Autóépítés

Reviczki Róbert alias Car Mandiner

Ki ebbe beülsz, hagyj fel minden reménnyel!

2016. március 09. 18:22 - Car Mandiner

Folytatódik a végtelen történet, aminek már igencsak szeretnék egyesek a végét látni.

Amikor hozzáfogtam ehhez a Karmann-hoz, feltették a kérdést: - Kész lesz február végére?

- Lehet. - válaszoltam, mert ez volt a legbiztosabb, amit mondhattam a munkálatokat illetően.

- Figyelj! - kezdődött az alapozás az úriember részéről. - Ha kész leszel, adok százezret!

- Jól van. - válaszoltam.

- Százezer az jó pénz. - folytatta kissé meglepődve, mert nem vetettem magam a lába elé, és nem csókolgattam a saras cipőjét.

- Az... - feszítettem tovább a húrt a hallgatással. - Adhatsz bármennyit - folytattam végül -  mert ha nem lesz kész, nem lesz kész. A lakatolás nem lufi fújás. Nem lehet kiszámítani egy fél négyzetméternyi elem elkészítéséből négy négyzetméternyi elem elkészültét, mint egy lufi felpumpálási idejéből tíz lufi gömböcísítését.

img_20160305_103419.jpgItt van például ez a kapott, javítóelemnek látszó tárgy, ami valójában egy cumi.

Mint már említettem régebben, erről a kaszniról levágtak a lelkes amatőrök minden olyan részt, ami iránymutató lett volna méret, és beépítési pozíciót illetően. Egy viszont ennek ellenére is biztos: A javító elem felfogató fülének, és a lengéscsillapító helyének egymáshoz képest elfoglalt pozíciója állandó. Ha valaki ezt sem képes betartani, ne gyártson javítóelemet!

Na, a képen már le van vágva fül, mert nem jó helyen volt. A lengéscsillapító csavarbefűzési nútja is odébb lett faragva, mert szép volt ugyan, csak a csavart nem lehetett rajta keresztül a helyére tolni. Persze lehet a másik irányból is csavarozni, belülről meg villáskulccsal kalimpálni - nem muszáj dugókulcsot használni - és akkor már nem is kell semmi lyuk a lemezre. Ha meg beszorul a csavar, és nem bírnánk kiütni, mert nem férünk hozzá, szívjuk meg... Ja, vagy akkor már megszívtuk.

A kanyarstabilizátor rúd helye is megérne egy misét, de nem vagyok felszentelve, úgyhogy hagyom másra.

005_40.JPGInkább emlékezzünk meg a javítóelemek, és a vágószerszámok furcsa, már-már misztikus kapcsolatáról! Ezen furcsa kapcsolat által jönnek létre azon jelentős illesztési hézagok, melyek áthidalása nem kis munka. De hát a szétbontás során, a múltban, honnét is tudta volna a mester, hogy majd lesz egyszer egy javítóelem az orrhoz, és az majd nem ott fog véget érni, mint az eredeti gyári, meg hát hiába is minden, ha pont ott van elrohadva a régi rész.

004_51.JPGTermészetesen a lámpaelem is toldásra került két centiméternyit, de itt legalább volt egy kis plusz. Ugyanis az átmérője az majd egy centivel nagyobb a kelleténél, ezért ki kellett belőle vágni, hogy ne essen át rajta a "tök".

009_16.JPGAztán elértem a hátsó részhez.

Itt nem volt javítóelem gondom, mert nem volt javítóelem. Itt ki kellett javítanom a régi lemezt, ami...

006_31.JPGha nem látszik jól, megmondom: 00.59 milliméter vastag, bár van ahol egy fél tizeddel több.

007_26.JPGÉs ezekre az elemekre szerelik az ütközőtartót. Az egyes lemez ehhez képest páncél.

Tapasztalatom szerint kétfajta Karmann készült: egy átlagosan 1 és 0.8-as lemezvastagságú, és egy 0.8 és 0.6-os "bőrözésű".

Ez a kaszni a második a papírvastagságúból, ami nálunk megfordult. Az első az biztosan Amerikából jött vissza a régi kontinensre, de erről nem tudok biztosat.

Lehet itt is volt "indiai verzió", mint a Suzuki-nál. Ja, most olvastam, hogy a Maruti Swift nulla csillagot kapott az ütközésteszten a vékonyabb lemezelése miatt.

Na, ennyit a "Marótiról". (Egy volt kolléga hívta Marótinak, bár ő Waábúúggal járt.)

 

 

 

 

 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kaszni.blog.hu/api/trackback/id/tr48458214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

selgir 2016.03.10. 07:24:00

jó jó, de kész lesz február végére??? :D

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2016.03.11. 12:29:31

@selgir: Már kész van, csak ebből a szögből nem úgy néz ki. :)

Make Valamit · http://make.blog.hu 2016.03.11. 12:35:19

...pedig tudjuk, hogy a Maróti valójában könyvesbolt :)

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2016.03.11. 15:25:01

@Make Valamit: és még autót is gyárt, nahát!
Lehet ott vette a könyvet a kolléga, amikor maródi volt (betegállomány szerinte) :)

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.03.24. 10:33:30

egy kis újságpapír kell rá, pici ragasztóval, mindjárt vastagabb lesz :D

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2016.03.24. 17:56:00

@enpera: Ekkora butaságot már rég hallottam... Kátránypapír kell rá szurokkal, az vízálló :)
süti beállítások módosítása