Autóépítés

Reviczki Róbert alias Car Mandiner

Mi ez? Lamborghini?

2015. május 19. 19:19 - Car Mandiner

Kérdezte tőlem egy látogató a garázsban. Rögtön tudtam mire gondol, de itt sokkal jobb megoldás található, mint az említett "ócskaságon":

hpim2999.JPGNekem az egész eleje felnyílik a járgánynak, nem csak az ajtaja.

Több oka is volt ennek a megoldásnak: nem bírtam hova tenni, és egymagam kellett mozgatni, mert pár napra magam maradtam a műhelyben.

hpim2998.JPGAztán behúztam a farát is, és kifoltoztam. Volt rajta mit taknyolni, de szerencsére belülről nem kellett nagyon szépítkezni, mert zárt helyre kerül az egész.

hpim3000.JPGUgyanis ide kell beépíteni a hátsópad tartó keretet, amit teljes egészében én készítettem. Később a hátsó részt ki kell fújni valami rezgéscsillapító anyaggal, és ledeszkázni. Igen, egy fa lemezzel volt valamikor leszögelve, később ezt az anyagot vízálló papírra cserélték.

hpim3001.JPGÍgy már nem hasonlít Lamborghini-re (-ra)

Erről jut eszembe: Amikor gyerekkoromban libaőrzés közben autóskártyáztunk, mondtuk mi mindenhogyan, hiszen Los Angeles utcáin (a filmsorozat, amiről közben szóltak, hogy San Francisco utcáin. Nem tudom, melyik hülye írta ide Los Angelest.) tanultunk beszélni. Volt ott Lambordzsíni, Lamborgdzsíni, meg minden. Úgy mint Sevrolet, amit nálunk az idegesítő okosok kijavítanak: -  ...oléé. Oléé... Nem vagyok én torreádor. Kollégám szerint az amerikai kapcsolata sem "olézik", biztosan tudja, hogy mi itten hülyék vagyunk, oszt' nem értenénk. Ole, de a végén van egy kis zönge. Van egy nagyon jó kis oldal, ahol meg lehet hallgatni: Chevrolet.

Úgyhogy, ha még egyszer olézik nekem valaki, ráengedem Gerzsont a falu bikáját, azzal beszélgessen.

Érdekes módon ez a téma nem csak nálunk vetődik fel. Annak idején a DSF csatornán is volt egy kis tömegverekedés a Lamborghini kiejtésen, de aztán kínosan elkezdtek Lambor - pillanat szünet - ghini-zni. A múltkor mesélte egy ismerősöm, hogy összefutott egy olasszal, aki azt állította, hogy gyerekkorában együtt rúgta a labdát a Lamborghini gyerekekkel, akik Lambordzsíninek (vagy valahogy hasonlóan) hívták magukat. (Állítólag) Mivel az illető egy nemes család sarja (Állítólag), talán hihetünk neki, de akkor mi van?

A múltkor olvastam a Ssang Yong-ról. Az újságírók megkérdezték tőlük, hogyan is kell mondani valójában a cég nevét. Ahogy önöknek kényelmes. - jött a diplomatikus válasz.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kaszni.blog.hu/api/trackback/id/tr557473660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pityubácsi 2015.05.19. 20:05:12

a ghia nevet is szinte mindenki rosszul ejti.
hülye olaszok! :)

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2015.05.19. 21:13:04

És a Lambordzsínik meg a (így ahogy írom) Firebirdek természetesen Gudzsír gumikon repesztettek :) Emlékszem, mennyire megdöbbentünk, mikor az első hazai F-1-es versenyen azok a buta riporterek mindig gudjírt mondtak.

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2015.05.19. 22:18:15

@Szabi DMC: A Micsubicsin meg Micselin gumi vót, de az nem vót olyan jó mint a Bridzsezton :)

selgir 2015.05.19. 22:24:46

én nem nyelvészkedek, csak ámulok és bámulok a lakatosmunkán...

Tomato77 2015.05.20. 00:23:14

A Lamborghini meg is érdemli, hogy lezámbódzsimizik, ha ilyen furán kimondható neveket ad az autóinak, mint a Countach vagy a Gallardo.

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2015.05.20. 07:12:26

@selgir: úgy is a lakatolás a fő, a többi csak vicc :)
@Tomato77: meg Cinguecento... ja az FIAT. Tényleg, a FIAT-ot hogy mondjuk, hiszen betűszó? ;)

GregDzsi 2015.05.20. 11:33:10

@Car Mandiner: a beygir gücü, vagy az azami sürat alapján nézve? :-)

ata2k6 2015.05.20. 16:20:46

FIAT = Failure in Italian Automotive Tehnology a hivatalos jelentése a rövidítésnek.

A Dodzs se egy rossz márka, de a Khrislert jobban szerettem a gyerekkoromban. Mennyit vitáztam a homokozóban, hogy hogy kell kiejteni....

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2015.05.20. 18:59:31

@GregDzsi: én csak a kuzey güneyt ismerem, de azt is minek :)
@ata2k6: én csak az olasz ABC kiejtésére lennék kíváncsi (nem is) mert olyan természetesen mondjuk ki magyarul, hogy fiat, mintha nem is OeMFauznánk, meg ejcsbíjóznánk sokan. Amúgy a gyerekkori barátom kedvenc márkája volt a Krájzler :)

1kutya 2015.05.20. 19:29:41

nem is tudom!? én csak beteszem a bróvningot a micsubicsi padzséróba és elhúzok vadászni. ennyike... :-DDD

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2015.05.20. 19:37:54

@1kutya: Nem a mózert a nyívába? "ennyike"? Mennyi, ennyi annyi? A disznyónak kell mennyi ennyi annyi! :))

1kutya 2015.05.20. 21:33:31

@Car Mandiner: a nyíva elrohad, mire bármit beleteszek, mózerre meg nincs pízem, mert a mózer elvitte az összeset és kénytelen vagyok bróvningot hasnyálni, hogy tuggyak a desznyóknak mennyi ennyi annyi :)))

hdnctrl 2015.05.21. 10:31:28

@Szabi DMC: most volt a BTTF3. Na hogy ejtik, hogy Delorean? DölorÍÍÍn. Az se jobb :D

@GregDzsi: galeria.totalcar.hu/blogok/2009/10/14/turboragooo/
én sose láttam olyat, amin angol szöveg is van

Szkotti 2015.05.21. 10:40:25

Bocsika, de a sorozat az a Számfránciszkó uccáin volt, nem-e?
Melóban van kapcsolat a macskaevőkkel, ők úgy ejtik, mint mink' csak egy kicsit jobban megnyomják a tét a végén, kb: "Fiátt"

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2015.05.21. 10:47:08

@scuynat: a múltkori veterántalálkozón MINDEN látogató Dölorínt mondott. Viszont csak a felük szerint készült alumíniumból a kocsi. És egy valaki ismerte a Bricklin típust is. Van még remény :)

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2015.05.21. 11:03:10

@Szkotti: most, hogy így írod, tényleg kevertem a címet, de hát 35 éve néztem, viszont valami biztos volt az angyalok városában is :)

hüller hille 2015.05.21. 11:32:38

Fiat németországban-Fehler In Alle Teile (hiba minden részében)

Elmés téveszmés 2015.05.26. 02:25:19

Bár nyomokban olaszmániákus vagyok,a Cinquecento-ra csak sokáig úgy néztem,h milyen hülye nevű vmi...azután művészettöri órán egyszer említette a tanár egy festményről,h a cinquecento-ban készült.Felakadt a szemem,mert amúgy is nagyon koncentráltam az órára,h mit csináltak a kocsiban??...később utána néztem,hogy mi a franc ez,akkor derült ki számomra,hogy egy művészeti korszak,és 500-at jelent...azóta szeretem a művészeteket..:D

Elmés téveszmés 2015.05.29. 19:08:10

Hogyne,én kétszer is.Eccő órán,mérsékelt sikerrel,másodjára meg amikor uncsitesómék vettek egy olyat közlekedőedénynek.Megkérdeztem tőle,hogy ebbe a páncélmellénybe hogyan kell belebújni:hátul,vagy oldalt lógjon ki a fejem..:)

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2015.05.29. 19:18:08

@Elmés téveszmés: ahogy egy kamionos barátom mondta: Ekkora a légszűrő a vasamon. :)
süti beállítások módosítása