Autóépítés

Reviczki Róbert alias Car Mandiner

Mennyi az annyi?

2014. június 21. 17:27 - Car Mandiner

Kedves testvéreim! Azért gyűltünk ma itt össze, hogy ne legyünk szanaszéjjel, és, hogy építő jellegűleg okoskodjunk.

Már régebben volt az az eset, amikor ponyvatetőt rittyentettem. Akkoriban megosztottam azon jellegű gondolataimat, amik a fenébe, és egyéb helyekre kívánták az egész műveletet, mivel nagy benne a hiba lehetőség, ami egy részről sokba kerül, más részről meg frusztrál. Kifejtettem, hogy én nem tudhatok olyan minőséget produkálni, mint egy minden nap ilyennel foglalkozó csoport. Nos, ez úton szeretném magam megkövetni, és engesztelésül bocsánatot is kérnék magamtól, ha megsértődtem volna az előbbi erősen túlzó kijelentésem miatt. (tudom, hogy a kettő ugyanaz, még mielőtt valaki kiosztana)

Balladai homályba vész már az általam készített autók száma, hiszen nem jegyzem őket, így a ponyvatetők száma sincs füzetbe vésve. Karmann Ghiára talán vagy tizenötöt gyártottam, de lehet több is. Ennek ellenére mertem  azt mondani, hogy nem tudhatok annyira, mint aki nap,  mint nap ilyennel foglalatoskodik, és ezt most is így gondolom.

Amikor erről írtam, megkerestek emberek, hogy mennyiért lehet ilyen tetőt készíttetni. Nos, mondtam, hogy én nem tudom, hiszen én nem fizettem érte, de ha arra vonatkozik a kérdés, hogy én mennyiért csinálnám meg, akkor a válaszom az, hogy semennyiért nem vállalnám.

Most viszont tudok választ adni a feltett kérdésre. 300000 Forint volt az ára a következő tetőnek, amiről beszámolok. Ez anyagárral értendő, de így is sokaknak fájdalmas lehet, míg mások csikkzsebből kidobják az összeget. Viszont fel kell tenni a kérdést: Megéri ez, kezicsókolom?

Hát...?

Hol is kezdjem? Talán a tetején...

Szóval jó a tető, de bővebben nem jó. Miért? Ezért:

DSCN1117.JPGA tető hátulján nem találkoznak a varrások. (Ide és még a többi tűzött helyre takaró léc megy)

DSCN1118.JPGAhol a borda látható a ponyva alatt, ott kellene menni a varrásnak. Az eltérés nem kevés.

DSCN1119.JPGHogy görbe a varrás már megszokott. Amúgy a visszahajtás mellett egy rögzítő varrásnak kellene futni, ami itt még csak nem is sétál.

DSCN1120.JPGA sarkot elegánsan kerekítették, ez még talán elmegy, ha nem ragaszkodunk az eredeti kinézethez.

DSCN1121.JPGA fotó nehezen adja vissza azt a redőt, amit ide sikerült gyártani, de attól még ott van, és élőben nem okoz gyönyörűséget a látványa.

DSCN1130.JPGEzzel a végződéssel ki fog valamit kezdeni?

DSCN1137.JPGA belső tömés jól láthatóan 5 centiméterrel előbb véget ért, mint ahogy azt szerettük volna, így egy remek újkori vonalat hozott létre pluszban a kárpiton.

DSCN1134.JPGA pluszok sorát végül zárjuk ezzel a hatalmas horpadással, amit több kisebb kísér. Valószínűleg belekönyököltek a gyenge lemezbe. Sajnos a sérülés nem fotózható, de szabad szemmel igen jól látható.

DSCN1123.JPGFolytatom a felsorolást mínuszban: Nincs visszahúzó gumi a középső pálcához, pedig adtunk egy könyvet a gyakorlott szakembereknek, hogy vezesse a kezüket.

DSCN1128.JPGTetszik tudni ez mi?

DSCN1127.JPGUgyanaz mint a másik oldal.

Mi hiányzik innét? A három éves gyerekem megmondaná, ha fellapozná a könyvet, de nincs ilyen fiatal gyermekem.

DSCN1124.JPGElvtársak! Itten az látható, amint Jürgen feltűzi a kárpit anyagot a ponyva feltétele előtt.

DSCN1125.JPGItt Jürgen merevítő lapocskát helyez fel az oldalon lelógó tetőkárpitra.

DSCN1126.JPGItt Jürgen szépen összeragasztja a felületeket, és voilá! (ha valaki franciázni akarna) Kész a kárpit hátul. Még egyszer mondom kész, nem fos, mint itt az előbb, a lelógó nagy semmijeivel.

Jaj emberek! Hát mit mondjak még? Meséljem el azt az apró részletet a tető belső kárpitjánál hátul az ablaknál?

DSCN1129.JPGSzinte ez már nem is fáj, hiszen csak a nagyon kukacoskodók fogják látni, ha a hátsó ülésen felfelé tekintenek. Ja, hogy ez nem is perforált bőr, mint az eredeti, és mégis lyukas? C, c, c.

Ezek után jobban megbecsülöm magam. Akit érdekel az ilyetén jellegű munkám, az a blogot végignyálazva találhat róla képeket, leírásokat, de természetesen máshol is van bőven olyan autó, amire én gyártottam a fedélt. Legegyszerűbben úgy találhatóak meg, hogy megvesszük az összes VW Depo magazint. :) Ezért a kis reklámért számlázok a barátaimnak... úgysem fizetik ki. :)

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kaszni.blog.hu/api/trackback/id/tr186396337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arthur877 2014.06.21. 18:00:23

Ezt nem lehet megreklamálni?
Vagy ha a tulaj csináltatta, nála jelezni?
Tényleg elég szarul néz ki ahhoz képest, hogy egy több milliós projekt része. Ha csak egy sima 40 éves használt cucc lenne, akkor oké. :D

jk88 2014.06.21. 18:10:44

Ha gonosz akarok lenni, akkor mondhatnám azt is, hogy nem az a hülye, aki legyártja a szart, hanem az, aki megveszi. :p :D

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.06.21. 18:24:41

@arthur877: én csak csendesen mosolygok, mint Budha :)Lehet összehasonlítani a munkáinkat.

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.06.21. 18:26:25

@jk88: aki legyártja a szart, az balszar, aki megveszi.... hát attól él a balszar

stofilol 2014.06.21. 21:52:23

330 euróért rendeltünk komplett barna ponyvát a karmann ghia kabrióra ... kifogástalan minőségüt....

belseje olyan amilyen, maga a konstrukció fos, hogy belső kárpit ott hátul csak ugy teng leng.. illetve az oldalüveg felett is konkrétan mondva nevetséges, tetőszerkezetet alig takarva csak ott lafog ...

érdekes, nekem a hátsó ívet egy bovden feszítette be, nem tűzőgépezve volt. Csak a hátső szélvédő feletti ív volt tüzve (a fabetét rommá volt tűzve.... nem én cseréltem rajta először :D)

De hogy a szélvédő feletti első ív az kompletten fa... elsem akartam hinni anno mikor először láttam. Mennyivel egyszerübb jobb lenne mint pagodán 107en, lecsavarozhatóan lemezből ...

2 nap alatt lazán ráraktam ...

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.06.21. 22:06:25

@stofilol: Igen, ez ilyen tengsz-lengsz stílus :)
Az viszont nem érdekesség, hogy a hátsó ívet bovden feszíti be, vagy tűzve van. Ez pusztán évjáratbéli különbség. A tűzött előbb volt. Nekem a szerkezet beállításával, a tekercs anyagból kiszabva, levarrva, feltéve 1 hét az egész, de ez nem nevezhető egésznek, mert sok helyen van még rajta munka. Például az első szélvédőnél hiányzik az egész szivacsos visszahajtás...
És nem fogod elhinni, de az újabb típusoknál faforgácsból van ragasztva az első ív.

Pityubácsi 2014.06.22. 09:30:56

egyszerűbb lenne lemezből csinálni lenyitható tetőt, mint a pözsó 206 cc-n, vagy a vw eos-on. :)

ha jól látom, megint te fogsz a bráner rossz végére kerülni más melója miatt.

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2014.06.22. 10:43:16

@Pityubácsi: én mondtam már, hogy tervezek rá tetőt, de vevő még nem volt rá. Amúgy meg ha csodát kell tenni, hát csodát teszek. :)
süti beállítások módosítása