Autóépítés

Reviczki Róbert alias Car Mandiner

Autók Hollywood-ból (sok szeretettel)

2015. január 27. 20:09 - Car Mandiner

Már valamikor kitértem arra az okfejtésre, hogy némely autónak olyan lehetetlen a sérülése, hogy csakis valamiféle Hollywood-i umbulda áldozata lehetett. Ott volt a múltkori Karmann, aminek az alváza olyan furcsa módon hajlott meg,  mintha ráejtették volna egy téglafalra. Tehát nyilvánvalóan nem a San Francisco utcáin című sorozatban ugrattak vele, mert akkor felfelé hajlott volna a vas (acél a kötözködők kedvééért) így meg lefelé konyult. Amúgy hagy jegyezzem meg itt, hogy mennyire szánalmas az a jelenet, amikor szarrá törik egy járgány a szabad szárnyalás után, majd a következő vágóképben már sértetlenül folytatja az útját.

Aztán ott volt a Holland gép, ami egyértelműen vastag jégbe volt fagyva, ezért nyilvánvaló,  hogy a Holnapután című filmben szerepelt... csak kivágták. Nem ez az első példa az ilyen gyalázatos esetre.

Most pedig elérkeztünk a mai történetem trágyájához, akarom mondani tárgyához.

dscn1353.JPGTermészetesen nem ezt láttam, amikor először benéztem az autó hátuljába. A középvonaltól balra található hegesztések akkor még nem voltak, sőt a doblemez szakasz egésze ki volt nyílva jobbra is, meg balra is. Egy ujjnyi hézagon fütyült át a szél, és én azon gondolkoztam, miért nem mentem papnak... vagyis, hogy miképpen történhetett meg ez a csúfos elválasztódás. A kaszni kívülről az egység állapotát sugallta, de ott voltak rajta a barkácsolás nyugtalanító jelei, melyek nem hagyták aludni éberségemet. Aztán persze jöttek a jelek! Szürke, nagy szemű lények, a matyóra taposott vetés, meg a szomszéd gyerek fején az alufólia csomagolás mind arra figyelmeztettek, hogy itt valami emberfölötti tevékenység zajlott le. És tényleg! Úgy ám! Ahon-e! Hiába hegesztettem össze a rést, hiába volt az indián varázsló, akit az autóhoz adtak ottan Amerikában, kurvára büdösödni kezdett a helyzet tényállása.

dscn1354.JPGAszondta' az indián tesó, hogy ők ezt így csinyáták' ki. Vagyis heftenzi bite (mert valami vaskalapos fickó is dolgozott ott a rezervátum garázsában) így rángatta ki a két oldali szimmetrikus begyűrődéseket a hátsó sárvédőkön.(Szóval ez a dolog úgy működik, hogy ráhegesztenek a lemezre egy drótot, majd annál fogva húznak egyet a felületen.)

De minket, vagyis engem, nem ez érdekel, mert én már csináltam karót varjúba. Tehát a kérdés: Mi a somfáért van két azonos jellegű sérülés a két hátsó sárvédőn? Tán, netalántán, esetleg, ez a gépmobil szorulásos állapotban leledzett?

Hány filmben láttunk már olyan affért, hogy a járművek besuhantak a sikátorba, majd amikor már az út átmegy vállalhatatlanba a sofőr nevetséges szemforgatások, és kurjongatások közben beszorul két fal közé. Ha még az út végén van egy kis szint esés is, akkor meg végképpen helyen vagyunk. A far szorul, az orr meg bukik.

dscn1355.JPGÉs így néz ki az egyengetett sárvédő feltéve (már ahogy). A doblemez meg kissé alacsonyabb színvonalon, és pozícióban szeretné folytatni az életét, de persze én ezt nem hagyhatom.

dscn1359.JPGEz meg itt a Made In U.S.A. high-tech sárvédőperem. Na ebbe én bele ve...

26 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kaszni.blog.hu/api/trackback/id/tr767115781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pityubácsi 2015.01.27. 20:39:42

dobd ki a falu határába egy gabonakörbe, oszt megcsinálják az ufók :)

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.01.27. 20:47:22

Tudjuk, hogy az usákoknál alacsonyabb a standard minden autós vonatkozásban, de az a sárvédőív nagyon kemény.

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2015.01.27. 21:31:17

@Pityubácsi: Már megpróbáltam, de Patakyék elzavartak :)

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2015.01.27. 21:40:08

@Aranyba mártogatott étnyúl: de viszont (ahogy a diszkóveri csányelen mondják) beletettünk egy 550 lóerős Hemi motort, meg egy tekegolyó fényező gépet, ami nagyon megy a szőrkormányhoz, meg az 1000 wattos mélynyomóhoz.

kizartdologmertnemtudom 2015.01.27. 22:11:56

sokszor gondolkodtam, hogy usa vagy osztrák/német munka a rosszabb....

usa legalább használ hegesztőt, profin rezez, profin villanyhegeszt ujjnyi vastag habzó varratokkal(a végkonyabb komojan ritka), uj elemeket ha vett, szigorúan a régire, akár 3 rétegben is, javításhoz olyan lemezt amit éppen talál, akár 8ast is (ez egy porsche váznyúlvány volt), profin üvegszálazik, extrém szobrász tudással, fém nem is kell alá, és nemis nagyon szokott lenni....

na az osztrák... szigorúan hegesztő nélkül, Ragaszt, szegecsel, gittel, púrhabbal és mindenféle csembe barkács és egyéb ragasztókkal. Bármilyen lemezt, de egy biztos hogy pénzt nemad érte. mosogép oldala, kiegyenesített eresz bádog, 5ös alu, bármi... új elemet ők is szigorúan a régire.

vissza a tárgyra: ez a sárvédőív még kimondottan precíz usa szinten...

románc cuvée 2015.01.27. 22:12:31

Előző életedben (reincarmandinerizáció?) nagyon sok autót összetörhettél, elrohasztottál meg tetőre raktál. Más ötletem nincs, hogy miért kerül ennyi és ilyen motyó hozzád? Utoljára az utolsó képhez hasonló tákot a kiskőrösi úton láttam egy szilvaorrú Ford mond-dejó küszöbén (teljes hosszában). Szóval Ámerika közelebb van, mint gondolnánk.

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2015.01.27. 22:26:48

@románc cuvée: amikor a sógor 25éve énekelte, hogy "mikor lesz már itten Amerika", na akkor kérdeztem, tőle: Miért akarsz te hordóban lángoló tűznél álldogálni egy sikátorban? Azóta már itt van Amerika.

arthur877 2015.01.28. 06:15:15

Hát baszki, sok szart mutattál már, de ez elég magasan tartja majd a szintet...
Na így lehet 7-14-21-stb nap alatt teljes restaurálást végezni a stáb kávészüneteit kihasználva...

GregDzsi 2015.01.28. 09:06:46

Jajatyám, az a sárvédőív. Szebbet xarok - és amíg ez így van, fel sem merül bennem, hogy hozzányúljak egy _bármi_ karrosszériájához (mondjuk azért haladok, flexem már van:)), az ilyen munkát a saját kukafedelemen is szégyellném.
Részvétem, na. És sok sikert!

castroll 2015.01.28. 11:14:48

Hát ez valóban odab*sz! Szent Tehén!

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2015.01.28. 21:02:58

@arthur877: fáj is rendesen a sok hülyeség egy ilyen műsorban, és erre is rátesz az ostoba magyar narráció.
@GregDzsi: és minden vasárnap zúgatsz egy kicsit üresben a flexvel :)
@castroll: ezt még egy nem szent tehén is megbőgné

GregDzsi 2015.01.29. 11:21:27

@Car Mandiner: Persze, de csak miután megsétáltattam az utcában a lapvibrátort:) Á, amúgy még flex-szűz vagyok, de a kertesház+műhely kombó már adja a célpontokat. Azon a sárvédőn tét nélkül tudnék gyakorolni:)

8jk8 2015.01.29. 13:38:01

... rem a f*xomat? :D

8jk8 2015.01.29. 13:42:06

@Aranyba mártogatott étnyúl: Az is csak egy díszb*zi. Megveszi "Mályk" az autót (már ha tényleg megveszi, és nem csak eljátsszák), a kezébe nyomnak ed-nek egy csavarhúzót, mondatnak vele pár hülyeséget, aztán a többit lerendezi egy szerelőbrigád. Már ha ugyanaz az autó van az outputon, mint az inputon, és nem cserélik le közben egy jobbra.

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2015.01.29. 17:32:49

@Aranyba mártogatott étnyúl: @8jk8: "Ed Sajna" is mutatott már vicces dolgokat, amit persze a gyakorlott szakemberek rögtön kiszúrnak. Például: Amikor egy Bogár motort szerelt össze, és felrakta a turbinaházat és a generátortartót, bekötötte a termosztátot, a következő vágóképben már benne volt a helyén a generátor-turbina egység. A valóságban anyázhatott rendesen, amikor rájött, hogy vissza kell bontani a turbinaházat. Ekkor miért nem mondott valami okosságot, mint szokott? "Kedves nézőink, önök is így fognak szentségelni, ha ebben a sorrendben szerelik össze a motort."
Szóval nem életszagú a dolog, és nem csak ezért.

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2015.01.29. 17:37:49

@GregDzsi: Építs szobrot! Ott nyugodtan elcseszhetsz mindent, legfeljebb ráfogod, hogy ez volt a koncepció: 46-os anyát anyát hegesztesz egy emberformájú kupac közepére. A nagy hézagon eldurrogtatsz egy csomó hegesztőhuzalt, amik állnak az anya körül, mint veszett sün tüskéi. Máris adja magát a mű címe: Ősanya. :)

Acmee 2015.01.29. 18:18:13

@Car Mandiner: Ahhoz először el kell nevezni Sándornak :D

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2015.01.29. 18:51:41

@Acmee: ez nem biztos, hogy barcikai lenne :)

GregDzsi 2015.01.29. 20:09:19

@Car Mandiner: Hogy ez nem jutott nekem eszembe:) P*csába, vehetek trafót, pedig körfürészt akartam - "fázni" (még?) jobban szeretek:)

GregDzsi 2015.01.29. 20:16:06

@Acmee: A szobrot, vagy engem? Jelöljük meg az 1.-t :)
@Car Mandiner: Így meg aztán pláne nem értem. Vagy tán jobb is így? :)

golf mk3 2015.01.29. 21:11:43

A sok flex (amit kizárólag vasárnap lehet használni, síndarabok még kisebbre vágásához - én is ezt fogom tenni nyugdíjas koromban - ez az álmom), körfűrész, meg trafó miatt eszembe jutott egy barátom esete.
Csaja hazaérve boldogan mesélte neki, hogy végre kapott sarokcsiszolót! Emberünk ránézett, az egyik szemöldöke kicsit megrándult, nyelt egy nagyot, majd közölte vele, hogy van már kettő a garázsban. Mire jött a válasz, hogy azt a saját sarkához vette. :-D

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2015.01.29. 23:33:11

@golf mk3: én sem szeretem, hogy ha mindenki piszkálja a sarokcsiszolóm :)
süti beállítások módosítása