünk. Tehát általában olyan tempóban csorgok hátrafelé, hogy egy nyálka hiányban szenvedő csiga, vagy egy hónaljmankós mezei pocok is tovább tudjon állni. Nem szabad átesni a ló másik felére, mint a múltkori dobozos teherautós kolléga, aki a csipogó lámpás járművével, jött húsz centit, majd megállt, majd megint jött, majd megint megállt, hogy minden hadirokkant el tudjon menekülni az útjából. Ugyanis egy másik türelmetlen autóstársunk idegbajt kapott mellette, és csikorgó kerekekkel kerülte ki. Tehát meg kell találni az arany középutat, ami mindenkinek jó. Én azt gondoltam, jól csinálom, de egy érdekes dologra kellett felfigyelnem. Szóval óvatoskodom hátrafelé, de a gyalogos valami miatt átalakul valami furcsa fajjá, ami képes pontosan a holttérben mozogni, belépni az autó mögé, és ha zavarja őt a jármű, akkor nem kitér, vagy megáll, hanem verni, vagy rúgni kezdi a karosszériát.

Egyszer lefordultam egy utcába, ahol egy kisfiú menekült le a háromkerekűjével az útról, olyan sietve, hogy felbukott. Okos anyukája rászólt: - Ne rohanj! Azért van az autón kormány, meg fék, hogy kikerüljön!

Gondolom a járműt nem vezető gyalogos is hasonlóan gondolkodik, sőt abban a tévhitben van, hogyha ő látja az autót, az autó is látja őt. Ez biztosan így s lenne, ha ez a Verdák című animációs film lenne, nem a valós élet. Bár elsőbbségük teljes tudatában állnak nyugodtan a feléjük haladó autó mögé, de kérdem én: - Megnyugtatja-e őket a kórházi ágyon a tudat, hogy a szabály szerint...

És aki amúgy vezet? Az miért lesz néha furcsa? Tolatok ki a bevásárlóközpont mini autókra tervezett helyéről, egy uszály nagyságú batárral. Szükségem lenne a teljes helyre,  hogy ki tudjak fordulni, de egy autónyi ember fagyizik a kocsijuk mögött, tehát valószínűleg a sofőr is ott nyal. Lassan próbálkozok, hátha félrelépnek, de nem. Szúrós szemmel néznek, nyalnak, és morognak. Vajon miről folyik a szó? - Vigyázz, neked jön! - Nem jön, mert bele rúgok!

Érdekes, én még soha nem alkalmaztam ezt a felénk egyre divatosabb autózörgetést. Én olyan hülye vagyok, hogy elengedem a szerencsétlenkedő parkolót, vagy félre állok, ha nem biztos, hogy lát, sőt ha lát akkor is. Olyan dolog ez, minthogy a járdán közlekedők nem mennek egymásnak. Na, mindegy, én is szoktam lábon közlekedni, majd kipróbálom. Megállok a parkolóban tököt vakarászni, és ha valaki tolat, majd csapdosom a csomagtértetőt: - Hej, hej hej! Hó, hó hó!

Biztosan jó buli, ha már egyre többen rászoknak, ha meg eltöri a lábam, majd jól megfingatom!

 

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kaszni.blog.hu/api/trackback/id/tr626294095

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2014.06.11. 07:05:10

"tolatókamera még nem szériafelszerelés"
2018.

"hogyha ő látja az autót, az autó is látja őt."
noja, az autó nem látja őt, az autó egy gép. a gépet pedig ember vezeti. :)

"Lassan próbálkozok, hátha félrelépnek, de nem."
életösztön nélküli egoista aranyhalak.
súlyos társadalmi probléma ez.

Pityubácsi 2014.06.11. 07:08:18

tolatni csak szépen, határozottan.
ha látszódik az elszántság, úgyis arrébb mennek.

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.06.11. 09:09:58

@Rocko-: 18tól is az új autókba szerelik és az új nálunk ritka.
Gyerekek ruházzák fel személyiséggel az autót... hittem régen, de ahogy közlekedik nehåny ember, azt gondolják lát az autó.

Szkotti 2014.06.11. 09:10:03

"Én olyan hülye vagyok, hogy elengedem a szerencsétlenkedő parkolót, vagy félre állok, ha nem biztos, hogy lát, sőt ha lát akkor is."

Hovatovább én már olyat is elkövettem gyalogosként, hogy integettem, hogy "gyeremég-gyeregyere-gyeremég-ájjámegnézmegmicsinátá".
Najó, az utolsót nyilván csak poénból.

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.06.11. 09:29:12

@Pityubácsi: tolatást segítő felszerelés: hangos kipuf. , füstölő csikorgó gumi, mélynyomó

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.06.11. 09:30:58

@Szkotti: gyere gyere állj gyere állj gyere :)

Rocko- 2014.06.11. 09:45:57

@Car Mandiner: "Gyerekek ruházzák fel személyiséggel az autót."
itt tarta az értelmi szint.
*és ezek szavazhatnak és autót vezethetnek.*

Szkotti 2014.06.11. 11:24:11

@Car Mandiner: azaz + "...igyá valamit."

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.06.11. 15:35:45

@Rocko-: roma megáll a rokkantban. Rászólnak, hogy mi van ki írva. Válasz: - Nem tudunk mi olvasni.
@Szkotti: :)

Pityubácsi 2014.06.11. 16:04:31

@Car Mandiner: "tolatást segítő felszerelés: hangos kipuf. , füstölő csikorgó gumi, mélynyomó"
na látod, megy ez neked :)

említettem már a barátomat, aki szigorúan 50-nel közlekedik, aztán állandóan telibeverik.
én meg vadállat módjára, aztán rettegnek tőlem.
(nagy, sötét színű autóm van) :)

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.06.11. 16:36:30

@Pityubácsi: említettem már, amikor még nagyon paraszt vótam, megálltam a zebránál. Errő is gyöttek, arró is gyöttek a gyalogok, oszt ott kezelgettek egymással, meg újságot olvastak az úttesten. Erre egy nagy gáz a tyuning Zsigulinak, ki a puklung, füstőt a kerék, meg visított, mint a válsztási malac, de az autó nem ment sehova, csak rázta a farát, mint Örzse a bálba. Na, csak úgy ugrottak félre a népek előlem, hogy öröm volt nézni. Szóval így kell udvariasságot ki erőszakolni.

Amúgy nem is tudtam, hogy halottszállítóval jársz :)

Untermensch4 2014.06.17. 18:40:19

saját megfigyelésem (nem reprezentatív): bevásárlóközpont parkolójában és buszpályaudvaron az életösztön szendereg az emberben. a "zebra" más, ott az egó nyomja el de ezért cserébe legalább a méltányolható mihamarabbi átkelés szándéka megvan. a buszpályaudvart kicsit kifejteném (szemléltetésnek): járdával párhuzamosan parkoló busz (nagy világos színű doboz sötétebb háttér előtt) próbál tolatni. ekkoriban még viszonylag újdonság volt a tolatópitypity, én is a hangra figyeltem fel. sokan meg nem. onnantól hogy mérni kezdtem az időt 14 (azaz tizennégy) percig tartott a 2 (azaz kettő) méteres tolatás mivel belsőbb, párhuzamos járdaszigetekhez érkezgettek buszok, emberek szálltak le és gyalogoltak be a pittyegő (akár mozgásban lévő) busz mögé. nem siettek, volt lehetőség akár több méterrel is kikerülni, de nem.

Untermensch4 2014.06.17. 18:53:25

@Car Mandiner: "átalakul valami furcsa fajjá, ami képes pontosan a holttérben mozogni, belépni az autó mögé"
egyszer közelről láttam egy ilyen esetet, ott extrém öreg volt az áldozat és közvetlenül az átkelő mögött állt egy furgon. sofőr beszáll, kb megnézi mindkét visszapillantót, semmi, előtte állnak, lassan elkezd tolatni. sajnos az áldozat olyan lassú volt hogy nem tudott reagálni időben és a gyalogos hagyománytól eltérően a csíkok legszélén haladt, így gyorsan elfogyott az a 30 cm. mondjuk még éppen dőlni kezdett mikor már ketten dudáltak meg én is kezdtem a hej, hej, hej-t, így a folyamat "zökkenőmentesen" ért véget. meg bónuszként a sorakozóban második autóból egy orvos és egy ápolónő ugrott ki és szolgálatba helyezte magát.
mindenesetre az asszonyt mostanság kezdő jogsival (néhaii atyám tanítása nyomán)arra tréningezem hogy tolatásnál legyen lassú (aki nem tudja kivárni az a mentőt se várná meg vele ha el talál ütni vkit) és ha hirtelen kiabálást ésvagy dudálást hall rögtön fékezzen amíg nem bizonyosodott meg róla hogy a hangoskodás oka nem az volt hogy ő éppen elüt vkit látatlanban.

Untermensch4 2014.06.17. 18:56:22

@Car Mandiner: "nagy gáz a tyuning Zsigulinak, ki a puklung, füstőt a kerék, meg visított, mint a választási malac"
a mozdonyból átszerelt kürt is jó csak a légtartály hozzá nagyon lecsökkenti a csomagteret :)

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.06.17. 19:09:47

@Untermensch4: én tolatás előtt felküldök egy drónt. Körbenézek vele, hogy közeledik-e valami extrém figura (hónaljmankós, tolókocsis, részeg, drogos, kómás beteg, múmia, élőhalott)Ezek után egy volt amerikai katonai szakértőkből álló csoport elemzi az esetleges kockázatokat, majd a kiértékelt eredmények ismeretében bevetődök a kormány mögé, majd megindulok lassan, figyelmesen. Ekkor a járdán ráérősen beszélgető diplomás úriembernek álcázott terrorista kivetődik az útba, előnyt gyakorol, és fenyeget. Az ilyen ellen semmi sem véd meg, hacsak nem az a fegyver nem, ami a Világok harca című filmben porolta szét a kuncsaftokat.

Untermensch4 2014.06.19. 13:07:15

@Car Mandiner: akinek van pénze drónra annak én is azt ajánlom persze, de felfegyverzettet. :)
az én módszerem korlátja az hogy minden szereplőről feltételez egy minimális ésszerűséget.

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.06.20. 21:04:48

@Untermensch4: az ésszerűség ritka, mint a széles szájú kisbéka (ez egy vicc, mármint a békás kérésre megosztom, ha valaki nem ismeri)
süti beállítások módosítása